• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arvis

Cartier
2-Faktor
Känns som jag faktiskt behöver en ny sommarklocka.
Fastnade spontant för ny vintage combat subben men frågan är om inte Squalen på mesh är blingigare ändå med sin sunbursttavla och allt. Input på det?
91FB5B09-D00D-4539-80B2-39ABA4D3AD61.jpeg
E55727C0-2695-4DD4-B57D-880E816DAD1A.jpeg
 

Waldorf

Audemars
Ni som köper Glycine, var handlar ni? Eller har ni t.o.m. någon som som bara ligger och ska avyttras?
Jag känner att jag behöver en GMT med vit tavla och då känns ju Airman som ett hett alternativ. :)
Nu har denna kommit ut på Drop för $419 (plus moms och kanske frakt. Finns med vit tavla. Passar 42 mm så kan det ju bli riktigt bra. :)
https://drop.com/buy/glycine-airman-42-automatic-watch?utm_placement=0&referer=R3UMKG&mode=guest_open&utm_campaign=Automated Daily Promotional 2020-06-06&utm_source=SparkPost&utm_medium=email&utm_term=Daily Promotional&utm_content=1591446917633.763252747483421426295808#login
Glycine 42 white.png

Observera också att det är en gmt (inte purist)
 
Senast ändrad:

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Grymt! Tack för tipset, 42 blir dessvärre för stort för mig, uppskattar tipset dock! :)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Alltså detta med att hitta årets sommarklocka... Fattar inte varför jag håller på och velar så förba**t ibland.
Slutade ju ändå en ny Glycine tillslut...
Nu är det bara den lååånga väntan på leverans...
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
subarna är väldigt bra prisade
vad gav du? typ 3500 plus momsen?
det är rätt smidigt att handla på ebay för då förtullar dom den åt en och allt går snabbare för postens förtullning är ubder kritik
Stämmer, plus en skvätt i frakt. Låter positivt med tullandet. Blev ändå en tuss billigare än att ta den från Nederländerna via ngn auktoriserad säljare på C24.
 

Detärjag

Cartier
Såja en Airman DC4 på ingång snart från watchgoroo förhoppningsvis. Tot summan med frakt och tull hamnade på $539,90. Med dagens kurs ca 4900 spänn. Att jämföra med Zachrisson i Sverige som är det billigaste jag hittade = 11550. :D

3A7D501E-9148-4DFA-914E-1085F8682EB6.jpeg


Du ska ha stort tack för tipset Rulle. :)
:glycine:
 
Senast ändrad:

Arvis

Cartier
2-Faktor
men den ska väl.först gå till ompaketeringscentralen och bli förtullad för att sen skickas till sverige?
alla mina paket jag köpt via ebay i staterna har gått via danmark å allt har gått super smidigt
Säkert.
Noterade bara att det inte tog mer än en dryg timme innan jag fick meddelandet ”Your order is being shipped”
 

Rulle

Audemars
Nej det blev DC4 ref GL0072. Gillar puristen också men för mig väger safir, WR 20 atm och 42 mm tungt. Är nöjd! :cigar:;)
alltså dc4 finns i två utföranden där båda har safir, 20ATM och är lika stora.
antingen har man ett vanligt gmt urverk där timvisarn kör 12h per runda och gmt visarn 24h oer runda

eller så väljer man purist versionen där timvisarn ligger på gmtspåret och går 24h
alltså en vanlig 3-handare men med 24h visning så som airmans är gjorda för från första början.
 

