• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Vad dricker du nu? Finns den är SB? Min plantation reserva är slut så jag letar efter en ny sort. Jag gillar en mogen smak, inget slisk. Tips?
Det är en pampero aniversario i läserpåse. Aromen är bra och ganska komplex – fat, vanilj och exotisk frukt. Smaken är också ganska komplex, med väldigt bra uppföljning av aromen – ganska svag vaniljsmak och lite mer drag åt fat och banan. Inte den bästa dricka rent rommen. Min hamnar ibland i en plunta om man vill ha med sig lite enkel drick rom om man ska någonstans där det inte finns rom. Helt ok för slanten men är snygg i läderpåsen
 

feffe79

Cartier
Den där går absolut att dricka. Kanske inget att skriva hem om, men min tog slut. Å andra sidan brukar det inträffa med de flesta som korkas upp här hemma.. (ett undantag var faktiskt Plantation Pineapple)
Skål!
A6F6589F-EAE3-44CE-AFB6-5F3FCA47D57F.jpeg
Gillade du inte plantation pineapple?
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
00E66804-0A76-4761-80E9-7198120874EC.jpeg

Blir nog till att tömma denna ikväll (halva kvar) om man ska ta sig igenom Eurovision.
Men en trevlig kväll är det.

Föredrar nog Mikkellers Bluberry cheescake framför denna. Den andra är sötare.
 

jesperC

Omega
00E66804-0A76-4761-80E9-7198120874EC.jpeg

Blir nog till att tömma denna ikväll (halva kvar) om man ska ta sig igenom Eurovision.
Men en trevlig kväll är det.
Föredrar nog Mikkellers Bluberry cheescake framför denna. Den andra är sötare.

Alla mina Phantom Spirits flaskor har tyvärr gått åt men minns dem som riktigt kul.
Roligt koncept att lagra på intressanta ölfat.

//j
 

BOTL

Panerai
Viker tvätt och dricker förjävla gott. Av de dyrare rom jag provat måste denna vara den mest njutbara.
Inte för komplex, bra smakutveckling och spännande. Det sker massor i gommen och den är åt det sötare hållet. Mycket sirap, torkad frukt, vanilj och pepparkaka. Lång eftersmak.

F9105E07-698D-40CA-9421-4924E5AE6AF7.jpeg
CC39F779-EC86-40EF-A63B-0701FEA0EC48.jpeg
 

feffe79

Cartier
Haha, jag hann tänka massa hemska tankar när jag läste ”så jag hällde..” :nailbiting:.
Fin flaska :) känns alltid fel att kasta en fin flaska.
Hehe ja den var ju naturligtvis uppdrucken innan och zacapaflarran blev ju oanvändbar. :)
Jag va lite besviken när de ändrade format på plantation. Tyckte den äldre hade ett skönt särskiljande format mot den traditionella plantationfamiljen men de ville väl ha det e hetligt.
 

Makkanxd

Rolex
Hehe ja den var ju naturligtvis uppdrucken innan och zacapaflarran blev ju oanvändbar. :)
Jag va lite besviken när de ändrade format på plantation. Tyckte den äldre hade ett skönt särskiljande format mot den traditionella plantationfamiljen men de ville väl ha det e hetligt.
Nu kan det vara så att jag är för ung för att ha upplevt den förändringen. Vad handlade det om?
 

feffe79

Cartier
Nu kan det vara så att jag är för ung för att ha upplevt den förändringen. Vad handlade det om?
Ärligt talat ingen aning. Ver bara att jag själv i princip haft denna rom på prenumeration sen den kom ut men för något/några år sedan ändrade de hux flux utformningen på flaskan i vad jag antar en mer enhetlighet med deras övriga sortiment, flaskor med bast runt.
 

Makkanxd

Rolex
Ärligt talat ingen aning. Ver bara att jag själv i princip haft denna rom på prenumeration sen den kom ut men för något/några år sedan ändrade de hux flux utformningen på flaskan i vad jag antar en mer enhetlighet med deras övriga sortiment, flaskor med bast runt.
Aha okej! De senaste åren jag har köpt den så har det varit samma falska (den nuvarande) försökte googla fram någon bild på den förra men tror inte jag hitta den :p
 
Topp