• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Verkligen. Grym helt enkelt. Vad har hänt med din klocka?
Den började gå väldigt ojämt, timegrapher bilden blev nästan sinusformad om än utdraget. Ett par minuter gick den motsvarande 5 min för fort per dygn, några minuter senare 3 min för långsamt. Tog den till "min" erfarne "gamle" urmakare för avmagnetisering men det hjälpte inte. Han trodde den behövdes en service, att oljorna kärvat igen. Att den var "ny" gissade han betydde att verket legat NOS länge. Så jag skickade in den på garantiservice till Invicta/Glycine service-center i Holland (för att slippa skicka utanför EU med moms...). De har tagit det på garantin och fick veta idag att de är färdiga och skall skicka tillbaka. De har dock inte berättat vad problemet var, ska se om jag kan få reda på det.

Den började gå väldigt ojämt, timegrapher bilden blev nästan sinusformad om än utdraget. Ett par minuter gick den motsvarande 5 min för fort per dygn, några minuter senare 3 min för långsamt. Tog den till "min" erfarne "gamle" urmakare för avmagnetisering men det hjälpte inte. Han trodde den behövdes en service, att oljorna kärvat igen. Att den var "ny" gissade han betydde att verket legat NOS länge. Så jag skickade in den på garantiservice till Invicta/Glycine service-center i Holland (för att slippa skicka utanför EU med moms...). De har tagit det på garantin och fick veta idag att de är färdiga och skall skicka tillbaka. De har dock inte berättat vad problemet var, ska se om jag kan få reda på det.
Okej, intressant. Gött att få hem den snart nu då... Du får återkomma med vad problemet var...

Double twelve på suffletten...
Mera sommar blir det inte idag.
txUbaFI4nJ_BuLkohO5Xm9AHJeZSyTzDbFW5qOZ2vFa80gGToB4k5vUL9_fcdFduWjMzzzANWn4pxB3ivk9BRH7mqg4qmFrnjsks5DVxIYcHv116E59-8L_wWTiuCILQT28FqUY6LD3uZGKMwAS69U3BtJs4YZsPjQN7aqViKoA-vdT6h8FA03oPIZhRNkTTC8I-m4ooc78OzzqA0H5dqG_YBWohKS2kP3krSDaKqnp4lJd3sLdONtoaavB1CUHwSpCjBHXeW6nEANTqxZwJxfjCnPV3rBIPNeDyaE2p0g99rzCbhnQGDyeLlZYzkbg1rolQWh7KAcPQxuFxMQypv68WmBSB_cEmF4rqqcDSM4a5brgeo5RkRCl8rkbh1p5qPA37QpEuuGWhEaVoWnPNpHgqUE7o8sukLzBPsMRWLqeyJ7qMRi2tzgIuSrK5NV2GjBA7-xTu0qvMhktfILUBxnuIFznZ9lIds0CUaWsnqybPxKus8IxA7t9p8DPl9EFa48FTAHbg9nhe-MEiL3GAUyslAzu_7f_tmkCiTV69Udb0FcmY2TmNUHEanOZ7ajpQcONsxvrV41eZPXmTJ-09GpjXv9KQMUE3Le4_Ac5K2s86czT8KHQE0JDUP_uSpfGs5dgKL-g-H7u7b0jp0k6WdhIW5T9m9nQ=w484-h635-no

du som är ett sånt glycine-fan,
har du beställt din nya pepsi än ;) ?
FB_IMG_1557951478417.jpg

Åja, att sitta på bryggan funkar allt med alla klockor. :)
Sailcloth-strap funkar ypperligt i maritima miljöer... Dessutom är det fantastiskt skönt att bära..
Det håller jag med om, har ju sailcloth på min också. Har andra klockor som jag hellre bär vid stranden eller bryggan, flera av dem airmans. :) Kan ju "ramla" i. :oops:

Det håller jag med om, har ju sailcloth på min också. Har andra klockor som jag hellre bär vid stranden eller bryggan, flera av dem airmans. :) Kan ju "ramla" i. :oops:
Skulle ju vara det förstås, att ramla i... Då gäller det att ha en tät klocka. Annars funkar ju no.1 perfekt. Men det är klart, det är ju faktiskt ingen badklocka, det är ju en flygklocka... :)

Supernöjd. Dock så tycker jag att originalbandet är snyggt men för tunt så jag köpte ett canvas till den och nu känns det helrätt. Har haft både Steinhart och Tudor bronze och gillar denna mest.
Kul, jag står nämligen o väljer mellan att lägga 25-30k på en Tudor Black Bay Bronze eller Eterna kontiki, eller att köra budget på en Glycine eller Steinhart.

Kul, jag står nämligen o väljer mellan att lägga 25-30k på en Tudor Black Bay Bronze eller Eterna kontiki, eller att köra budget på en Glycine eller Steinhart.
Har/Haft samma dilemma.. Ingen lösning hittills dock, eterna i brons i sina "limiterade" utgåvor ser grymm ut men 24k som bästa pris njae.... finns tydligen att beskåda i Kungsbacka om man får tro Zackrissons ur, kikar in där snart så om dom finns blir det bilder...
Combat sub med sina med 12mm tjocklek är lockande då dom till och från finns till bra pris, men bra pris är det allt? Steinhart? Finns faktiskt mkt roligare ut där ute även i brons som får gå före. ( Christopper Ward, laco, mm.)

Tillbaka
Topp