Waldorf

Audemars
Nej det blev DC4 ref GL0072. Gillar puristen också men för mig väger safir, WR 20 atm och 42 mm tungt. Är nöjd! :cigar:;)
alltså dc4 finns i två utföranden där båda har safir, 20ATM och är lika stora.
antingen har man ett vanligt gmt urverk där timvisarn kör 12h per runda och gmt visarn 24h oer runda

eller så väljer man purist versionen där timvisarn ligger på gmtspåret och går 24h
alltså en vanlig 3-handare men med 24h visning så som airmans är gjorda för från första början.
Jag undrar om inte gmt heter GL0071 och puristen GL0072. Säker på att du inte köpt en purist? o_O
 

Rulle

Audemars
på denna har man faktiskt två olika tavlor vilket känns nice annars kan det bli jobbigt att läsa en 24dial när man bara har ett 12h urverk!

Screenshot_20200609-210626_Samsung Internet.jpg
 
Senast ändrad:

Detärjag

Cartier
alltså dc4 finns i två utföranden där båda har safir, 20ATM och är lika stora.
antingen har man ett vanligt gmt urverk där timvisarn kör 12h per runda och gmt visarn 24h oer runda

eller så väljer man purist versionen där timvisarn ligger på gmtspåret och går 24h
alltså en vanlig 3-handare men med 24h visning så som airmans är gjorda för från första början.

Blev den här
8BE4D389-8F0C-41C0-9654-F56C237D62AA.png


Är inte det gmt versionen? Nåja är inte så mycket purist gillar bara retro stuket på den. Nöjd som fan. :D
 

Rulle

Audemars
Haha nu såg jag att det står purist på beteckningen. Ska erkänna att jag mest gick på utseende och WR, storlek och sånt :D Då har man en purist då :cigar:
hahahahahaha märkte att du hade NOLL koll på vad du egentligen köpt!

skulle vilja säga att för 5k så har du väldigt mycket klocka för dina pengar.

du har alltså en sekundvisare, en minutvisare och en timvisare
på en vanlig klocka så går timvisaren två-varv per dygn men på din så går timvisaren bara ett varv per dygn och visar alltså 24h.

ett bra tips på dessa när man utlöser tiden är att kolla på timvisarns klack.
på just din klocka är inte klacken lika lång som på andra airman modeller.
står timvisaren på 20 så kommer klacken att visa 08.00.
alltså ett litet fusksätt att lära sog läsa tiden snabbare

som du ser har du AM på höger sida och PM på vänster sida.
AM är ju från 00.00-12.00 och pm 12.00-24.00
 

Detärjag

Cartier
hahahahahaha märkte att du hade NOLL koll på vad du egentligen köpt!

skulle vilja säga att för 5k så har du väldigt mycket klocka för dina pengar.

du har alltså en sekundvisare, en minutvisare och en timvisare
på en vanlig klocka så går timvisaren två-varv per dygn men på din så går timvisaren bara ett varv per dygn och visar alltså 24h.

ett bra tips på dessa när man utlöser tiden är att kolla på timvisarns klack.
på just din klocka är inte klacken lika lång som på andra airman modeller.
står timvisaren på 20 så kommer klacken att visa 08.00.
alltså ett litet fusksätt att lära sog läsa tiden snabbare

som du ser har du AM på höger sida och PM på vänster sida.
AM är ju från 00.00-12.00 och pm 12.00-24.00

Haha jo det ska erkännas att jag hade dålig koll på just funktionerna. Är ju mer ute efter stilen mer liksom. Men det ska bli kul med 24h tavlan.

Om det blir för svårt är det bara å sälja med vinst :D men tror jag blir nöjd.

Tack för utförligt info och för tipset igen :) Hör av mig igen om det uppstår problem med tidavläsningen :D
 

Rulle

Audemars
Haha jo det ska erkännas att jag hade dålig koll på just funktionerna. Är ju mer ute efter stilen mer liksom. Men det ska bli kul med 24h tavlan.

Om det blir för svårt är det bara å sälja med vinst :D men tror jag blir nöjd.

Tack för utförligt info och för tipset igen :) Hör av mig igen om det uppstår problem med tidavläsningen :D
24h visning är en komplikation som knappt säljs idag och ihop med 20ATM och safir glas så har du en cool och udda beater som du kan ha länge
 
Topp