• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Inte helt fel :)
B0A96C11-BB32-4F39-9F1B-039E654B163F.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

DrDre

Patek
150m står det på urtavlan. Kolla hemsidan.

Jo, jag såg det. Men det står inget om att kronan är skruvad. Skruvad krona och manuellt verk är en ganska dålig kombination iom att man får skruva ut den varje dag. Eller så har man fixat det utan skruvkrona men det blir inte alltid så bra i längden (Rolex har ju några sådana gamla modeller).
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jo, jag såg det. Men det står inget om att kronan är skruvad. Skruvad krona och manuellt verk är en ganska dålig kombination iom att man får skruva ut den varje dag. Eller så har man fixat det utan skruvkrona men det blir inte alltid så bra i längden (Rolex har ju några sådana gamla modeller).
Ah.
 

chimaira

Cartier
Finns det några återförsäljare av CW i Sverige (har inte tid att plöja igenom tråden eller googla grundligt)?
Tack på förhand!
 

Fadeway

Omega
Hej!
Har börjat snegla mot bronsdykarna då jag tycker de ser helt underbara ut, sen kommer vi dock till storleksvalet. Jag känner att 38 är lite litet för en dykare i min smak, är det någon som kan jämföra hur CWs 43mm dykare jämförs med en SKX? Då detta är det jag mest kan relatera till.
 
Topp