Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som var snabb på fingret idag?
Lyckades beställa 4!
Fick in registreringen på 18 sekunder... "2020-09-29 10:00:18 Registrerad"
När jag kollade 10:00:50 var alla slut på webblagret.
Hann inte..Någon som var snabb på fingret idag?
Lyckades beställa 4!
Fick in registreringen på 18 sekunder... "2020-09-29 10:00:18 Registrerad"
När jag kollade 10:00:50 var alla slut på webblagret.
Tråkigt! Men Rom är gott det oxå. De gick åt online precis så snabbt som jag trodde.Hann inte..
Det fick bli en Fransk Rom istället.
Ja dåligt med stekare i Båstad i år eller?Verkar finnas kvar i några butiker....
https://vinobucks.de/shop/de/champa...lanc-de-blancs-2008-champagne-taittinger.htmlFriskt vågat hälften vunnet såååååå om det är någon som vill släppa vidare en flaska Comtes så skulle jag vara extremt tacksam
Någon som stack ut i positiv bemärkelse?Blev rätt mycket skumpa förra veckan.
Tyvärr dricker man för ungt.
Bra jobbat att få i dig alla dom förra veckan!Blev rätt mycket skumpa förra veckan.
Tyvärr dricker man för ungt.
Du har två, drick en nu. Skulle tippa att 2010 dricks rätt bra nu men även om 10 år.Mums! När öppna dessa tro?
08 lär generellt klara massvis med tid i källaren. Men vilket tycke och smak har du?
Vad tror ni om denna Palmes d'Or 2008, lagra några år till misstänker jag?
Jag drack deras vanliga 2008a i våras. Den behövde mer tid på sig.
Vad tror ni om denna Palmes d'Or 2008, lagra några år till misstänker jag?
Generellt gillar jag när de är lite fylligare, brödigare, nötigare så därav tänker jag lagring. Sen lästa jag att champagnehuset valt att lagra denna 08 extra länge för att den skulle vara drickklar när den kom ut. Så får väl prova en flaska snart o sen kanske spara resten.08 lär generellt klara massvis med tid i källaren. Men vilket tycke och smak har du?
Drag Pol Roger 08 för någon vecka sen, likaså Henriot. Börjar bli kul.
Vad de menar med att de valt att lagra den längre vet jag inte. Vinet är från 08 och det står fast, 08 är en årgång då druvorna gav hög syra vilket gör att vinet tål lång lagring. Enligt din beskrivning ska du vänta länge på dina viner, men vem orkar detGenerellt gillar jag när de är lite fylligare, brödigare, nötigare så därav tänker jag lagring. Sen lästa jag att champagnehuset valt att lagra denna 08 extra länge för att den skulle vara drickklar när den kom ut. Så får väl prova en flaska snart o sen kanske spara resten.
längre lagring = 10 år på jästfällningen vad jag förstått, var väl disgorging av den 2019 (men jag vet faktiskt inte hur länge de lagrar som standard). Men men, hur som helst ska den väl vara drickbar redan nu så får jag se hur länge någon av flaskorna sen överlever...Vad de menar med att de valt att lagra den längre vet jag inte. Vinet är från 08 och det står fast, 08 är en årgång då druvorna gav hög syra vilket gör att vinet tål lång lagring. Enligt din beskrivning ska du vänta länge på dina viner, men vem orkar det
Natt och dag mot Palmes. Ok pris. Kommer behöva lagras för att komma till sin rätt, även om den är god nu också.En annan fråga; bör man köpa Bollinger R.D. 2002 för straxt under 2000 kr om man kan? (d.v.s. är den prisvärd?)
Tack, jag har försökt söka runt på nätet men inte riktigt hittat ngra enade hyllningar om RDn, många som tyckte den var ung o spretig omkring 2016 men nu har den ju 4 år till på nacken/flaskan. Ett tag vär väl 2002 en riktigt hissad årgång men det verkar ha dött ut lite iom att 2008 kom tycker jag.Natt och dag mot Palmes. Ok pris. Kommer behöva lagras för att komma till sin rätt, även om den är god nu också.
Tack för tipsen, tyckte att den var riktigt god, blir nog fler av denna .
Ja visst är den bra!!!