• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

DP 06 igår.
44D33F59-16A1-4BB1-A961-141A34AA2B18.jpeg

Trevligt!

Är den redo?

Hur ses -06 som år rent generellt?

20190328_212859.jpg
20190328_215544.jpg

Idag kom våra riedel veritas champagneglas, jämför dem med våra gamla ikea vitvinsglas. Självklart blir en Pol Roger perfekt för detta jobb!

Kan säga att det verkligen är en märkbar skillnad mellan dessa. Dofterna blir något tydligare, men inte mycket eftersom formen inte är så olika. Men, hur vinet hamnar i munnen är en stor skillnad, det är svårt att förklara, men det är en helt annat djup på smakerna.

Dessutom är de sablans vackra! :D

Tackar alla för förslag på Champagne till råbiff. Det fick bli en Louis Roederer!

Jag vet inte om jag gjorde på fel sätt eller om jag bara inte gillar råbiff, men det var inte otroligt gott. Köttet är innanlår från ko, uppfött i Kil och köpt på dess saluhall som förövrigt var väldigt trevligt.

Skulle nog säga att charkbrickan blev godast, men får nog testa råbiff igen och se om det bara var jag som gjorde fel :happyhappy:

20190330_194732.jpg
20190330_184041.jpg

Tackar alla för förslag på Champagne till råbiff. Det fick bli en Louis Roederer!

Jag vet inte om jag gjorde på fel sätt eller om jag bara inte gillar råbiff, men det var inte otroligt gott. Köttet är innanlår från ko, uppfött i Kil och köpt på dess saluhall som förövrigt var väldigt trevligt.

Skulle nog säga att charkbrickan blev godast, men får nog testa råbiff igen och se om det bara var jag som gjorde fel :happyhappy:
Vad tyckte du om champagnen då? :)

Stor eloge att du håller liv i tråden :)
Vad tyckte du om Deutz?

Haha tack så mycket! Jag som tänkte att jag bara var jobbig som postar hela tiden :p

Deutzen har jag hört en hel del om, dock måste jag säga att den var lite av en besvikelse. Kanske för att jag förväntade mig mer. Självklart var den god, men jag lägger gärna de pengarna på något annat :) Jag gav den 86 / 100 och sambon satt 85 / 100.

Haha tack så mycket! Jag som tänkte att jag bara var jobbig som postar hela tiden :p

Deutzen har jag hört en hel del om, dock måste jag säga att den var lite av en besvikelse. Kanske för att jag förväntade mig mer. Självklart var den god, men jag lägger gärna de pengarna på något annat :) Jag gav den 86 / 100 och sambon satt 85 / 100.
Bara kul med bilder & recensioner av Champagne.
Ska bli bättre själv att posta :)

Såpass ja, aldrig druckit Duetz själv, men köpte faktiskt nån flaska för några veckor sen. Så de är väl bara prova och se om även jag blir lite besviken. :)

Är det någon som vet hur mycket det kostar att besöka champagnehus? Bollinger har priser på deras hemsida, men jag hittar inget om några andra hus.

Funderar på att roadtripa ner till frankrike i sommar, och självklart besöka Champagne :D

Är det någon som vet hur mycket det kostar att besöka champagnehus? Bollinger har priser på deras hemsida, men jag hittar inget om några andra hus.

Funderar på att roadtripa ner till frankrike i sommar, och självklart besöka Champagne :D
Håller själv på att planera en trip. Pris beror hus/odlare och vilken omfattningen provningen ska vara. De flesta hus som tar emot besökare har priser online (sök bara på Google). Odlare är det bäst att maila för pris info och boka.

Håller själv på att planera en trip. Pris beror hus/odlare och vilken omfattningen provningen ska vara. De flesta hus som tar emot besökare har priser online (sök bara på Google). Odlare är det bäst att maila för pris info och boka.

Jag skulle personligen rekommendera att koncentrera sig på små odlade istället för stora hus om man besöker Champagne. Visst, ett eller två stora hus kan vara intressant, men hos de små odlarna får man oftast smaka på hela aktuelle sortimentet gratis (ibland även äldre flaskor som inte är till salu), köpa vinerna till billiga priser, ofta snacka med ägaren/odlaren själv etc. Har aldrig betalat för sådana besök och det är inget köptvång heller. Det är dock bra att boka tid på förhand.

Tillbaka
Topp