Ja jag håller med, den är löjligt bra. köpte 8 fl när de började gå över till 2013LR vintage 2012 är en av mina absoluta favoriter hittils, kanske borde försöka lägga vantarna på en till. Har inte öppnat Cristalen än
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag håller med, den är löjligt bra. köpte 8 fl när de började gå över till 2013LR vintage 2012 är en av mina absoluta favoriter hittils, kanske borde försöka lägga vantarna på en till. Har inte öppnat Cristalen än
1-2 timmar i glas eller körde du den i karaff? Champange är alltid intressant.RD 2002 är och förblir en av de bättre champagnerna jag druckit. Bjöd hem ett par på senaste dryckesauktionen men märkte att de verkligen kräver tid, luft och kupa. Efter 1-2 Tim var den perfekt
1-2 timmar i glas eller körde du den i karaff? Champange är alltid intressant.
En klar favorit, tyvärr blivit lite dyr på sista tiden men värd sitt pris. Eller vad säger du @MR-WJ ?Någon som testat denna?
La Grande Annee överlag eller någon speciell årgång?Någon som testat denna?
Den som finns på SB är just nu 2012La Grande Annee överlag eller någon speciell årgång?
Hur står den sig mot Cristalen?Den som finns på SB är just nu 2012
Var står årtalet? Verkar ju knäppt om den är en NVGA? Pour me some more of that oxymoran shit!Någon som testat denna?
Har potential och rekommenderas att lagra länge för att bli rättvist behandlad.Den som finns på SB är just nu 2012
Helt olika typer av stil. Grande Annee är kraftfull med mycket tryck i medan Cristal är elegant, hög syra och gräddig. Båda är PN drivna men ger helt olika uttryck. Således beror det på vilken stil man föredrar.Hur står den sig mot Cristalen?
Haha ja det är skönt. Får man fråga varifrån du köpte?Fick.
Fick tag på för 145 euro. Exkl skatt och moms förvisso men billigare än på bolaget. I slutändan dock bara 150 spänn men skönt att snuva bolaget
Rarewine.deHaha ja det är skönt. Får man fråga varifrån du köpte?
Hur är den? Torr som ”vanlig” champagne eller lite sötare som prosecco ofta tenderar att vara?Passar inte riktigt in men kul att prova. Så jag vill tipsa om denna dryck från Italien. (Med risk att bli bannlyst).
tyckte den var rätt torr och inte så söt som jag förväntade mig. väldigt lik champagne i smak och struktur med smaker av bröd/kex och äppleHur är den? Torr som ”vanlig” champagne eller lite sötare som prosecco ofta tenderar att vara?
KS!
Jag behöver utnyttja er kompetens och vägledning;
Jag har två vänner som tar examen (sjuksköterskor) om 2 veckor.
Jag tillsammans med en annan vän tänkte köpa varsin flaska champagne (magnum?)
Har ni tips? Prisklassen är mellan 350-600 st.
Smakmässigt - lite torrare.
Pol:en passar nästan alla smaker!!Lägg på några hundralappar och gå på en Louis Roederer eller Pol Roger på Magnum. Mina bästa tips
Trevlig färg!
Så klart torrare då den här samma typ av syra med tanke på druvorna. En Prosecco har lägre syra och upplevs då sötare. Franciacorta är bra skit.Hur är den? Torr som ”vanlig” champagne eller lite sötare som prosecco ofta tenderar att vara?