• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

hooods

Panerai
2-Faktor
Kan förövrigt inte lägga några drycker i listor på systembolagets betasida som jag blir styrd till. Någon som upplever samma?
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Har bara druckit deras nv bdb och den är ju supergod. Tänkte knipa den som du postade men enligt bilden på bolagets hemsida har de bara 2011. Deras bilder är ju dock inte så pålitliga. När och var köpte du din 2012:a?
Jag har beställt från bolaget och fått 2012, tror bilden är missvisande. Btw, kanske den bästa skumpan du kan köpa för de pengarna. Tycker jag i alla fall.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Har bara druckit deras nv bdb och den är ju supergod. Tänkte knipa den som du postade men enligt bilden på bolagets hemsida har de bara 2011. Deras bilder är ju dock inte så pålitliga. När och var köpte du din 2012:a?
Drygt en månad sen från Systembolagets beställningssortimentet. Tycker det var värt de 70-80 ish extra kronorna från nv.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Jag har beställt från bolaget och fått 2012, tror bilden är missvisande. Btw, kanske den bästa skumpan du kan köpa för de pengarna. Tycker jag i alla fall.
Ja, bilderna är aldrig att lita på men hittade ingen utskriven årgång. Men dåså, då är det bara att beställa. 2012 ska ju vara betydligt bättre än 2011 sägs det ;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
image.jpg
 

Zingo

Rolex
Yes 2st. Kunde inte låte bli!
07 verkar ju finnas på ngra online affärer i tex Frankrike för ca 120-130 euro, men kan inte hitta 08, är det för att den redan är slut online eller har den inte släppts än på andra marknader?
Om du letar lite till kan 07 hittas för närmare 100 euro. 08 är lite mer hypad.. inte släppts i övrigt i Europa än så vänta nån vecka så finns den överallt.
 
R

Red Scream

Guest
Jag högg också två - trots att jag precis som du @Andersglassar givit mig själv mycket strikta restriktioner kring prestigebubbel... ;)

En helt annan fråga, någon som poppat 2008 Belle Epoque? Många är lyriska, men det finns kritiska röster. Lite för hög dosage, saknar syra. Jag drack den för drygt ett år sedan och kan känna igen mig i de kritiska rösterna. Den kändes då ganska klar. Vi får se!
 

Zingo

Rolex
Jag högg också två - trots att jag precis som du @Andersglassar givit mig själv mycket strikta restriktioner kring prestigebubbel... ;)

En helt annan fråga, någon som poppat 2008 Belle Epoque? Många är lyriska, men det finns kritiska röster. Lite för hög dosage, saknar syra. Jag drack den för drygt ett år sedan och kan känna igen mig i de kritiska rösterna. Den kändes då ganska klar. Vi får se!
Göm och glöm, hitta på 30-talet så blir det nog högre utväxling.
 

hedbrg

Panerai
Jag högg också två - trots att jag precis som du @Andersglassar givit mig själv mycket strikta restriktioner kring prestigebubbel... ;)

En helt annan fråga, någon som poppat 2008 Belle Epoque? Många är lyriska, men det finns kritiska röster. Lite för hög dosage, saknar syra. Jag drack den för drygt ett år sedan och kan känna igen mig i de kritiska rösterna. Den kändes då ganska klar. Vi får se!
Drack en 2008 Belle epoque för någon månad och tyckte den var grym iallafall, kanske inte prisvärd men fruktansvärt god
 
R

Red Scream

Guest
Var förbi Reijmyres fabriksbutik igår och handlade några Juhlin glas. Helt klart mycket trevliga om än inte de snyggaste man kan dricka ur. 2:a sortering dessutom, kostar då bara 250kr st. I glaset Mumm.
received_641046219931418.jpeg

Hade 12 av dem men sålde för några år sedan. Fina men lite små. Annars är min favorit Juhlins vitvinsglas. Så läckra och graciösa! Men ack så sköra. Köpte 12, har tre kvar. Alla har dött en ”naturlig död.” ;)
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Hej alla kunniga i den här tråden! Tänkte bara kolla hur ni dricker er champagne?

Jag menar öppnar ni en flaska som drink innan maten, delar ni på en flaska i goda vänners lag efter en god middag med lite chips eller annat tilltugg eller är champagnen kanske måltidsdrycken, en fullt mogen till stekt marulk med smörsås och en krämig risotto eller dricks den kanske i VIP-rummet på krogen (hoppas för guds skull att ni inte vaskar den :eek:)?

Själv öppnar jag gärna en flaska innan maten för att jobba upp aptiten :) eller dricker den som måltidsdryck, jag älskar sushi och då dricker jag gärna champagne till, och så blir det en flaska ibland med våra goda grannar :).
 

Zingo

Rolex
Hej alla kunniga i den här tråden! Tänkte bara kolla hur ni dricker er champagne?

Jag menar öppnar ni en flaska som drink innan maten, delar ni på en flaska i goda vänners lag efter en god middag med lite chips eller annat tilltugg eller är champagnen kanske måltidsdrycken, en fullt mogen till stekt marulk med smörsås och en krämig risotto eller dricks den kanske i VIP-rummet på krogen (hoppas för guds skull att ni inte vaskar den :eek:)?

Själv öppnar jag gärna en flaska innan maten för att jobba upp aptiten :) eller dricker den som måltidsdryck, jag älskar sushi och då dricker jag gärna champagne till, och så blir det en flaska ibland med våra goda grannar :).
Dricks med fördel under lång tid då mycket hinner hända i glaset. Gärna över två dagar dvs sparar lite till dagen efter.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Själv drack jag denna till dagens middag och det gick alldeles utmärkt. Jag har svårt att sätta ord på det jag smakar men ska försöka, frisk och samtidigt granska fyllig med tydlig smak av äpple, lång eftersmak. En typiskt bdb enligt mig. Riktigt bra och värd att testa, det var första gången för mig, finns i beställningssortiment på Systembolaget :).

20200925_211835.jpg
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Hej alla kunniga i den här tråden! Tänkte bara kolla hur ni dricker er champagne?

Jag menar öppnar ni en flaska som drink innan maten, delar ni på en flaska i goda vänners lag efter en god middag med lite chips eller annat tilltugg eller är champagnen kanske måltidsdrycken, en fullt mogen till stekt marulk med smörsås och en krämig risotto eller dricks den kanske i VIP-rummet på krogen (hoppas för guds skull att ni inte vaskar den :eek:)?

Själv öppnar jag gärna en flaska innan maten för att jobba upp aptiten :) eller dricker den som måltidsdryck, jag älskar sushi och då dricker jag gärna champagne till, och så blir det en flaska ibland med våra goda grannar :).
Så ofta det går att dela en butelj i gott sällskap. Som igår!
IMG_20200926_180217.jpg
 
Topp