• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När man googlar på Glycine combat big eye får man ju inga träffar på just den här klockan... :rolleyes:
Combat Big Date ska det vara.
Urmakaren nämnde att nypriset låg på 3600 kr.
Så en begagnad borde man väl kunna hitta för en rimlig peng. Om man hittar en dvs.
En riktigt schyst modell oavsett.

Den satt som ett smäck tyckte jag.
Bjuder på en till bild rakt framifrån :)
560F7040-3009-4F3C-A816-69AD5FAC7794.jpeg

Combat Big Date ska det vara.
Urmakaren nämnde att nypriset låg på 3600 kr.
Så en begagnad borde man väl kunna hitta för en rimlig peng. Om man hittar en dvs.
En riktigt schyst modell oavsett.
Lutar åt gruppköp här i tråden verkar det som :).
Jag är sugen på den lila.
Bra prisbild, sitter iofs ett kvarts-Ronda i den. Hade varit nice med ett 2824.

Vilken bättre grupp att resa detta i?
Pre Invicta.
Är det någon skillnad på Glycine före eller efter Invicta köpte brandet. Misstänker inte men intressant att höra era synpunkter.
Tro f-n det. Glycine pre-invicta var ett anrikt företag som skrivit in sig i horologins historia för alltid. Mycket gott kunnande och många klassiska modeller.
Den enda blunder de gjort var att sälja till just Invicta som är precis tvärtom.
Fula modeller och ingen känsla för det här med klockor. :rolleyes:

Tro f-n det. Glycine pre-invicta var ett anrikt företag som skrivit in sig i horologins historia för alltid. Mycket gott kunnande och många klassiska modeller.
Den enda blunder de gjort var att sälja till just Invicta som är precis tvärtom.
Helt med på noterna med att Invicta står för något helt annat. Men kan det vara så att Glycine fått fortsätta göra sin grej. Tänker typ faktisk skillnad på urverk och finish? Sen är jag inte säker på att de nyare modellerna hade släppts om inte Invicta hade varit med.

Sitter på en sån här idag exempelvis som jag tycker är så grymt mycket klocka för pengarna.
image.jpg

Men det kommer aldrig bli detsamma. Glycine före Invicta var fantastiskt. Fattar inte vad de tänkte med... Måste funnits 100 bättre lösningar om det var så att de helt enkelt inte gick runt.

Men det kommer aldrig bli detsamma. Glycine före Invicta var fantastiskt. Fattar inte vad de tänkte med... Måste funnits 100 bättre lösningar om det var så att de helt enkelt inte gick runt.
Lite det jag tror också. Alltså se till vad för urverk och finish som levereras under varumärket Glycine idag så är det ju inga dåliga klockor. Men som du säger, nog fan har det släppts en del från Glycine som man inte såg komma de senaste åren.

När jag kollar på glycines hemsidor så verkar de ha droppat den invictifierade glycinloggan och tagit tillbaka den gamla på alla i det urval som finns där. Det har jag missat (tills nu). Hade ni greppat det?
Jag har haft hyfsad koll där... Visste inte om det gällde precis alla men flertalet iallafall.

Tillbaka
Topp