Ja ifall du inte bor hemma i Sverige såklart, men även då är det nog för sent att beställa Dom Perignon imorgon på systemet.Det är så man ska gå alltså.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja ifall du inte bor hemma i Sverige såklart, men även då är det nog för sent att beställa Dom Perignon imorgon på systemet.Det är så man ska gå alltså.
En gammal Krug? Vilken Krug? Står det 1986 på flaskan?Dålig koll på vad det är exakt. Men Doman är en redigt gammal Krug som kom hem för ett par år sen efter att ha legat i mormor och morfars vinkällare sedan 86. Känns nästan som om man måste leta upp ett "hotell" för den men lär få fixa en låst låda till den så inga misstag begås likt det som hände syrrans flaska...
Blev en Pol Roger i magnum. Kanske kompletterar med något.Funderar på köra magnum, eller till och med dubbel magnum till nyår. Vad ska man ha? Verkar bara vara Taittinger som har 3L på systemet, alla andra finns som max i magnum? Eller ska man köra på Polle, Gula änkan eller annat?
Ta Tatten eller Änkan!![]()
Kluven vilken som ska få följa med och fira tolvslaget
Och om du bara fick välja en?Ta Tatten eller Änkan!
Edit: eller Nicke!
Då hade jag kört på Nicke!Och om du bara fick välja en?
Fint! Låter du den ligga några år eller dricker du den imorgon?Är inte någon stor champagne fan men när man får en flaska Perignon då tackar man inte nej!![]()
Fint! Låter du den ligga några år eller dricker du den imorgon?
En gammal Krug? Vilken Krug? Står det 1986 på flaskan?
Ha druckit standard-Krug från 50-talet som varit fantastiskt.
Är nog en -79a då, inte illa!Innehållet är från 79 eller om det var 76 men den släptes först 86. Har ingen bild då flaskan ligger på annan ort tyvärr.
Krug 1979, shit. Sist jag provade lätt topp tre bästa viner jag druckitÄr nog en -79a då, inte illa!
Billigt ligger dom på typ 6k... Om det är en -76a så ligger dom på drygt 8k![]()
Cristal -04 är läskigt god faktiskt!Inventerade lite inför kvällen. Ännu inte säker på vad det blir..
![]()
Grym lineup men allt är ju så hiiiimla ungt! Hade inte poppat någon av årgångarna på minst 5 år. Hade kört Krug:en ikväll om jag var du.Inventerade lite inför kvällen. Ännu inte säker på vad det blir..
![]()
Grym lineup men allt är ju så hiiiimla ungt! Hade inte poppat någon av årgångarna på minst 5 år. Hade kört Krug:en ikväll om jag var du.
Cristal -04 är läskigt god faktiskt!
DomP skulle jag låta ligga i ett år eller två.
Jag har öppnat Cristal eller Krug.
Edit: möjligtvis Bollen
Jag hittade två Cristal från -02 där en var tänkt till kvällen, men fick kalla fötter då jag käkar penicillin, så den stannar ett tag.Har testat de flesta av dem och gillar alla men lutar åt Bollinger. Inte bråttom med dem och brukar fylla på när något intressant dyker upp.
Jag hittade två Cristal från -02 där en var tänkt till kvällen, men fick kalla fötter då jag käkar penicillin, så den stannar ett tag.
Då förstår jag att du vill hålla på den!Bra år!
Min cristal har mer affektionsvärde från en väldigt händelserik och speciell kväll i södra Frankrike för 4-5 år sedan.
Är det en Francois Bedel?Old school-grimma!
Well spotted! En 96:a som var lite av en besvikelse tyvärr. Ganska platt och intetsägande i både doft och smak. Underbar färg var det i alla fall.Är det en Francois Bedel?
Själv öppnade jag en helt perfekt Gosset Millesime -89 igår. Svag mousse men som ändå fanns där och smakerna på topp!
Trist att höra. Jag har bara en 00'a kvar men funderar allvarligt på att försöka få tag i flerWell spotted! En 96:a som var lite av en besvikelse tyvärr. Ganska platt och intetsägande i både doft och smak. Underbar färg var det i alla fall.