• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

MR-WJ

Omega
Jag forsätter väl att spamma denna tråd.
Ikväll avnjuts en Taittinger Vieira Da Silva -83.
Otroligt fina bubblor.
Smak av Ingefära, honung, caramell och en touch av lime. :)


843115CD-1E1D-45DC-963B-14EBFFD33255.jpeg
 

Jakob95

Omega
Nu har jag bränt 1/4 av mitt CSN. Hoppas att det kommer vara värt det när jag öppnar flaskan nästa år på min 25-årsdag! Det medföljde ingen ytterbox till flaskan. Brukar inte det vara standard?
20190503_194526.jpg
 
Nu har jag bränt 1/4 av mitt CSN. Hoppas att det kommer vara värt det när jag öppnar flaskan nästa år på min 25-årsdag! Det medföljde ingen ytterbox till flaskan. Brukar inte det vara standard?
20190503_194526.jpg
Köpte en förra sommaren vid första släppet och fick ingen kartong. Köpte en nu i våras och då kom den i kartong. Dvs inget svar på din fråga men ska du redan öppna den nästa år spelar det kanske mindre roll. Många skulle nog tycka att du ska lagra den några år så den utvecklas mer.
 

MR-WJ

Omega
Köpte en förra sommaren vid första släppet och fick ingen kartong. Köpte en nu i våras och då kom den i kartong. Dvs inget svar på din fråga men ska du redan öppna den nästa år spelar det kanske mindre roll. Många skulle nog tycka att du ska lagra den några år så den utvecklas mer.
Jag tycker personligen att Cristal 2008 redan nu är ett grymt vin, men 10-15 år på rygg gör de inte sämre precis ;)
Dock hade jag nog hellre gått på en Selosse om den ska drickas nästa år :)
 

Tapiren

Cartier
Nu sitter jag som bäst och planerar en liten bilsemester till Champagne, någon som har tips på vad som inte får missas?

Vi var där förra året och körde runt några dagar, besökte både stora och välkända champagnehus likväl som små familjeföretag. Denna gång har jag väl inget jättebehov av att se de riktigt stora husen och deras shower, om ingen har tips på något som är ovanligt bra?

Planen är att köra bil hem, så jag räknar med att plocka hem några flaskor:)

Nu citerar jag mig själv igen... men resan är bokad, hustrun och jag flyger ned till Amsterdam där vi hämtar en gammal men välskött BMW 740 som vi därefter skall använda för att köra runt i Champagne i dagarna tre.

Tack för alla tips vi fick tidigare i tråden!
 

Tapiren

Cartier
Vilken dröm! Är det E32 eller E38?
E38, fransmännen verkar inte kloka med sin exportbyråkrati trots att kompisen som är gift med en fransyska erbjöd sig att hjälpa till kändes Nederländerna som ett smidigare land ur importsynpunkt, och Champagne ligger ju bara 3-4h bort från Amsterdam.
 

Bilagor

  • 5B977BF8-F552-495A-82A4-E8A359CD8ABC.jpeg
    5B977BF8-F552-495A-82A4-E8A359CD8ABC.jpeg
    395.5 KB · Visningar: 3

MR-WJ

Omega
Hemma från jobb igen, så nu kan man dricka lite bubbel igen. Känner mig lite som en periodare, haha.
Fick hem en låda Perrier Jouët Grand Brut så var väl lika bra att poppa direkt ;)
Gröna äpplen, päron och mycket citron med små inslag av ost & nötter. Väldigt mycket små, mjuka bubblor.

47C28379-6A46-4381-B1A7-4D7604D5E83E.jpeg
 
Hemma från jobb igen, så nu kan man dricka lite bubbel igen. Känner mig lite som en periodare, haha.
Fick hem en låda Perrier Jouët Grand Brut så var väl lika bra att poppa direkt ;)
Gröna äpplen, päron och mycket citron med små inslag av ost & nötter. Väldigt mycket små, mjuka bubblor.

47C28379-6A46-4381-B1A7-4D7604D5E83E.jpeg
Vad landar en ensam på i pris? Lät magiskt gott! Säg under laxen så blir jag glad!!!
 
Topp