• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Dålig koll på vad det är exakt. Men Doman är en redigt gammal Krug som kom hem för ett par år sen efter att ha legat i mormor och morfars vinkällare sedan 86. Känns nästan som om man måste leta upp ett "hotell" för den men lär få fixa en låst låda till den så inga misstag begås likt det som hände syrrans flaska...
En gammal Krug? Vilken Krug? Står det 1986 på flaskan?
Ha druckit standard-Krug från 50-talet som varit fantastiskt.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kör budgetalternativ på nyår. Fick av chefen har nog sprit så det räcker ändå. :p
image.jpeg
 

Subby

Rolex
Är inte någon stor champagne fan men när man får en flaska Perignon då tackar man inte nej! :)
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    44 KB · Visningar: 155

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Är nog en -79a då, inte illa!
Billigt ligger dom på typ 6k... Om det är en -76a så ligger dom på drygt 8k :)
Krug 1979, shit. Sist jag provade lätt topp tre bästa viner jag druckit
Sinnessjuk flaska polaren fått tag på. Mitt tips är att du förkovrar dig i Champagne undet säg ett år och dricker runt en del innan du poppar denna.
 

Edin

Panerai
Jag har hyffsat bra koll på vad jag gillar i champagne väg och Krug är nog (tyvärr då de inte är de billigaste) de som alltid gillas allra mest. Dock kan jag med nöje sänka en billig men bra Prosecco en tisdagskväll med trevligt sällskap istället för en vinare eller öl.

Ikväll blir det dock en halvbutelj Alexandre Bonnet nu innan det är dags att röra mig mot middagen och festen.
 

WBergdahl

Panerai
Har testat de flesta av dem och gillar alla men lutar åt Bollinger. Inte bråttom med dem och brukar fylla på när något intressant dyker upp.
Jag hittade två Cristal från -02 där en var tänkt till kvällen, men fick kalla fötter då jag käkar penicillin, så den stannar ett tag.
Det är nog ändå bäst så, och avnjuta dom på riktigt ist
 

WBergdahl

Panerai
Bra år!

Min cristal har mer affektionsvärde från en väldigt händelserik och speciell kväll i södra Frankrike för 4-5 år sedan.
Då förstår jag att du vill hålla på den!

2002 var ett bra år för alla producenter, men har hört att just Cristal från -02 ska vara exceptionell, så det blir kul att testa!
Så kul att jag vill göra det idag, men det kommer inte att hända
 
Topp