• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Detärjag

Cartier
CE482C39-2898-4413-8DFC-994278FC6DD0.jpeg
Kunde äntligen plocka ut nya sommarklockan.
Lyckades även korta länken utan blod och tårar. :)

Grattis! Älskar den där. Har själv varit sugen på just en sån faktiskt (minus 80-tals länken då :hilarious:) men kommer få problem hemma om jag köper. Vad är dina intryck, kvalité, känsla?
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Grattis! Älskar den där. Har själv varit sugen på just en sån faktiskt (minus 80-tals länken då :hilarious:) men kommer få problem hemma om jag köper. Vad är dina intryck, kvalité, känsla?
Tack! Var ute efter en överkomlig, rolig, blingig sommarklocka och tänkte att just tt-länken var den glassigt ironiska pricken över i. Var dock riktigt länge sedan jag bar länk och har redan laddat med ett nato från R.S och ett läder från Tid&ting.
Nyhetskänslan är mycket bra! Har inte riktigt hunnit känna in den än men en direkt reflektion är att framför allt länken känns tung och gedigen (kanske bara ovan?). Vridringen gör bara 60 klick så intrycket blir lite ”grövre” än tex på min SKX. Uppdraget är lent men betydligt ”fastare” (lite trögare) än på min andra Glycine, likaså gängorna i kronan. Uppfyller helt mina förväntningar!
Får se när något av dessa åker på:

694A6CA3-9830-4AA4-A6BB-5C4E3F6A98CB.jpeg
F7B74809-FD5D-40E6-87A6-175BEB64F427.jpeg
 

Detärjag

Cartier
Tack! Var ute efter en överkomlig, rolig, blingig sommarklocka och tänkte att just tt-länken var den glassigt ironiska pricken över i. Var dock riktigt länge sedan jag bar länk och har redan laddat med ett nato från R.S och ett läder från Tid&ting.
Nyhetskänslan är mycket bra! Har inte riktigt hunnit känna in den än men en direkt reflektion är att framför allt länken känns tung och gedigen (kanske bara ovan?). Vridringen gör bara 60 klick så intrycket blir lite ”grövre” än tex på min SKX. Uppdraget är lent men betydligt ”fastare” (lite trögare) än på min andra Glycine, likaså gängorna i kronan. Uppfyller helt mina förväntningar!
Får se när något av dessa åker på:

694A6CA3-9830-4AA4-A6BB-5C4E3F6A98CB.jpeg
F7B74809-FD5D-40E6-87A6-175BEB64F427.jpeg

Tack för recensionen. Låter ju som att det är ett bra köp. Hur stabil är vridningen på dykarringen, finns det mycket ”play” eller helt ok? Den biten är jag lite känslig för när det gäller dykare.
Annars tycker jag tavlan på den där är som en blandning av explorer och black bay :hungry: ( har sagt det förr). Dom där banden kommer sitta som handsken på den klockan för övrigt. :cool:
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Tack för recensionen. Låter ju som att det är ett bra köp. Hur stabil är vridningen på dykarringen, finns det mycket ”play” eller helt ok? Den biten är jag lite känslig för när det gäller dykare.
Annars tycker jag tavlan på den där är som en blandning av explorer och black bay :hungry: ( har sagt det förr). Dom där banden kommer sitta som handsken på den klockan för övrigt. :cool:
Med risk för att låta som någon annan skulle jag säga den är stabil.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
En ny obehagligt gnagande tanke är att jag konstant köper för stora klockor för mina maskhandleder... Tycker det känns och ser bra ut ända tills jag tittar på och jämför bilderna. :nailbiting::meh::bawling:
 

Waldorf

Audemars
En ny obehagligt gnagande tanke är att jag konstant köper för stora klockor för mina maskhandleder... Tycker det känns och ser bra ut ända tills jag tittar på och jämför bilderna. :nailbiting::meh::bawling:
Trenden går väl mot lite mindre klockor. :artist: Bandhornen är ju väldigt långa på dessa och det tillsammans med vinklarna tror jag avgör mer än själva diametern på klockan. Har ju spagettiarmar och 40 mm no1 tror jag inte passar mej alls medan 43 mm sst funkar bra. Faktum är väl att sst och 36 mm no 1 har samma l2l.
 

Waldorf

Audemars
DC-4 Puristen anlände idag :cigar:. 24h tavlan vande jag mig vid på nån minut måste jag säga. Var inte så farligt. Första intrycket: kvalité rakt igenom för pengen och sköna retro vibbar. NATO:t är bra men ogillar nato och ska varva med mesh och läder.

