Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Allmänt så har 2008 tagit uppmärksamheten samtidigt som det finns lite från 2002 att köpa till priser som inte dragit iväg. Vidare har 2002 en hög syra så de som inte köper och poppar direkt väljer att ofta lagra dessa vilket medför att de inte blir så mycket skriverier om den tills dess att den kommer in i en än trevligare fas.Tack, jag har försökt söka runt på nätet men inte riktigt hittat ngra enade hyllningar om RDn, många som tyckte den var ung o spretig omkring 2016 men nu har den ju 4 år till på nacken/flaskan. Ett tag vär väl 2002 en riktigt hissad årgång men det verkar ha dött ut lite iom att 2008 kom tycker jag.
Härligt! Några omdömen?Kvällens testobjekt......
Skiter björnen i skogen?Internationella champagnedagen idag. Glöm inte det
Som du säger, bra för pengenGårdagens, tycker det var mycket valuta för pengen.
Inte helt med på nya funktionen så blev två inlägg, vad tyckte du?
Inte helt med på nya funktionen så blev två inlägg, vad tyckte du?
Men eller hur! Det känns som att äldre GAs behöver ett par timmar luftning innan de blommar ut.Gårdagens champagner, GA behövde 2-3h innan den började skina. Positivt överraskad av 91 också.
Försvinner inte de sista stackars bubblorna ur en så gammal champagne då???Men eller hur! Det känns som att äldre GAs behöver ett par timmar luftning innan de blommar ut.
Jo, jag har också funderat över det. Man kanske kan dekantera till en tom magnumbutelj som du sedan försluter med vanlig champagnebuteljsförslutare?Försvinner inte de sista stackars bubblorna ur en så gammal champagne då???
Härlig beskrivning!Efter tips på Instagram inhandlades denna. Honung, apelsin, disktrasa. Sherry. Oxiderade toner.
Halvintensiv i smaken med ganska små och behagliga bubblor. Vaxig. Lite beska. Vattnig i avslutet.
Bör lufta en stund i glaset. Dock inte för länge. Dör ganska snabbt.
Väl värt den ringa pengen.
Bra pris på Krug 2004!man får väl ladda väskan hem och hoppas man smiter förbi i tullen.
Tänkte få med mig Krug och Dompa hem alla fall, Cristal -12 finns hemma redan. Ca 1100kr för DP måste anses ok ändå med tanke på SBs ocker priser.Bra pris på Krug 2004!
Skippa Cristal 2012 för det priset om det är trångt i bagaget. Går att beställa på nätet och få det hemkört för samma eller lägre pris.
Bra pris på DP. Misstänker att det är 2010, den har inte övertygat mig. Men för det priset är det ändock ok att lägga några i källaren.Tänkte få med mig Krug och Dompa hem alla fall, Cristal -12 finns hemma redan. Ca 1100kr för DP måste anses ok ändå med tanke på SBs ocker priser.
De är -08or faktiskt, och även -04 Rosé. De är bara synd dom är så sträng i tullen annars hade man nog fyllt på dugligtBra pris på DP. Misstänker att det är 2010, den har inte övertygat mig. Men för det priset är det ändock ok att lägga några i källaren.