• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Resultatet av långskottet med Curved Endlinks (BoR-länk och curved endlinks från Watchgecko)
332CB016-FB63-4845-885D-B5F044EA2780.jpeg
121A0E25-56C7-4E44-A94D-9AEF96A844FF.jpeg
BFA92904-30A9-4E81-B35C-0A4B60ACBB15.jpeg

Trevlig länk, passar bra till den klockan. :)

Kanske varit uppe innan men på ebay annonseras nya airmans som landar på ca 6500kr m tull och moms från USA. Nån som handlat därifrån? Går det hitta liknande priser i Europa?

Kanske varit uppe innan men på ebay annonseras nya airmans som landar på ca 6500kr m tull och moms från USA. Nån som handlat därifrån? Går det hitta liknande priser i Europa?
Nja, verkar inte så. Vi har ju en återförsäljare i Sverige och på forumet nu, @Zackrissonsur.se, men det verkar svårt med priserna. Likaså med c24 där de ligger på 8 kkr +, antagligen köpta via usa och sen vill de tjäna en hacka. De flesta av mina är köpta via usa, via Drop, och ligger i den prisklass du nämner. Det har funkat bra.

Hej!
Köpte denna förra året.
Vet någon vilken modell det är?
Vill minnas att säljaren sa att den var inköpt 1997
6E36CBC0-4F9C-40D9-B07C-18604BDB53AE.jpeg

505CB344-EEA0-4A53-9469-E3F2A20755C3.jpeg
Inte så hemma på Glycines icke-arimans men tror modellen heter just 3519. Lite lik combat serien men ändå inte fullt ut; combatsubs visare men saknar 13-24 på tavlan... En av dessa glada 70-tals kvartsare?! Nån annan kanske vet bättre / mer. :)

Sjukt förtjust i pappas nya klocka. Det roliga är att han normalt köper klockor som jag visar han lr iaf godkänt att det är nått utav kvalité han lägger sina pengar på. Men den här gick han själv och köpte efter han sett den på Pantbanken.
BB55A18A-1F83-4D64-81BF-9989DCC4D83F.jpeg

EE47163C-27A7-49E6-85B5-585711B73413.jpeg

Hej på er. Det är lite skamset som jag skriver här nu. Min fina Glycine airman no 1 purist 36 mm har inte fått den tiden den förtjänar ute i friska luften (använd kanske fyra gånger på 1 år) Bär inte klocka på jobbet och har för många klockor i rotation, av outgrundlig anledning har denna då inte fått vara med. Anledningen till att jag skriver här är för att jag bestämt mig för att sälja och tänkte fråga vad rimlig prissättning är enligt er, samt om någon här är intresserad av klockan välkomna DM till mig. Jag har inte 50 inlägg och kan således ej lägga upp annons på klocksnack. Har ingen lust till att spamma inlägg bara för att få lägga annons, och gillar inte blocket. Jag förstår att det kan ses som osmakligt att använda denna tråden som försäljning och tänker inte skriva mer än detta inlägget, hoppas ni har överseende. Skicka gärna DM så att det inte blir onödiga inlägg i tråden relaterat till detta. Tack och sorry på förhand
20200520_143748.jpg

Hej på er. Det är lite skamset som jag skriver här nu. Min fina Glycine airman no 1 purist 36 mm har inte fått den tiden den förtjänar ute i friska luften (använd kanske fyra gånger på 1 år) Bär inte klocka på jobbet och har för många klockor i rotation, av outgrundlig anledning har denna då inte fått vara med. Anledningen till att jag skriver här är för att jag bestämt mig för att sälja och tänkte fråga vad rimlig prissättning är enligt er, samt om någon här är intresserad av klockan välkomna DM till mig. Jag har inte 50 inlägg och kan således ej lägga upp annons på klocksnack. Har ingen lust till att spamma inlägg bara för att få lägga annons, och gillar inte blocket. Jag förstår att det kan ses som osmakligt att använda denna tråden som försäljning och tänker inte skriva mer än detta inlägget, hoppas ni har överseende. Skicka gärna DM så att det inte blir onödiga inlägg i tråden relaterat till detta. Tack och sorry på förhand
20200520_143748.jpg
Det är coolt. Synd bara att du inte klickat med klockan. Jag tycker den är grym. Vet ej prisbild just nu... Kanske någon annan har bättre koll.

20200520_143748.jpg
Prisbilden är lite svår eller inte. Såldes nya på Massdrop en gång för runt 6-6,5 tkr, slut. Säljes senast jag kollade på C24 för runt 8,5 kkr nya (säkert samma som såldes på Drop tidigare), men tror de börjar ta slut där också. Sett nån som vill ha 10 kkr på K&S, vet inte om den såldes för det. Synd att du inte gillar den, den är nog en av mina 3 bästa om inte den bästa...

