• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Waldorf

Audemars
På vägfärjan över Gullmarsfjorden. Lite annorlunda bakgrund i alla fall :)
IMG_20190630_143902_2.jpg
 

Koppe

Cartier
Letat ett kortare tag efter en riktigt billig slit-och-släng beater att ha till jobb samt träning. Det skulle bli en vanlig Casio digitalare, sen dök denna upp för en femhundring på Tradera, nöps direkt. Vet att fler i tråden har liknande eller likadan. Jag har sett samma modell i repobjekts-lotter på sistone, undrar varför!
3E7F710F-558E-4FB4-8374-7CAB1CB7EDB2.jpeg
10398873-6995-473C-848B-B0D7DEE5D1AB.jpeg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
För den som är sugen på en Airman No.1 36 mm (helt oanvänd med garanti kvar), så ligger min ute till försäljning nu:

https://klocksnack.se/threads/ny-oanvänd-glycine-airman-no-1-gmt-36-mm.117663/#post-2968449

Nej, vi tipsar inte om egna annonser på andra delar av forumet.

Tycker att i vissa fall det är rätt så trevligt.
Om man har ett fåtal märkestråder man läser så tycker jag om "heads up" i tråden för mig som intresserad av märket när det kommer upp något till försäljning
 
Senast ändrad:

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Det har du rätt i, har inte tänkt på det. De är ju nedvinklade och smiter åt fint runt armen. Sen är ju ändlänkarna inte riktigt anpassade och rätt korta. :)

Det syns att Airman är ett äldre design på många sätt.
En av de verkliga klassikerna i mina ögon.
Gillar att nya utgåvor med bättre wr har samma slimmade profil som ursprunget.
Om man tänker bort den extra kronan och vridringen och sätter dit en smal glasring i stället ser man en klassisk 50-60-tals dressklocka om man tittar "rakt ner" på den.
 

Waldorf

Audemars
Det syns att Airman är ett äldre design på många sätt.
En av de verkliga klassikerna i mina ögon.
Gillar att nya utgåvor med bättre wr har samma slimmade profil som ursprunget.
Om man tänker bort den extra kronan och vridringen och sätter dit en smal glasring i stället ser man en klassisk 50-60-tals dressklocka om man tittar "rakt ner" på den.
Håller med om att det är något väldigt tilltalande med Airman, enkla/stilrena i sitt format (medtaget att det är 24 timmars klockor). Kanske är det också 50-60-70 tals arvet. Märks också tydligt att de inte är designade som dykarklockor utan som pilotklockor och ett arbetsverktyg för dem vilket är befriande. Flera av dem tycker jag passar bra som dress klocker, inte minst no 1. Två tidzons lösningen med en vridring är ju genialisk, behövs inget särskilt anpassat urverk (förutom 24 isf 12 timmars, inte så svårt att åstakomma, och beror ju inte på behovet av två tidszoner). Enkel att hantera, mindre som kan krångla :).

Önskar jag kunde hitta fler icke-ryska 24 timmars klockor. Hittat ocean-7 och nån till men de är lite för stora för min smak...
 
Topp