Hawk100
Silver
Japp, eller så får jag dricka oftare.....Ser välfylld ut. Du kanske skulle köpt en större
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, eller så får jag dricka oftare.....Ser välfylld ut. Du kanske skulle köpt en större
Japp! Ganska liten mässa men trevlig ändåNågon här som besökte Sparkling Stockholm i våras???
https://svenskadryckesmassor.se/sparklingstockholm/
Var det bara ”stora märken” representerade? Eller fanns det spännande småmärken också??Japp! Ganska liten mässa men trevlig ändå
SmartJapp, eller så får jag dricka oftare.....
Inte så mycket stora märken, mest importörer så rätt stor blandning!Var det bara ”stora märken” representerade? Eller fanns det spännande småmärken också??
Det bli intressant att se om mässan går att få till de nästa år eller om Corona sätter stopp!!??
Värt ett besök alltså!!Inte så mycket stora märken, mest importörer så rätt stor blandning!
Kul. Köpte två flaskor när den släpptes, men har inte testat än.Dagens Champagne, tillfälliga sortimentet på Systembolaget, drack den till pilgrimsmussla och grillad röding med risotto, växte tillsammans med maten. Ska köpa nån flaska till för lagring .
Kul. Köpte två flaskor när den släpptes, men har inte testat än.
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/dom-perignon-742801Vad är bäst (och finns på systemet) för max 1500ish och inte är för mkt Pinot noir?
Behöver inte vara redo att drickas nu.
Aha.Skulle sagt utöver DP och Krug
R&L Legras saint vincent 2008. 100% Chardonnay. Står på min lista att prova. Finns på Bolaget.Vad är bäst (och finns på systemet) för max 1500ish och inte är för mkt Pinot noir?
Behöver inte vara redo att drickas nu.
Legras saint vincent 2008 är mycket bra! Jag har endast druckit den som väldigt ung dock (första flaskan ca 3 år sedan, och en till flaska knappa två år sedan). Spontant vill jag minnas att den var väldigt elegant och fräsh, hög syra men redan förvånansvärt balanserad och komplex (därför rök flaska nr 2 som ganska ung också) . Jag har en flaska kvar som jag försöker hålla fingrarna borta från ett tag till.R&L Legras saint vincent 2008. 100% Chardonnay. Står på min lista att prova. Finns på Bolaget.
Det finns mycket spännande från odlare eller mindre hus i beställningssortimentet, dock är Bolaget dåliga på att lista innehåll, eller inte alls.
Ah pffh, kommer inte ihåg! Men kan ha tagit bild på den . Får kollaFörresten, vad är det för champagne som serveras högst upp i Eiffeltornet?
Do share...Kom precis på att det trillar in 43 flaskor skumpa nästa vecka, varav 4 magnum.
Inte köpgalen utan en tillfällig slump, men kul ändå. Som julafton.
Trevligt att läsa!!
Skål från Eiffeltornet!
Tänkte bidra med ett kortare reportage från sensommarens resa till Champagne. Vi började i Frankfurt och körde medsols till Paris och tillbaka, med lite roliga stopp på vägen. Inklusive tre nätter i Champagne! Jag ställde några frågor här i forumet förut och fick värdefulla tips, tack! Vi bodde på Chateau de Rilly i utkanten av Reims, och kan bara rekommendera. Bra hotell, bra mat och byn saknar inte bra producenter...
Vi körde från Paris strax efter lunch på lördagen och körde in via Congy, strax söder om Epernay. Vill man bo bra i närheten av Epernay kan jag varmt rekommendera Chateau d'Etoges, som ligger i närheten. Tanken var att börja med att strosa runt i Epernay innan vi fortsatte till hotellet, men vi kom aldrig riktigt till ro i stan. Fullt av bilar, smala gator, massor av folk, stressigt, inga kaféer... Vi hade förväntat oss en sömning, idyllisk och pittoresk fransk småstad, men efter någon halvtimme kastade vi oss in bilen igen! Nä Epernay var väl inte charmig direkt. Hursomhelst, vi kom fram till Chateau de Rilly på eftermiddagen och åt sedan middag där. Gott och vällagat!
På söndagen åkte vi in till Reims som var betydligt mysigare. Vi besökte katedralen, mycket fint, sedan strosade vi runt. Trevlig stad! Jag köpte en flaska Vilmart Rubis och sedan åt vi lunch på ett ställe i närheten av katedralen. Reims var lugnare och faktiskt mysigare än Epernay. Söndagen avslutades på Selosses restaurang i Avizes, det var mycket gott! Här provade vi bl a en blanc de noirs av Marie-Noelle Ledru, som var fantastisk. Tyvärr har hon dock slutat med vinframställning.
På måndagen hade vi bokat besök på Paul Dethune i Ambronay, men vi började med att strosa runt i Rilly la Montagne på förmiddagen. Vi besökte Herbert Didier och Daniel Dumont, Vi gick förbi Vilmart men det var stängt. Jag gillade Daniel Dumont! Deras soleravin var riktigt trevlig. I Ambronay var skörden i full sving så vi fick känslan av att vi alltid var i vägen... vi fick bokstavligen tycka oss mot husväggarna några gånger när traktorerna skulle förbi! Vi stannade till vid Marie-Noelle Ledru i hopp om att få kunna köpa någonting men det var helt kört. Vi stannade också till vid Eric Rodez men där var alla ute och skördade. Besöket på Paul Dethune var dock riktigt trevligt! Deras Blanc de noirs var supersmarrig. Vi köpte även med oss lite ratafia, som vi inte har hunnit prova ännu. Vi körde förbi Epernay på hemvägen för att ge stan en andra chans, och lite roligare var den väl den här gången, men, nja.
På tisdagen checkade vi ut och körde vidare mot Mosel, där vi var i fyra dagar. Men vi hann med ett förmiddagsstopp på Vilmart. Shit vad gott! Först dock, ett glas nypressad chardonnay. Hur gott som helst!
På vägen till Mosel stannade vi till i Verdun, åt lunch och kollade på museet. Fransk definition av kött stekt "medium":
Champagne, hit kommer vi gärna igen!
Tack! Ja, gör det!Trevligt att läsa!!
Är sugen på att åka ned och göra som ni gjort!
Vi var påväg dit efter en bilresa men min sambo fick 40 graders feber så jag fick lov att avbryta och åka hem. Trots att hon sa att jag vill Men jag ska besöka lite gårdar med min familjTack! Ja, gör det!
Har bara druckit deras nv bdb och den är ju supergod. Tänkte knipa den som du postade men enligt bilden på bolagets hemsida har de bara 2011. Deras bilder är ju dock inte så pålitliga. När och var köpte du din 2012:a?