Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Toksnygg!!Dubbeltolvan på idag.
Upptäckte att av mina klockor som används regelbundet är denna gamlingen i gänget. Köpte den sommaren 2017 och gillar den mycket fortfarande
![]()
Toksnygg!!
Vad har du för diameter och lug to lug på den?
Fantastiska klockorKöpte min Airman som en kul sommarklocka för rimliga pengar men måste säga att jag gillar den mer än vad jag kunde tro.
Drop säljer ibland, tror de har kvar dc-4, hyfsat bra priser, så där 5 - 6 tusen nånstans.Jag är ruskigt sugen på en DC-4, vart hittar man en till bra pris?
Nyfiken på om du hunnit trycktesta? Vore ju riktigt kul om den tål mer än 10 meter.Dagens. Borde väl inte vara här på kusten (brist på wr) men den äääär ju så himla bra.Sen tror jag att den har 10 atm i alla fall. Skall trycktesta hos uris till hösten.
![]()
Nix, fortfarande på bästkusten...Nyfiken på om du hunnit trycktesta? Vore ju riktigt kul om den tål mer än 10 meter.
Idag lät jag urisen trycktesta denna 1 atm pärla till 10 bar övertryck och 0,7 bar undertryck. Gick hur bra som helst, ingen fara att bada med den.Nyfiken på om du hunnit trycktesta? Vore ju riktigt kul om den tål mer än 10 meter.
Snyggt, blir faktiskt en game changer!Idag lät jag urisen trycktesta denna 1 atm pärla till 10 bar övertryck och 0,7 bar undertryck. Gick hur bra som helst, ingen fara att bada med den.
![]()
Mycket fint. Vad är färgen av siffrorna på bezelen? Är det rosguld?Fick hem en Airman 18 idag inhandlad från Joomashop, självklart en purist! Har haft en DC4 samt en svart/orange SST 12 tidigare. Känner av och till en stark saknad till SST:n. Gillar Airman 18 skarpt med sin nätta boett och biffiga kronor.![]()
Tackar, japp färgen drar åt roséguld!Mycket fint. Vad är färgen av siffrorna på bezelen? Är det rosguld?
ser ut som min gamla!!!Köpte en Combat Ref. 3846 via detta forum i september 2020. En sak som skiljer sig från andra Combat-modeller är de båda loggorna i relief på boetten klockan 12 och klockan 6. Med boett på 44 mm ger detta L2L kring 55 mm, vilket är på gränsen för min tunna handled. Innanför det genomskinliga locket ser man ett ETA 2824-2 automatverk som går bra.På Internet har jag sett andra färger på urtavla (grön, röd) och boett (svart). Modellen kom före fusion med Invicta. Jag vore intresserad att ta del av mer information om modellen någon skulle ha det.
![]()
Luminans när jag gick ner för källartrappen idag från det mulna vädret. Detta är min första klocka med blå luminans i arabiska siffror.
![]()
![]()