• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Tänkte att denna bilden passade här också... :)

IMG_0892.JPG

Om man blir av med en mörk och sval matkällare om någon månad och har en riktig pangare på lut, vad är då bästa sättet att förvara den? I kylskåpet något år eller ska man gräva ner den på landet?? Vinkyl är uteslutet.
Tveksam till att jag vill förvara den och ett antal vinare i matkällaren tillhörande lägenheten..

Om man blir av med en mörk och sval matkällare om någon månad och har en riktig pangare på lut, vad är då bästa sättet att förvara den? I kylskåpet något år eller ska man gräva ner den på landet?? Vinkyl är uteslutet.
Tveksam till att jag vill förvara den och ett antal vinare i matkällaren tillhörande lägenheten..
Om du outat vinet/vinerna blir det enklare att ge råd.

Om du outat vinet/vinerna blir det enklare att ge råd.

Dålig koll på vad det är exakt. Men Doman är en redigt gammal Krug som kom hem för ett par år sen efter att ha legat i mormor och morfars vinkällare sedan 86. Känns nästan som om man måste leta upp ett "hotell" för den men lär få fixa en låst låda till den så inga misstag begås likt det som hände syrrans flaska...

Typ en månad innan jag fyllde 40 för snart 3 år sedan knatade jag till det statliga spritbolaget här på ön, någorlunda viss om att jag skulle lyckas i mitt uppdrag. Uppdraget bestod i att få tag på en flaska Dom Perignon till min annalkande högtidsdag.
Döm om min förvåning när varumärket varken fanns i det vanliga sortimentet eller i beställningssortimentet.
Till detta har jag endast en välformulerad och ekivot förklaring, BAJS !

Typ en månad innan jag fyllde 40 för snart 3 år sedan knatade jag till det statliga spritbolaget här på ön, någorlunda viss om att jag skulle lyckas i mitt uppdrag. Uppdraget bestod i att få tag på en flaska Dom Perignon till min annalkande högtidsdag.
Döm om min förvåning när varumärket varken fanns i det vanliga sortimentet eller i beställningssortimentet.
Till detta har jag endast en välformulerad och ekivot förklaring, BAJS !

Vad gafflar du om?

Dompa brukar finnas på de flesta butikers ord sortiment. 7428.

Vad jag gafflar om, jag gafflar om att jag på Island inte kunde gå in på ÁTVR (Isländska motsvarigheten till Systembolaget) och köpa Dom Perignon.

Hade egentligen planerat prosecco till nyår men blev sugen på champagne nu efter den här tråden. Inte druckit så mycket champagne tidigare så är väl ute efter något nybörjarvänligt.
Champagnen kommer drickas som fördrink under kvällen så ingen mat till.
Har ni några bra tips? :)

Hade egentligen planerat prosecco till nyår men blev sugen på champagne nu efter den här tråden. Inte druckit så mycket champagne tidigare så är väl ute efter något nybörjarvänligt.
Champagnen kommer drickas som fördrink under kvällen så ingen mat till.
Har ni några bra tips? :)
Ja för tusan köp Bollinger

Tillbaka
Topp