Blev överraskad. Inte druckit franciacorta vad jag vet men det var en positiv upplevelseSå klart torrare då den här samma typ av syra med tanke på druvorna. En Prosecco har lägre syra och upplevs då sötare. Franciacorta är bra skit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev överraskad. Inte druckit franciacorta vad jag vet men det var en positiv upplevelseSå klart torrare då den här samma typ av syra med tanke på druvorna. En Prosecco har lägre syra och upplevs då sötare. Franciacorta är bra skit.
Underbar färg. Är den gammal eller hur kommer det sig att den är så mörk?
Tänkte köpa nya glas. Vad tror ni om storleken på dem. Antingen 30 cl eller 45cl.
Tänkte köpa nya glas. Vad tror ni om storleken på dem. Antingen 30 cl eller 45cl.
Lehmann Jamesse Premium Champagneglas
Blir inte de jäkligt stora? Nästan en halv liters skumpaglas...skulle säga 45 cl då
Jag dricker gärna min champagne i stora glas. Oftast Zalto Universal på 53cl. (Lånad bild)Blir inte de jäkligt stora? Nästan en halv liters skumpaglas...
Blir inte de jäkligt stora? Nästan en halv liters skumpaglas...
Även jag behöver nya glas. Nån med erfarenhet av dessa?
https://www.nordicnest.se/varumarken/riedel/riedel-vinum-champagneglas-4-pack/?variantId=40585-01¤cy=SEK&countryCode=SE&utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-se-conversions-retargeting&utm_content=Collection-video-30days-v20&utm_term=maj v3 -Pageview/purchase 180d/Interaction FB/IG 365d - Exclude purchase 30d
Japp den är från 80-taletUnderbar färg. Är den gammal eller hur kommer det sig att den är så mörk?
Lehmann Jamesse Premium Champagneglas
Såg riktigt fin ut!!Japp den är från 80-talet
Den va väldigt speciell, första gamla Alfred Gratien jag druckit. Smör, honung & övertag av mörk choklad.Såg riktigt fin ut!!
Zalto universal här oxå, funkar fint till rött, vitt, rose o bubbel!Jag dricker gärna min champagne i stora glas. Oftast Zalto Universal på 53cl. (Lånad bild)
var?Någon som slog till på en låda David Léclapart?
Har en sparad flaska - väldigt smakrika champagner!
Beställde 2 lådor Paul Bara Comtesse Marie de france 2008. Som vanligt blir det svåra att hålla sig ifrån att öppna de för tidigt.Någon som slog till på en låda David Léclapart?
Mycket bra! Hade en låda gott o blandat från dem för några år sedan! Gick dock åt fort!!! Gott...!!Vintage 2012 blanc de blancs...bla....bla....bla..... ja jäkligt god va den
Ser ut att finnas mycket gott där. Vad är det för år på lådan cristal till vänster på nedre bilden? Vad har du mer för gott där?Börjar bli en samling även med bubbel men det finns ännu mycket plats kvar. Måste helt enkelt köpa mer än jag dricker.
Mycket gott! Men strunta i prestigechampagnerna ett tag och fyll på med lite vardagsbubbel och odlarskumpa. T ex mer av Lois Roederer och exempelvis Vilmart.Börjar bli en samling även med bubbel men det finns ännu mycket plats kvar. Måste helt enkelt köpa mer än jag dricker.
Tack. Inte min tyvärr. Hyr fack i en källare så det är grannens låda.Ser ut att finnas mycket gott där. Vad är det för år på lådan cristal till vänster på nedre bilden? Vad har du mer för gott där?