B2817DFB-1E5E-476C-805F-4F937EC367AF.jpeg
69C9C0ED-EE8C-4D73-9DD3-9089BC809966.jpeg

Grattis, riktigt fina de där, jag vet. Kul om du blir nöjd, 24 timmars är så rätt :cool::)
 

Lejk

Breitling
@Detärjag : En fråga, vad har du för handledsmått? Jag ligger på ca 16,5 cm och testat Combat Sub 42 mm som är precis så stor som jag kan ha. Men DC-4 är grym och kan inte bestämma mig.. ska köpa endera en Svart Combat Sub Vintage (eller en blå), alternativt en DC-4 Purist. Men inte lätt när man inte har möjlighet att testa före köp.
 

Rulle

Audemars
@Detärjag : En fråga, vad har du för handledsmått? Jag ligger på ca 16,5 cm och testat Combat Sub 42 mm som är precis så stor som jag kan ha. Men DC-4 är grym och kan inte bestämma mig.. ska köpa endera en Svart Combat Sub Vintage (eller en blå), alternativt en DC-4 Purist. Men inte lätt när man inte har möjlighet att testa före köp.
tycker du får mer för pengarna när man pratar airman än combat!
combat är en väldigt generisk dykare medans airman är något annat speciellt i purist utförandet
 

Detärjag

Cartier
@Detärjag : En fråga, vad har du för handledsmått? Jag ligger på ca 16,5 cm och testat Combat Sub 42 mm som är precis så stor som jag kan ha. Men DC-4 är grym och kan inte bestämma mig.. ska köpa endera en Svart Combat Sub Vintage (eller en blå), alternativt en DC-4 Purist. Men inte lätt när man inte har möjlighet att testa före köp.

Ligger på ca 17 cm och tycker den sitter som handsken. Tycker den bärs normalt trots att bandhornen är rätt långa så jag skulle inte oroa mig för storleken. Gällande Airman vs Combat Sub så tycker jag precis som föregående talare att Airman har historia och det är den som förknippas med Glycine. Dock tycker jag ändå att Combat Sub rent designmässigt är skitsnygga, särskilt de nya vintage combat subbarna.
 

Lejk

Breitling
Tackar för input från er båda. Håller helt och hållet med om att Airman på många sätt är en intressantare klocka, men när man är begåvad med spagettiarmar, se bifogad bild, så blir det lite lurigare. När det gäller utseende så tilltalar båda modellerna mig en hel del. Kan mycket väl tänka mig att jag i slutändan skaffar båda, dvs om mina lekamen bär upp en Airman :)
 

Bilagor

  • 20FB4146-2482-44F5-8EB7-6F326E1D8FD5.jpeg
    20FB4146-2482-44F5-8EB7-6F326E1D8FD5.jpeg
    375.5 KB · Visningar: 3

Rulle

Audemars
Tackar för input från er båda. Håller helt och hållet med om att Airman på många sätt är en intressantare klocka, men när man är begåvad med spagettiarmar, se bifogad bild, så blir det lite lurigare. När det gäller utseende så tilltalar båda modellerna mig en hel del. Kan mycket väl tänka mig att jag i slutändan skaffar båda, dvs om mina lekamen bär upp en Airman :)
hitta en vanlig svart airman 18
 

Detärjag

Cartier
Tackar för input från er båda. Håller helt och hållet med om att Airman på många sätt är en intressantare klocka, men när man är begåvad med spagettiarmar, se bifogad bild, så blir det lite lurigare. När det gäller utseende så tilltalar båda modellerna mig en hel del. Kan mycket väl tänka mig att jag i slutändan skaffar båda, dvs om mina lekamen bär upp en Airman :)

Tror det finns Airman modeller i både 39 och 40 mm annars. Är rätt säker på att No 1 versionen är 39 eller 40 bland annat. ;)
 

Detärjag

Cartier
han skrev ju nyss att han hade små handleder och då är inte no.1 i 40mm ett snyggt alternativ för den lär se ut som ett tefat på armen då

Fan vad du skräms..tycker definitivt att 16,5 cm kan bära 40 mm. Finns inte No1 i 36 mm till och med förresten? Fast den kanske är för liten. Finns inga handleder som inte kan bära 39-40 mm. :cool:
 
Topp