• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bearkick

Omega
2-Faktor
Min Combat Sub fick följa med på skidsemestern i Österrike
upload_2020-2-14_23-7-3.jpeg
 
Hej alla i tråden,

Ska lägga ut min Combat sub med Carlsberg-grön bezel till försäljning snart. Tänkte kolla intresse i denna tråden först.
Bezel och Lås är utbytta i Januari och således mint, gjorde verkligen klockan som ny igen.
Värt att säga är att den är Pre-Invicta med ETA verk samt applicerad logga i "guld"
Den åker upp i veckan så let me know om ni är sugna så tar vi det därifrån
MVH Mattias
 

Waldorf

Audemars
De lägger upp en (modern) dc-4 i GMT (där timvisaren ju faktiskt går ett varv på 12 timmar) variant bredvid en annons för den gamla klockan och hacking piggen på felsa verken dyker upp vid 4 i 24 och inte 12 (som ju är längst ner på klockan), annars är det väl bra. :)
Edit: och klockan i lådan (som ju iofs var så de levereades från början) är ju också en modern noon och bägge har nato strappar vilken jag inte tror levererades på 50-60 talet, var nog alltid läder, tror jag alltså. :oops:
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Ja så kom den äntligen med posten. Har letat efter en svart no1 som jag har haft förut men de verkar vara svåra att hitta så det blev en vit istället och det är inget jag ångrar. Mycket härlig färg på tavlan och bra storlek med sina 36mm.
20200228_175628.jpg
 

Waldorf

Audemars

Waldorf

Audemars
Har du ref nr på den ?
Du har väl en likadan @kjesul ??
Min "krämvita" har ref GL0161 3944.11/66.LB77U (66 = purist) men det finns ju några olika varianter, dels de som släpptes 2014 resp 2016 och dels purist och gmt samt 36 mm och 40 mm samt antagligen vit och krämvit. Inte 100 % säker på ref på alla.:(
Hyfsat bra priser där, man får ju lägga på moms och tullavgift antar jag.
 

Keltik

Omega
2-Faktor

Waldorf

Audemars
Testar med de band jag har och tycker att ett grått NATO passar rätt bra .Vad tycker ni?
20200301_100741.jpg
Inge vän av nato men det där passar väl. Vad tror du om liiite mer färg på bandet? Jag tycker min krämvita kräver färg för att framhållas. Nästan alla lite kraftigare färger funkar väl?! Min åsikt bara :)
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Inge vän av nato men det där passar väl. Vad tror du om liiite mer färg på bandet? Jag tycker min krämvita kräver färg för att framhållas. Nästan alla lite kraftigare färger funkar väl?! Min åsikt bara :)
Du kanske har rätt, får skaffa några färgglada NATO och testa men skall ha den på läder i första hand men inte hittat exakt vad än så testar lite med vad jag har i gömmorna.
 
Topp