• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

feffe79

Cartier
Vred precis ur det som var kvar i den sista flaskan Appleton Estate 21yr som fanns kvar i skåpet.
Hoppas jag kommer över några nya (till bra pris) då denna är en av de allra bästa.

//j
Jag har en stående i skåpet, inköpt på Jamaica för några år sedan. Ingen höjdare imo tyvärr.
IMG_6232.JPG
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor

Jag är inte så bra på att beskriva smaker och jag tog bara en liten smakskvätt, känner att jag måste ge den lite mer tid, men är lite besviken, doften lovar lite mer än smaken kan leverera. Jag hade väntat mig lite mjukare och rundare smak med tanke på åldern, smakar dock mycket och längre men kändes lite vass. Kanske känns bättre vid nästa tillfälle när jag är förberedd på upplevelsen.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Det är lugnt. Var nyfiken eftersom jag smakat/haft 12:an och 15-åriga.
Jag är inte så bra på att beskriva smaker och jag tog bara en liten smakskvätt, känner att jag måste ge den lite mer tid, men är lite besviken, doften lovar lite mer än smaken kan leverera. Jag hade väntat mig lite mjukare och rundare smak med tanke på åldern, smakar dock mycket och längre men kändes lite vass. Kanske känns bättre vid nästa tillfälle när jag är förberedd på upplevelsen.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Folks!

köpa rom från bordershop? Rekommenderat? Går det att få mer bang for the buck?

Har ni några tips? Gillar diplo - den för 525 på bolaget och qourhum.
 

Androl

Omega
Folks!

köpa rom från bordershop? Rekommenderat? Går det att få mer bang for the buck?
Folks!

köpa rom från bordershop? Rekommenderat? Går det att få mer bang for the buck?

Har ni några tips? Gillar diplo - den för 525 på bolaget och qourhum.

Har ni några tips? Gillar diplo - den för 525 på bolaget och qourhum.
EC88889B-7189-4874-B163-58ACF9C4C5AC.jpeg

Denna kostar 1200 på bolaget, vet inte vad du får den för på shopen. Men klart den bästa rommen jag har druckit, det har blivit några flaskor... Så har du inte provat, så är det en rolig flaska att ha i skåpet. :)
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
EC88889B-7189-4874-B163-58ACF9C4C5AC.jpeg

Denna kostar 1200 på bolaget, vet inte vad du får den för på shopen. Men klart den bästa rommen jag har druckit, det har blivit några flaskor... Så har du inte provat, så är det en rolig flaska att ha i skåpet. :)
2004 är inte så lätt att få tag på längre. De flesta har numera 2005an. De smakr lite olika. Jag föredrar 2004an mer än 2005an
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Folks!

köpa rom från bordershop? Rekommenderat? Går det att få mer bang for the buck?

Har ni några tips? Gillar diplo - den för 525 på bolaget och qourhum.
Eldorado 15 årig kommer du nog gilla. Mycket prisvärd då det är en ren 15 åring dessutom. Kolla in Ron esclavo XO också. Sedan kan ju Arehucs 18 Vara ett alternativ.
 

Androl

Omega
2004 är inte så lätt att få tag på längre. De flesta har numera 2005an. De smakr lite olika. Jag föredrar 2004an mer än 2005an
Har också läst det på några ställen, även i denna tråden. Så man blir ju automatiskt skeptiskt till 2005an innan man ens testat tyvärr :facepalm: Köpte ett par flaskor av 2004an för någon månad sen då den är en solklar favorit. Har du några tips på andra rom för runt 1000-2000?
 
Topp