• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Kanske ska säga lite positiva saker också.
Helheten är snygg. Gillar tavlans textur. Vridringen är riktigt snygg den med.
Likaså krona och kronskydd.
300 m WR med glasbaksida tror jag inte har sett förut.

Men, måste fråga, är den ISO-godkänd för dykning?
Vet ej svaret på dom frågorna.
En sak som jag däremot funderar på med CW är det här med magnetisk resistans?
Har inte sett någonting om det för deras modeller.
Vet att det ej har varit i fokus tidigare när jag fått svar därifrån.

1000005229.jpg

Nu brukar inte jag skicka tillbaka klockor så jag vet inte hur det fungerar på övriga ställen.

Men hela processen man behöver gå igenom för att skicka tillbaka en klocka måste vara en av de sämre.

Jag fick börja med att skriva in mitt ordernummer, sku etc.
Därefter blir man då omdirigerad till en ny sida för att fylla i postnummer och ordernummer igen.
Efter det så får man ett formulär för att skriva ut och fylla i, samt packa ner med klockan.
Därefter skall man få fraktsedlar för retur(tror jag), men det fick inte jag så fick inväntat svar från deras kundtjänst i x antal dagar.

Nu har jag fått mina shipping labels, men även dessa behöver man skriva ut med skrivare- alltså inte en ”etikettskrivare” för frakt som dem använder på ombud.
Utöver detta skall jag också inkludera ett till papper med klockan, något gällande skatter och avgifter för speeditören.

Visst att det är från England och blir något jobbigare kanske, men fortfarande under all kritik.
Om det inte är jag som har haft otur och lyckats tänka fel flera gånger då.

Nu brukar inte jag skicka tillbaka klockor så jag vet inte hur det fungerar på övriga ställen.

Men hela processen man behöver gå igenom för att skicka tillbaka en klocka måste vara en av de sämre.

Jag fick börja med att skriva in mitt ordernummer, sku etc.
Därefter blir man då omdirigerad till en ny sida för att fylla i postnummer och ordernummer igen.
Efter det så får man ett formulär för att skriva ut och fylla i, samt packa ner med klockan.
Därefter skall man få fraktsedlar för retur(tror jag), men det fick inte jag så fick inväntat svar från deras kundtjänst i x antal dagar.

Nu har jag fått mina shipping labels, men även dessa behöver man skriva ut med skrivare- alltså inte en ”etikettskrivare” för frakt som dem använder på ombud.
Utöver detta skall jag också inkludera ett till papper med klockan, något gällande skatter och avgifter för speeditören.

Visst att det är från England och blir något jobbigare kanske, men fortfarande under all kritik.
Om det inte är jag som har haft otur och lyckats tänka fel flera gånger då.
Jag kan instämma i din upplevelse. Skickade tillbaka en klocka för garantireparation. Flera formulär där jag fick göra om ett av dem för det ikte fungeraxe. Utskrift av papperna fick göras manuellt, dock fick jag åtminstone fraktsedel utan att behöva mejla och efterfråga dessa. Dessutom så blev något tokigt med tullklareringen där dhl inte ville skicka paketet. DHL ringde upp efter ett par dagar (jag inväntade respons från CW) så kunde vi reda ut det på telefon.

Det var en ganska bökig upplevelse men åtminstone reparationen gick smärtfritt när de väl fått klockan 🙂

Ni som har en klocka med Bader Bracelet, hur upplever ni storleken på låset? Är det något som stör er vid användning eller är det något som inte alls märks av?

Är riktigt sugen på den nya Sealander C63 i 39mm med grå sunburst urtavla men är lite osäker över storleken på låset när man väljer Bader Bracelet.

Ni som har en klocka med Bader Bracelet, hur upplever ni storleken på låset? Är det något som stör er vid användning eller är det något som inte alls märks av?

Är riktigt sugen på den nya Sealander C63 i 39mm med grå sunburst urtavla men är lite osäker över storleken på låset när man väljer Bader Bracelet.
Nu har jag C63 I 36mm, men det är absolut inget jag stör mig på åtminstone 🙂

Börjar bli sugen på en Twelve i titan 40mm med blå eller grön tavla.
Nog borde väl Twelve X länken kunna passa om jag beställer den löst?
Ser ut att vara samma mått.
Blir dyrare men känner att on the fly justeringen känns ovärderlig.

