• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Någon som var snabb på fingret idag?
upload_2020-9-29_10-9-33.png

Lyckades beställa 4!
Fick in registreringen på 18 sekunder... "2020-09-29 10:00:18 Registrerad"
När jag kollade 10:00:50 var alla slut på webblagret.

Friskt vågat hälften vunnet såååååå om det är någon som vill släppa vidare en flaska Comtes så skulle jag vara extremt tacksam :oops::)

Solklart bäst va Damien Hugot VV, tror den är 2009. Riktigt bra balans och allt man kan önska sig fanns. Pol Roger 2008 dracks riktigt bra, bland de bättre 08orna jag druckit för stunden (såklart inte samma potential som prestige osv).
Sen tyckte jag Franck Boneville´s vingårds skumpa va bra, men 2012 är inte i balans. Men ej troligt att den går hem hos breda massan. Palmer Bdb 08 är sjukt kul för pengen. Härligt reduktiv stil med en skön rökighet, tänk björkvedsrök.

08 lär generellt klara massvis med tid i källaren. Men vilket tycke och smak har du?
Drag Pol Roger 08 för någon vecka sen, likaså Henriot. Börjar bli kul.
Generellt gillar jag när de är lite fylligare, brödigare, nötigare så därav tänker jag lagring. Sen lästa jag att champagnehuset valt att lagra denna 08 extra länge för att den skulle vara drickklar när den kom ut. Så får väl prova en flaska snart o sen kanske spara resten.

Generellt gillar jag när de är lite fylligare, brödigare, nötigare så därav tänker jag lagring. Sen lästa jag att champagnehuset valt att lagra denna 08 extra länge för att den skulle vara drickklar när den kom ut. Så får väl prova en flaska snart o sen kanske spara resten.
Vad de menar med att de valt att lagra den längre vet jag inte. Vinet är från 08 och det står fast, 08 är en årgång då druvorna gav hög syra vilket gör att vinet tål lång lagring. Enligt din beskrivning ska du vänta länge på dina viner, men vem orkar det:)

Vad de menar med att de valt att lagra den längre vet jag inte. Vinet är från 08 och det står fast, 08 är en årgång då druvorna gav hög syra vilket gör att vinet tål lång lagring. Enligt din beskrivning ska du vänta länge på dina viner, men vem orkar det:)
längre lagring = 10 år på jästfällningen vad jag förstått, var väl disgorging av den 2019 (men jag vet faktiskt inte hur länge de lagrar som standard). Men men, hur som helst ska den väl vara drickbar redan nu :) så får jag se hur länge någon av flaskorna sen överlever...

Natt och dag mot Palmes. Ok pris. Kommer behöva lagras för att komma till sin rätt, även om den är god nu också.
Tack, jag har försökt söka runt på nätet men inte riktigt hittat ngra enade hyllningar om RDn, många som tyckte den var ung o spretig omkring 2016 men nu har den ju 4 år till på nacken/flaskan. Ett tag vär väl 2002 en riktigt hissad årgång men det verkar ha dött ut lite iom att 2008 kom tycker jag.

Tillbaka
Topp