Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testade nyss med vintage bandet som följde med 158.an. Det är tjockare och mer rektangulärt i snitt. Sitter bättre och glappar bara lite i bandhålen.Jag tror det kan vara en synvilla då mitt foto var mer inzoomat. Nu bild med annat läder som är 3mm i tunna änden och inte lika fyrkantigt.
Japp en rundare tunnel är snyggare, de flesta läderband med stoppning är också lite rundare i formen. Har man ett band som är någon 100 del tjockare än tunneln så sitter det bättre. Är jag för gnällig ???Sinns spänne har en fyrkantig "tunnel" medan tex detta har en lite välvd tunnel vilket jag nog kan tycka är snyggare.
Vill se bild.Testade nyss med vintage bandet som följde med 158.an. Det är tjockare och mer rektangulärt i snitt. Sitter bättre och glappar bara lite i bandhålen.
Det är ett Tissot-spänne. Tycker inte du är gnälligare än vanligt .Japp en rundare tunnel är snyggare, de flesta läderband med stoppning är också lite rundare i formen. Har man ett band som är någon 100 del tjockare än tunneln så sitter det bättre. Är jag för gnällig ???
Fabrikat på det spännet??? Undrar hur ABP.s spännen ser ut
Bild...Vill se bild.
Det ser bra ut!Bild...
Ja den ja.. .men inte med bandet jag vill haDet ser bra ut!
Tjenare tråden, första inlägget här!
Galet sugen på 836an på K&S, varför borde jag köpa den, eller varför inte?
Nu är finanserna på plats efter lite om och men, hade dock trott att klockan ifråga skulle vara såld redan vilket den inte verkar vara...Varför?: Bra size, kul spec, schysst GADA, funkar lika bra på länk, läder, canvas eller gummi, står pall mot det mesta.
Varför inte?: Ifall någon annan hinner före dig
Nu är finanserna på plats efter lite om och men, hade dock trott att klockan ifråga skulle vara såld redan vilket den inte verkar vara...
Då borde jag väl vara toknöjd men istället kommer tankarna om varför den inte är såld, är jag verkligen redo att lägga alla dessa slantar på en enda klocka osv osv
Är det bara att handla och se nöjd ut, vad tycker panelen?
Köp, som sagt många sitter nog knapert en månad likt denna. Det är bara läsa valfri recension om den för att bli övertygad. Om du skulle ledsna, kräng den utomlands för att öka möjligheternas till snabb försäljning. Tror dock du kommer hålla hårt i denNu är finanserna på plats efter lite om och men, hade dock trott att klockan ifråga skulle vara såld redan vilket den inte verkar vara...
Då borde jag väl vara toknöjd men istället kommer tankarna om varför den inte är såld, är jag verkligen redo att lägga alla dessa slantar på en enda klocka osv osv
Nu är finanserna på plats efter lite om och men, hade dock trott att klockan ifråga skulle vara såld redan vilket den inte verkar vara...
För de som ägt båda; har 656 samma "bläcksvarta" nyans på tavlan som 556? Tycker den förstnämnda ser mer mattsvart ut på bilder, men svårt att avgöra.
Tack! Visste inte att den blanksvarta tavlan inte var standard på 556, en god nyhet eftersom jag hade lite svårt för den när jag ägde en.Det stämmer att 656 är mattare. Den har samma typ av finish på tavlan som 556 A medan 556 I som jag tror är den 556 du menar har en blanka tavlan. 656 har aldrig kommit i någon variant med blank, svart tavla mig veterligen.
Tack! Visste inte att den blanksvarta tavlan inte var standard på 556, en god nyhet eftersom jag hade lite svårt för den när jag ägde en.
Diskvalificerar mig själv från att flika in på frågor till panelen av förklarliga anledningar men dm/hojta om jag kan hjälpa med någon fråga om denna 836a specifikt.Nu är finanserna på plats efter lite om och men, hade dock trott att klockan ifråga skulle vara såld redan vilket den inte verkar vara...
Om jag inte lyckas få loss länken.. får jag besöka din verkstad?Skam den som ger sig.. Får väl svarva till en bussning som fyller glappet mellan pinne och bandhål. Sen borde det gå att shimsa med en bit aluminium eller tunt läder på undersidan av bandet för att få det att sitta stadig..
Absolut. Du kan få låna bågsågen. Kapa loss ett bandhorn på varje sida så får du garanterat loss länkenOm jag inte lyckas få loss länken.. får jag besöka din verkstad?
Du verkar ha det mesta i den
Det finns plats i spåret på baksidan att komma åt med en liten borr. Jag skulle tagit en hårdmetall borr i lämplig storlek och borrat av stiftet. Det som kan bli lite knepigt är att spänna upp klocka och länk så dom sitter stadig när man borrar. Glöm att göra det på fri hand. Man måste träffa mitt i stiftet och hårdmetallborrar är väldig spröda (och svindyra) så minsta vingel då bryts dom.Skulle jag använt såna här stift hade det fungerat, bilden i mitten...
Håller med dig.Det finns plats i spåret på baksidan att komma åt med en liten borr. Jag skulle tagit en hårdmetall borr i lämplig storlek och borrat av stiftet. Det som kan bli lite knepigt är att spänna upp klocka och länk så dom sitter stadig när man borrar. Glöm att göra det på fri hand. Man måste träffa mitt i stiftet och hårdmetallborrar är väldig spröda (och svindyra) så minsta vingel då bryts dom.
Ett annat alternativ är att använda ett litet slipstift alternativt en liten fräs. Tror nästan fräs varianten är bäst. Ta en tre skärig 1 mm fräs. Men det är samma med fastsättning av klockan, den måste sitta stadigt.Håller med dig.
Det är nog enda sättet.
Tittat en del på Dremel och Proxxon och även något litet slipstift kan få plats.Ett annat alternativ är att använda ett litet slipstift alternativt en liten fräs. Tror nästan fräs varianten är bäst. Ta en tre skärig 1 mm fräs. Men det är samma med fastsättning av klockan, den måste sitta stadigt.
Egentligen borde du ringa Erikson ur och lyssna med dom, finns kanske andra lösningar på problemet.
Tittat en del på Dremel och Proxxon och även något litet slipstift kan få plats.
Det behöver ju inte gå av helt utan det räcker nog att försvaga stiftet tillräckligt så det går av när man drar i länken. Tror dock det bästa är att lämna över det till yrkesmän som @ERIKSON URHANDEL.
Tror tyvärr att jag inte den förste som gjort den dumheten.
Men nu har iallafall alla på den här tråden insett att kolla vilka stift du använder
Glöm dremmel (även kallat drummel) och Proxxon. Du kan aldrig hålla dessa tillräckligt stadigt för att slipa av stiften. Det är en roterande rörelse och tenderar till att "hugga" i materialet vid slipning, då vandrar stiftet iväg sidledes och du får oönskade märken på boett eller länk. En lite fräsmaskin typ Aciera F1 eller en stadig miniatyr borrmaskin typ Aciera E1 är det bästa alternativet.Tittat en del på Dremel och Proxxon och även något litet slipstift kan få plats.
Det behöver ju inte gå av helt utan det räcker nog att försvaga stiftet tillräckligt så det går av när man drar i länken. Tror dock det bästa är att lämna över det till yrkesmän som @ERIKSON URHANDEL.
Tror tyvärr att jag inte den förste som gjort den dumheten.
Haha- jo insett mina verktygsbegränsningar.Aj då, trist för dig. Jag hade helt klart lämnat in den för rådgivning, före eget våld.