Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den färjan har man ju åkt för länge sen. Dock före klockintresset... Härligt att se att ni kommer ut på äventyr du och klockan.På vägfärjan över Gullmarsfjorden. Lite annorlunda bakgrund i alla fall
![]()
Så trevligt. Varför inte en trip down memory lane med klocka, här är vackertDen färjan har man ju åkt för länge sen. Dock före klockintresset... Härligt att se att ni kommer ut på äventyr du och klockan.![]()
OM du tycker du använder den för lite så kan jag hjälpa dej ta över denLite dåligt samvete över att jag knappt använt denna.. Det har bara inte blivit av. Jaja, här kommer en sommarbild i alla fall
![]()
Ska ge den en ärlig chans, tycker verkligen att den är en pärla. Annars vet jag att du är sugenOM du tycker du använder den för lite så kan jag hjälpa dej ta över den![]()
![]()
Nej, vi tipsar inte om egna annonser på andra delar av forumet.För den som är sugen på en Airman No.1 36 mm (helt oanvänd med garanti kvar), så ligger min ute till försäljning nu:
https://klocksnack.se/threads/ny-oanvänd-glycine-airman-no-1-gmt-36-mm.117663/#post-2968449
Sorry, jag kollar om det går att plocka bort posten.Nej, vi tipsar inte om egna annonser på andra delar av forumet.
Strunt i det. Men gör intä om ätt!Sorry, jag kollar om det går att plocka bort posten.
Tack, nu vänder vi blad och går vidareStrunt i det. Men gör intä om ätt!
Skämt åsido, skulle bli rätt rörigt om alla tipsade om sina klockor till försäljning i diverse inlägg.
Kan kungen så kan du... Haha. Skämtar bara...Tack, nu vänder vi blad och går vidare![]()
För den som är sugen på en Airman No.1 36 mm (helt oanvänd med garanti kvar), så ligger min ute till försäljning nu:
https://klocksnack.se/threads/ny-oanvänd-glycine-airman-no-1-gmt-36-mm.117663/#post-2968449
Nej, vi tipsar inte om egna annonser på andra delar av forumet.
Oväntat snyggt med länken! Grymt fin klockaIdag har det varit denna. Gillar dessa 18 skarpt. Lagom storlek, stora kronor och funkar med CW länk (som ju är kanoon).
![]()
![]()
Tack. Jag är mycket nöjd. Min andra 18 sitter på ett sailcloth och det funkar bra med färgerna på den (bilden ovanför) men jag är mycket för länk (bra sådana) så få se om det inte blir till den också, har en CW länk liggande, väntande..Oväntat snyggt med länken! Grymt fin klocka![]()
Idag har det varit denna. Gillar dessa 18 skarpt. Lagom storlek, stora kronor och funkar med CW länk (som ju är kanoon).
![]()
![]()
Det har du rätt i, har inte tänkt på det. De är ju nedvinklade och smiter åt fint runt armen. Sen är ju ändlänkarna inte riktigt anpassade och rätt korta.Den kombinationen visar verkligen Glycines långa luggar.
Fast snyggt var det.
Det har du rätt i, har inte tänkt på det. De är ju nedvinklade och smiter åt fint runt armen. Sen är ju ändlänkarna inte riktigt anpassade och rätt korta.![]()
Håller med om att det är något väldigt tilltalande med Airman, enkla/stilrena i sitt format (medtaget att det är 24 timmars klockor). Kanske är det också 50-60-70 tals arvet. Märks också tydligt att de inte är designade som dykarklockor utan som pilotklockor och ett arbetsverktyg för dem vilket är befriande. Flera av dem tycker jag passar bra som dress klocker, inte minst no 1. Två tidzons lösningen med en vridring är ju genialisk, behövs inget särskilt anpassat urverk (förutom 24 isf 12 timmars, inte så svårt att åstakomma, och beror ju inte på behovet av två tidszoner). Enkel att hantera, mindre som kan krånglaDet syns att Airman är ett äldre design på många sätt.
En av de verkliga klassikerna i mina ögon.
Gillar att nya utgåvor med bättre wr har samma slimmade profil som ursprunget.
Om man tänker bort den extra kronan och vridringen och sätter dit en smal glasring i stället ser man en klassisk 50-60-tals dressklocka om man tittar "rakt ner" på den.
Se där en 1953 noon tror jag, nice...Nej för tusan, finns fler som kör Glycine idag.![]()