• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Är det värt att köpa en så pass dyr champagne för att dricka den själv om man inte har en korrekt plats för förvaring?
Ursäkta otydligheten.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ingen rykande åtgång på dem.....fortfarande över 200 flaskor kvar
3A06D4A5-172A-4010-8CA9-0E324D3D68B9.jpeg
 

Diogenes

Cartier
A60C8390-0364-4837-A91E-ECAC64ADE109.jpeg


Drack denna Le Mesnil till ett gäng vegetariska snittar med otroligt trevligt resultat!!

Jag har länge pläderat för vin i kombination med vegetariskt! Kött är absolut ett fantastiskt tillbehör till många viner men det utesluter inte att samma njutning går att finna inom det vegetariska köket. Jag har trappat upp mitt försök att sprida ordet genom att starta ett instagramkonto med namnet: vin_och_vegetariskt

För er som skulle vara intresserade är ni välkomna att följa!!

Skål på er vinvänner!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som köpte en eller flera lådor Frédéric Savart från Caviste? Missade då det inte gick att beställa från telefonen...
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Efterfrågar några tips på guldklimpar runt 500lappen som man kan ha gått miste om? Tänker beställningssortiment och mindre "kända" viner
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tyvärr gjordes jag inte det, utan det dracks vid separata tillfällen. Men jag & frun håller cristalen högre. Dock ligger vintagen lägre i pris (typ 600 mot 2200). Vintagen var riktigt bra, men inte som cristal buteljen.
Tack för infon. hade vart kul ett prova dem samtidigt:)
Kollade just nu och LR Cristal finns bara i nio butiker runt om i hela landet nu, totalt 14 flaskor.

LR vintage 2012 börjar ta slut, officiellt är de redan slut på bolaget, men det finns bolag med 2012 kvar. Vet ej hur 2013 står sig mot 12 an som jag tyckte var magisk god.
 

Ricky Spanish

Omega
2-Faktor
Tack för infon. hade vart kul ett prova dem samtidigt:)
Kollade just nu och LR Cristal finns bara i nio butiker runt om i hela landet nu, totalt 14 flaskor.

LR vintage 2012 börjar ta slut, officiellt är de redan slut på bolaget, men det finns bolag med 2012 kvar. Vet ej hur 2013 står sig mot 12 an som jag tyckte var magisk god.

LR vintage 2012 är en av mina absoluta favoriter hittils, kanske borde försöka lägga vantarna på en till. Har inte öppnat Cristalen än :nailbiting:
 
Topp