Tack för tipset, trodde jag missat den, 3 st här med. Nu är det bara ngn flaska av Heidsieck 06 blancen jag skulle vilja åt oxå...Finns att beställa nu igen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipset, trodde jag missat den, 3 st här med. Nu är det bara ngn flaska av Heidsieck 06 blancen jag skulle vilja åt oxå...Finns att beställa nu igen!
Någon som köpte något idag? Själv skulle jag inte handla mer den här månaden men när de säljs årgångs bdb från Avize för 329kr flarran är det ju svårt att inte handla.
Finns att beställa nu igen!
Hela Klocksnack sitter o klickar refresh på status för utbudet av skumpa. Jävla trist att folk har tid och råd med sånt här så inte vi andra får chansen..Slut igen va (online)?
Eller är jag kass att hantera hemsidan?
Japp ser så ut. Såg först ut som det gick, sedan poppade det upp 0 i webblager.Slut igen va (online)?
Nöp två flaskor i butik idag......Någon som köpte något idag? Själv skulle jag inte handla mer den här månaden men när de säljs årgångs bdb från Avize för 329kr flarran är det ju svårt att inte handla.
Åter i lager online.Slut igen va (online)?
Åter i lager online.
Samma här. Tack @zippanTack!
Då blev det en beställning!
Utlåtande??Kvällens flaskor
Bäst i kvällens test! Typisk BdB på gott och ont! Spritsig och frisk ”nästan i överkant” men med några års lagring kan den nog bli riktigt bra!! Kommer försöka nypa några flaskor till men lägga dem i kylen minst 3-4 år, om inte mer, så den får mogna o bli mer komplex/djup. Men gillar du ”klassisk champagne” går den nog bra att dricka redan nu....Någon som köpte något idag? Själv skulle jag inte handla mer den här månaden men när de säljs årgångs bdb från Avize för 329kr flarran är det ju svårt att inte handla.
Fel tråd. Det är inte Champagne.Har nu testat den här i kväll! Min personliga bedömning:
På tok för mycket syra för min smak. Inte alls den fyllighet och kropp som jag förväntade mig av en BdN, tyvärr.....
Blir inget mer köp! Har någon tips på ”bättre” engelsk ”champagne”?
Ok, du har absolut rätt! Den är inte från champagne!! Men marknadsförs ju i princip som en utmanare till champagne eftersom jordmån (krita) ock klimat sägs vara i paritet med champagne....Fel tråd. Det är inte Champagne.
Men på topicen vin så testa deras Brut reserve.
Behåll den, tycker alla bättre bubbel hör hemma i denna tråd, finns väl ingen tråd för "övriga mousserande"...?Ok, du har absolut rätt! Den är inte från champagne!! Men marknadsförs ju i princip som en utmanare till champagne eftersom jordmån (krita) ock klimat sägs vara i paritet med champagne....
Men sticker det i ögonen på er alla i tråden så kan jag självklart plocka bort mina åsikter den så slipper ni ha ”bastarder” som tar uppmärksamhet från ”äkta vara” i denna tråd!!
Personligen föredrar jag lite kraftigare champagner så mellan LR och DV. Så vann LR för mig.Utlåtande??
Finns väl en vintråd?Behåll den, tycker alla bättre bubbel hör hemma i denna tråd, finns väl ingen tråd för "övriga mousserande"...?
Drack också en över fredag-lördag. Klart trevligare på lördagen. Jag tyckte den var mycket bra helt oaktat det låga riset. Men ska också låta resterande flaskor vila några år till!Bäst i kvällens test! Typisk BdB på gott och ont! Spritsig och frisk ”nästan i överkant” men med några års lagring kan den nog bli riktigt bra!! Kommer försöka nypa några flaskor till men lägga dem i kylen minst 3-4 år, om inte mer, så den får mogna o bli mer komplex/djup. Men gillar du ”klassisk champagne” går den nog bra att dricka redan nu....
Yes, o där avhandlas stilla vin vad jag sett..Finns väl en vintråd?
Har du tidigare druckit den eller något annat från producenten?Beställde två av den här idag....
2008 Chaléroux-Ghys Grand Cru finns hos Champagnebonden
2008 Chaléroux-Ghys Grand Cru finns hos Champagnebonden - här hittar du det roligaste utbudet av småodlar-champagner. Utvalda och kvalitetssäkrade av Champagnebonden.champagnebonden.se
Har testat deras vanliga brut. Ok men inte sensationell. Köper dessa 2008or för att lagra på korken några år....Har du tidigare druckit den eller något annat från producenten?
Om ja, good stuff?