• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Följer med intresse denna tråd som stor champagne-älskare men ser att de flesta tyvärr håller sig i "mittfåran" när det gäller producenter. Förstår att inte alla kan lägga de pengar som krävs för en Krug, Selosse eller Salon men det finns otroligt många bra producenter i vettig prisklass som ger en mycket större upplevelse för pengarna än alla gula änkor, moet:er, andre clouet:er i världen...

Utnyttja SB:s grymma beställningsmöjligheter och testa någon av följande producenter: (i de flesta fall har de någon variant i spannet 3-400kr)
Bara, Paul
Billecart-Salmon
Bollinger
Charlemange, Guy
Deutz
Diebolt-Vallois
Duval-Leroy
Egly-Ouriet
Gimonnet, Pierre
Gosset
Henriot
Larmandier-Bernier
Launois, Pere & Fils
Legras, R & L
Peters, Pierre
Pol Roger
Roederer, Louis
Ruinart

SKÅL!
Grymt, precis vad jag behövde. Tackar!
 
Följer med intresse denna tråd som stor champagne-älskare men ser att de flesta tyvärr håller sig i "mittfåran" när det gäller producenter. Förstår att inte alla kan lägga de pengar som krävs för en Krug, Selosse eller Salon men det finns otroligt många bra producenter i vettig prisklass som ger en mycket större upplevelse för pengarna än alla gula änkor, moet:er, andre clouet:er i världen...

Utnyttja SB:s grymma beställningsmöjligheter och testa någon av följande producenter: (i de flesta fall har de någon variant i spannet 3-400kr)
Bara, Paul
Billecart-Salmon
Bollinger

Charlemange, Guy
Deutz
Diebolt-Vallois
Duval-Leroy
Egly-Ouriet
Gimonnet, Pierre
Gosset
Henriot
Larmandier-Bernier
Launois, Pere & Fils
Legras, R & L
Peters, Pierre
Pol Roger
Roederer, Louis
Ruinart

SKÅL!
Intressant lista helt klart, samtidigt är väl flera av dem inte särskilt mycket mer speciella än random Änka...De markerade har ju avhandlats i tråden och framstår för mig som komma ur "standardsortiment" även om de även har värre flaskor att bjuda på så klart!
 

thomastheswede

Audemars
Intressant lista helt klart, samtidigt är väl flera av dem inte särskilt mycket mer speciella än random Änka...De markerade har ju avhandlats i tråden och framstår för mig som komma ur "standardsortiment" även om de även har värre flaskor att bjuda på så klart!
Mer tänkt som inspiration för den som vill testa nåt nytt men som med all dryck så är smaken 100% subjektiv.
SB:s försäljning förra året ser ut så här för övrigt:
Skärmavbild 2015-10-13 kl. 12.43.52.png
 

thomastheswede

Audemars
No worries, jag uppfattade dig inte så. Ett annat tips är Livets Goda Nr 93/2015 (går att beställa) som hade en stor genomgång på non vintage-champagne. Där kan man hitta många spännande alternativ och i och med alla har pris och betyg kan man lätt leta fram nåt som passar plånboken. Sen är det ju återigen så att man inte vet om man har samma smak som deras testare...
LIVETS093_01-ETTAN-STOR.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Funderar på köra magnum, eller till och med dubbel magnum till nyår. Vad ska man ha? Verkar bara vara Taittinger som har 3L på systemet, alla andra finns som max i magnum? Eller ska man köra på Polle, Gula änkan eller annat?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Funderar på köra magnum, eller till och med dubbel magnum till nyår. Vad ska man ha? Verkar bara vara Taittinger som har 3L på systemet, alla andra finns som max i magnum? Eller ska man köra på Polle, Gula änkan eller annat?
Är det till 12 slaget spelar det ingen roll. Då är ni ungdomar så packade att ni inte märker ngn skillnad..;-)
 

WBergdahl

Panerai
Smart. Vilka hade du kört och varför? Kul med input. :)
Bolaget över lag har ju rätt klent med "stora" flaskor...
Jag skulle nog tagit en Bollinger och en André Clouet! Möjligen byta ut André Clouet mot en Pol Roger :)
Bollinger tycker jag är en champagne klart värd pengarna och riktigt god! Att Bond dricker den gör ju inte saken sämre. Perfekt att korka på tolvslaget ;)
Gillar både André och Pol, så det är svårt att välja... Men hade nog kört på André för att jag gillar smakerna mer, den är lite brödigare:cigar: Gillar etiketten på André Clouet mer också :bag:
 
Topp