• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har lagt en request där redan :) Men lite osäker på hur jag ska göra :) i princip det kanske vettigast att väntar lite, men har nån här koll på ungefär hur ofta det blir nya släpp på drop? Eller är det i princip oförutsägbart? :)
Det var hyfsat frekvent med airmans för 1-2 år sen, nu inte lika ofta tycker jag, antar att det börjar sina på hyllorna. Skicka ett e-brev och fråga om den kan dyka upp snart och vilka modeller som finns kvar. :)

Det var hyfsat frekvent med airmans för 1-2 år sen, nu inte lika ofta tycker jag, antar att det börjar sina på hyllorna. Skicka ett e-brev och fråga om den kan dyka upp snart och vilka modeller som finns kvar. :)

Ja, varför göra det svårare än så :D :)

EDIT: Mailat frågan, blir intressant att se vad de svarar.

Senast ändrad:
Så jefla bra helt enkelt... :happyhappy:
DSC_0998-02.jpeg

A22E549A-079C-4DE1-8FA0-A13EC340B9FD.png
EFCFB91F-B43C-478E-BB4E-262AACB84801.png
Är det någon som har benkoll på referensnummer för Airman 18?
Har efter mycket letande hittat en GL0219 till salu för rimlig peng. Men. Detta är den blå versionen, men enligt bilden på säljarens hemsida har den en solid blå boet. Dock har jag hittat flertalet bilder där boetten har en svart-blå gradient.

Finns det två versioner med samma ref, eller är det bilderna som luras?

Har aldrig sett någon med "solid" blå, skulle förvåna mej om de har samma ref. Min har en toning från mörkblå till blåare, kanoonfint.

Har aldrig sett någon med "solid" blå, skulle förvåna mej om de har samma ref. Min har en toning från mörkblå till blåare, kanoonfint.

Ref är den samma, båda har GL0219. Här är den de visar på deras hemsida:
AD51C6B7-DCF5-4A1F-90BF-6857670A2767.jpeg

Verkar vara ”generisk” bild som dyker upp på olika siter. Men kollar man tex på Drop så visar GL0219 på den med svart/blå boett.

Jag har bestämt mig för att slå till hursomhelst :) Vill helst ha den med gradient, men en helt mörkblå blir snyggt det med :D

Ref är den samma, båda har GL0219. Här är den de visar på deras hemsida:
AD51C6B7-DCF5-4A1F-90BF-6857670A2767.jpeg

Verkar vara ”generisk” bild som dyker upp på olika siter. Men kollar man tex på Drop så visar GL0219 på den med svart/blå boett.

Jag har bestämt mig för att slå till hursomhelst :) Vill helst ha den med gradient, men en helt mörkblå blir snyggt det med :D
Tror det är bilden. Ser ut som svart text i inlägget också, blå på min som kan se svart ut i vissa ljussken. Tycker du gör rätt, det är en kanoonklocka och purism är helrätt :)

Tror det är bilden. Ser ut som svart text i inlägget också, blå på min som kan se svart ut i vissa ljussken. Tycker du gör rätt, det är en kanoonklocka och purism är helrätt :)

Tyvärr blev min order cancellerad i morse. Troligen hade de fel lagersaldo. Får ”nöja” mig med en svart Purist från en annan säljare istället :)

Senast ändrad:
Hej,

Sitter i valet och kvalet mellan en Airman GL0158 /59 eller en GL0230.

Lite allergisk mot klockor med för stora lug to lug mått dock. Nån här som kan L2L måttet på 0230?

Mvh

Tack:)
Hur bärs 0230?

Gillar som sagt kompaktare klockor, gärna med mindre skillnad mellan L2L och diametern. Min Skx009 tex har en L2L på 46 men då är diametern 42 mm. Känns mer som en 40 och sitter tokbra på handleden.
Både 1 (36mm) och 18 sitter väldigt bra på min sparris till arm. Det gör även sst som är 43mm i diameter men 46 l2l. Liksom de skx jag haft. 18 har ju stora kronor vilket kan få den att upplevas som lite större än den är, kanske.

Både 1 (36mm) och 18 sitter väldigt bra på min sparris till arm. Det gör även sst som är 43mm i diameter men 46 l2l. Liksom de skx jag haft. 18 har ju stora kronor vilket kan få den att upplevas som lite större än den är, kanske.
Ok tack:)

Estetiskt gillar jag 18 mer med orange på bezeln. Men även om jag har hyfsat stora handleder på 20 cm så älskar jag kompaktare klockor.

Hur skulle du säga att din 18 känns jämfört med din skx på handleden?
Mvh

Ok tack:)

Estetiskt gillar jag 18 mer med orange på bezeln. Men även om jag har hyfsat stora handleder på 20 cm så älskar jag kompaktare klockor.

Hur skulle du säga att din 18 känns jämfört med din skx på handleden?
Mvh
Smäckrare design där boetten inte är så "vid" och känns så också jämfört med både sst (wotd btw) och skx. Nu är det några år sen jag hade en skx och då modellerna är så olika kan det vara svårt att jämföra dem, lättare med sst.:)
IMG_20200812_203159_6.jpg

Smäckrare design där boetten inte är så "vid" och känns så också jämfört med både sst (wotd btw) och skx. Nu är det några år sen jag hade en skx och då modellerna är så olika kan det vara svårt att jämföra dem, lättare med sst.:)
IMG_20200812_203159_6.jpg

Tack för info. Lutar mer och mer mot en 18 i nån variant. Tokbra priser på dem just nu på Jomashop, samtliga under 500 dollar.

Tillbaka
Topp