20200520_143748.jpg
E9430693-DBC5-4331-A76B-B0EA170703FA.jpeg
Finns på uret (var det inte någon liten skillnad i spec på massdrop varianten?) Din ser rätt ny ut eller?

E9430693-DBC5-4331-A76B-B0EA170703FA.jpeg
Finns på uret (var det inte någon liten skillnad i spec på massdrop varianten?) Din ser rätt ny ut eller?
Nja, finns ju tre "varianter"; originalet från -53 till -78 (med lite olika specar), en remake som släptes 2014 tror jag (den som @Airman har) och så en andra remake 2016 som jag har. Specen skiljer ju så tillvida att originalen har Felsa eller AS verk i sig och står som "water protected", 2014 har ett ETA 2893 och 10 atm wr samt 2016 har ett Sellita 330 (eller möjligen ETA 2893) och 1 atm wr. Sen finns de ju med lite olika tavlor, visare, datumskivor och bezel men i grunden samma.
Jo det har alltid sagts att "ordinarie" pris är knappa 20 kkr men tvekar om att det någonsin sålts till motsvarande pris vad gäller remakena. Även Zachrissons säljer till dessa priser och det är möjligt att Invicta nu försöker få ordning på prisbilden.
Nu finns väl knappast några 36 mm kvar men 40 mm finns på c24 för runt 8,5 kkr
https://www.chrono24.se/glycine/airman-no1-automatic-40-mm-purist-limited-edition--id15170278.htm

EDIT: originalen kan ligga betydligt högre i pris; bjudit på ett head only med felsa verk i hyfsat skick, gick för lite över 10 kkr, en i original med länk, låda, kvitto mm gick för över 60 kkr...

Nja, finns ju tre "varianter"; originalet från -53 till -78 (med lite olika specar), en remake som släptes 2014 tror jag (den som @Airman har) och så en andra remake 2016 som jag har. Specen skiljer ju så tillvida att originalen har Felsa eller AS verk i sig och står som "water protected", 2014 har ett ETA 2893 och 10 atm wr samt 2016 har ett Sellita 330 (eller möjligen ETA 2893) och 1 atm wr. Sen finns de ju med lite olika tavlor, visare, datumskivor och bezel men i grunden samma.
Jo det har alltid sagts att "ordinarie" pris är knappa 20 kkr men tvekar om att det någonsin sålts till motsvarande pris vad gäller remakena. Även Zachrissons säljer till dessa priser och det är möjligt att Invicta nu försöker få ordning på prisbilden.
Nu finns väl knappast några 36 mm kvar men 40 mm finns på c24 för runt 8,5 kkr
https://www.chrono24.se/glycine/airman-no1-automatic-40-mm-purist-limited-edition--id15170278.htm

EDIT: originalen kan ligga betydligt högre i pris; bjudit på ett head only med felsa verk i hyfsat skick, gick för lite över 10 kkr, en i original med länk, låda, kvitto mm gick för över 60 kkr...
Kunde inte ha sagt det bättre själv. ;) Tack för förtydligandet!

Kom på att jag inte lagt upp denna som jag köpte till hustrun för ett par månader sen. Hon är helnöjd, vägrar i princip byta till någon annan just nu. Kul :)
IMG_20200522_160043_1.jpg

IMG_20200522_160100_1.jpg

Vem är inte nöjd på en balkong med en god bok, nåt gott att dricka och en airman

Mycket snygg "hustruklocka"
Är det GL0182?
Vart hittade du den?

Varit sugen på att testa en Glycine bra länge nu. Slog till på en Airman 18 Purist. Riktigt trevlig ur och storleken var perfekt.
Nu gäller det bara att vänja sig vid 24h-visningen :)

20200525_171050.jpg
Det är en riktig höjdare och, enligt min åsikt, tillsammans med no 1 det bästa airmans och då är alla andra varianter riktigt bra också. Du vänjer dej tror jag. Det är ju rätt visning, dygnet har 24 timmar inte 2x12, alla andra har ju fel :):p:D:blackeye: ooops moppo

Ni som köper Glycine, var handlar ni? Eller har ni t.o.m. någon som som bara ligger och ska avyttras?
Jag känner att jag behöver en GMT med vit tavla och då känns ju Airman som ett hett alternativ. :)

Ni som köper Glycine, var handlar ni? Eller har ni t.o.m. någon som som bara ligger och ska avyttras?
Jag känner att jag behöver en GMT med vit tavla och då känns ju Airman som ett hett alternativ. :)
Menar du en no 1 med vitaktig tavla?
IMG_20200527_203752_4.jpg

Köpt min purist på Drop när de fanns där (de flesta av mina kommer därifrån) men finns bara en gmt variant kvar tror jag. @Zackrissonsur.se säljer dem i sverige och där kan du ju få en rabatt som du väl vet.:) Börjar bli rätt dyra dock... :(

Tillbaka
Topp