Senast ändrad:
Börjar bli sugen på en Twelve i titan 40mm med blå eller grön tavla.
Nog borde väl Twelve X länken kunna passa om jag beställer den löst?
Ser ut att vara samma mått.
Blir dyrare men känner att on the fly justeringen känns ovärderlig.
Svarar på min egen fråga här att det ej fungerar med den länken. Letade upp svaret på CW forumet.
Däremot så har jag missat att consort bracelet fått on the fly justering = välkommet.

Svarar på min egen fråga här att det ej fungerar med den länken. Letade upp svaret på CW forumet.
Däremot så har jag missat att consort bracelet fått on the fly justering = välkommet.
Om jag inte har helt fel så fick de nya 38mm Twelve en on the fly justering. Tror nog att CW lär implementera detta till alla tolvor.

Den här klockan lyckades jag köpa för ett antal år sedan. Fantastisk pjäs! När jag köpte den kom den utan originalband/spänne och utan länk men med låda och all dokumentation. På ren flax lyckades jag sedan köpa en helt ny länk direkt från CW. Men så är jag så noga med att ha ”rätt” spänne till mina klockor så det behövde jag ju fixa. Lyckades hitta två originalspännen i en CW-grupp på FB för några år sedan men har inte använt dem förrän nu då länken är väldigt trevlig. Kul/onödig detalj med spännena är att skruvarna är riktiga, dvs det går att skruva ut dem. Helt i onödan då de bara är dekoration.

IMG_2831.jpeg

IMG_2830.jpeg

Den här klockan lyckades jag köpa för ett antal år sedan. Fantastisk pjäs! När jag köpte den kom den utan originalband/spänne och utan länk men med låda och all dokumentation. På ren flax lyckades jag sedan köpa en helt ny länk direkt från CW. Men så är jag så noga med att ha ”rätt” spänne till mina klockor så det behövde jag ju fixa. Lyckades hitta två originalspännen i en CW-grupp på FB för några år sedan men har inte använt dem förrän nu då länken är väldigt trevlig. Kul/onödig detalj med spännena är att skruvarna är riktiga, dvs det går att skruva ut dem. Helt i onödan då de bara är dekoration.

IMG_2831.jpeg

IMG_2830.jpeg
Jag hade en Tridant Pro Vintage 600 om jag kommer ihåg rätt för ett par år sedan, för att sedan gå vidare till andra märken.

Denna modell har jag aldrig sett förut och den är ju verkligen riktigt häftig måste jag säga.

Vad heter modellen och finns den i flera utföranden, vilken diameter är den?

Senast ändrad:
Jag hade en Tridant Pro Vintage 600 om jag kommer ihåg rätt för ett par år sedan, för att sedan gå vidare till andra märken.

Denna modell har jag aldrig sett förut och den är ju verkligen riktigt häftig måste jag säga.

Vad heter modellen och finns den i flera utföranden, vilken diameter är den?
Det är en C11 Makaira Pro 500. Väldigt ovanlig serie och varje modell i serien är sällsynta i sig. I serien finns Pro-modellerna med 500 meter WR och boetti 316L stål, som jag har en av, och Extreme-modellerna med 1000 meter WR som är tillverkade i titan. Det finns även en nykter vanlig C11 utan några fräcka tilläggsnamn. Gemensamt är boetten som enligt CW är 42 mm men den är samtidigt närapå fyrkantig så det blir lite missvisande.

Det är en C11 Makaira Pro 500. Väldigt ovanlig serie och varje modell i serien är sällsynta i sig. I serien finns Pro-modellerna med 500 meter WR och boetti 316L stål, som jag har en av, och Extreme-modellerna med 1000 meter WR som är tillverkade i titan. Det finns även en nykter vanlig C11 utan några fräcka tilläggsnamn. Gemensamt är boetten som enligt CW är 42 mm men den är samtidigt närapå fyrkantig så det blir lite missvisande.
Tack för infon det uppskattas.
Jag hittade en klocka till salu i Usa som ser ut preics som din, de beskriver klockan med 45mm diameter som bör vara ett skrivfel då jag bara sett att den finns som 42mm om jag inte tar fel.

Tack för infon det uppskattas.
Jag hittade en klocka till salu i Usa som ser ut preics som din, de beskriver klockan med 45mm diameter som bör vara ett skrivfel då jag bara sett att den finns som 42mm om jag inte tar fel.
Ja, det är fel. Så stor som 45 mm är den inte och storleken är inte riktigt jämförbar med klockor som faktiskt är 44-45 mm, t ex Panerai.

Tillbaka
Topp