• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Plantation xo är en god typisk bordershopsrom. Kan du hitta den för sådär 375kr (519 på bolaget) är den ett bra köp för en som gillar diplomaticon.
Folks!

köpa rom från bordershop? Rekommenderat? Går det att få mer bang for the buck?

Har ni några tips? Gillar diplo - den för 525 på bolaget och qourhum.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Kul för övrigt att @Ryssen har xon i bakgrunden på bilden med don papan :p
Plantation xo är en god typisk bordershopsrom. Kan du hitta den för sådär 375kr (519 på bolaget) är den ett bra köp för en som gillar diplomaticon.
Åsikter om Don Papa? Blev lite av ett spontanköp.
IMG_20191121_144211.jpg
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Har också läst det på några ställen, även i denna tråden. Så man blir ju automatiskt skeptiskt till 2005an innan man ens testat tyvärr :facepalm: Köpte ett par flaskor av 2004an för någon månad sen då den är en solklar favorit. Har du några tips på andra rom för runt 1000-2000?
Gillar söta rommer så A.H Riise non plus ultra Black är en favorit. Annars är ju Arehucas Captain Kidd (systembolaget Nr 86050) grymt bra. Rum Malecon 20 år och äldre är mycket trevliga samt foursquare rommerna. El dorado 21 åriga är sjukt bra och prisvärd tycker jag också.
 

jesperC

Omega
Själv är jag inte så förtjust i det överdrivet söta utan föredrar fruktigare/funkigare och håller främst ögonen öppna efter varumärken likt: Worthy Park, Velier, Hampden Estate, Caroní, etc. då jag vet att dessa normalt faller mig i smaken.
Brukar dock även hålla koll efter just El Dorado och Foursquare och fyller på förrådet när jag hittar något från dessa som ser intressant ut alternativt säljs till bra pris (står till exempel just nu tre El Dorado 15yr och två 21yr samt deras Enmore och Skeldon och lurar i skafferiet : )

//j
 
Senast ändrad:

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Intressant setup!
Några kommentarer?
Nyfiken på Madeiran och Trinidad
Alla utom Plantation var trevliga, den är i mitt tycke för stark med sina 69%. Caroni blev kvällens vinnare. Välkänt destilleri som alltid levererar :)
Väldigt spännande med den från Madeira också, fin och balanserad, mer åt det söta hållet men inte för sliskig.
 
Topp