• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Ett tips om en 104:a på blocket. Har ingen personlig koppling till denna men tyckte det verkade vara rätt kurs.

Edit: Såld

1610827508224.png
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det är vid ovanliga sysslor man upptäcker muskler man inte varit medveten om :)
Haha verkligen, särskilt nacken påverkas ju rätt bra även om jag har förlängningsskaft och hyfsat van målare.
OT tips;
Efter den mörka hösten så ville jag ha så vita tak som möjligt och hittade en färg från Nordsjö som heter Nordic Light. Skulle reflektera upp till mer än 40% mer ljus än vanlig färg. Resultatet förvånar mig positivt!
Bra pris på bygghemma.se, nästan halva priset mot i färgaffär.
5D959FCE-F66C-4F6E-857F-1B8FA326E31E.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
OT;
Lyckades få bort länken utan några större skador. Bara lite gnag på insidan av bandhornen men rejält nervös när jag la lite kraft under själva bearbetningen av stiften.
Tack @perhog för idén att göra ett spår i stiftet och sen försöka få grepp med bandverktyget.
Höll fan på att tappa klockintresset där en stund 😂

 

Ture-ah

Omega
Hej! jag har lite frågor, funderingar och ventileringsbehov! jag går och väntar på en annan klocka från AD som kommer om ca 6-8 månader, men jag vill ha något nytt NU!:rolleyes: har fått en blixt-crush på sinn 556 på H-länk, speciellt MOP tavla. har inte haft ögonen öppna superlänge, men backloggen på köp sälj visar att de inte kommer ut beggad MOP superofta. Om man skulle köpa ny på Eriksson (för runt 14k) sälja om ca ett halvår, vad får man räkna med att tappa ungefär? eftersom jag förmodligen kommer flippa den när jag hämtat ut klockan jag väntar på vet jag inte om det är värt att tappa 4-5 tusen, enbart för att stilla mittvill-ha begär haha.

Finns de andra ställen att kicka efter bättre prisen än här på forumet eller köpa nytt?

ps. kom på nu att de kanske är väntetid på 556 med den tavlan också? eller går det att bara klampa in och hämta ut den i butik?

Tack på förhand och trevlig söndag kväll på er!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej och välkommen!

Tror inte det är väntetid. Du kan se ungefärlig leveranstid på Sinns hemsida, vilket kan ge en indikation på hur länge du får vänta vid beställning från Erikson Urhandel, i det fall att de inte har referensen du önskar hemma.

Marknaden för Sinn i Sverige är mindre än utomlands och jag skulle nog räkna med att få tappa en 25-30 % på ett halvår. Sen kan man säkert få ut lite mer än det beroende på omständigheterna. Någon kanske som du väntar på just den klockan. ;)

Annars kan du behålla den! :) 556 är härliga och mångsidiga klockor. Just MOP är kanske aningen mer dressad, men de är alla bra på en uppsjö olika band. Ett litet tips kan vara att jämföra med F-länken, som på de lite mer dressade (och datumlösa) 556-varianterna i mitt tyckte passar aningen bättre.
 

Ture-ah

Omega
Hej och välkommen!

Tror inte det är väntetid. Du kan se ungefärlig leveranstid på Sinns hemsida, vilket kan ge en indikation på hur länge du får vänta vid beställning från Erikson Urhandel, i det fall att de inte har referensen du önskar hemma.

Marknaden för Sinn i Sverige är mindre än utomlands och jag skulle nog räkna med att få tappa en 25-30 % på ett halvår. Sen kan man säkert få ut lite mer än det beroende på omständigheterna. Någon kanske som du väntar på just den klockan. ;)

Annars kan du behålla den! :) 556 är härliga och mångsidiga klockor. Just MOP är kanske aningen mer dressad, men de är alla bra på en uppsjö olika band. Ett litet tips kan vara att jämföra med F-länken, som på de lite mer dressade (och datumlösa) 556-varianterna i mitt tyckte passar aningen bättre.
Tack för välkomnandet och svar!

Jo de är väl en hyfsad chans att den faktiskt behålls endå, har märkt att jag har svårt att skiljas haha. men skönt att ha nån typ av riktlinje på vad man ger sig in på!:)

Har kollat lite på F-länken också, men som du säger så är Mop tavlan lite mer dressad, H-länken gör den lite mer sportig i mitt tycke, samtidigt som man kan slänga på ett läder, vips så har man en dressera! bästa av två världar haha:cool: ska jag tumma på något så är det nog tavlan isåfall, då de känns som den kommer upp lite då och då begagnad på forumet eller i grupper(oftare en MOpiallafall). någon gång ska man kanske tänka lite ekonomisk också haha!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack för välkomnandet och svar!

Jo de är väl en hyfsad chans att den faktiskt behålls endå, har märkt att jag har svårt att skiljas haha. men skönt att ha nån typ av riktlinje på vad man ger sig in på!:)

Har kollat lite på F-länken också, men som du säger så är Mop tavlan lite mer dressad, H-länken gör den lite mer sportig i mitt tycke, samtidigt som man kan slänga på ett läder, vips så har man en dressera! bästa av två världar haha:cool: ska jag tumma på något så är det nog tavlan isåfall, då de känns som den kommer upp lite då och då begagnad på forumet eller i grupper(oftare en MOpiallafall). någon gång ska man kanske tänka lite ekonomisk också haha!
Välkommen
Du har drabbats av villhöver, läskig sjukdom som kan drabba oss alla 😁
Undrar ju vad det är för klocka du kan tänka dig att vänta på i 6-8 månader?
Om du räknar med att inte behålla 556 så kanske en vanlig 556 är ett ekonomiskt bättre beslut?
MOP är ju lite speciell-men snygg!
 
Senast ändrad:

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Tack för välkomnandet och svar!

Jo de är väl en hyfsad chans att den faktiskt behålls endå, har märkt att jag har svårt att skiljas haha. men skönt att ha nån typ av riktlinje på vad man ger sig in på!:)

Har kollat lite på F-länken också, men som du säger så är Mop tavlan lite mer dressad, H-länken gör den lite mer sportig i mitt tycke, samtidigt som man kan slänga på ett läder, vips så har man en dressera! bästa av två världar haha:cool: ska jag tumma på något så är det nog tavlan isåfall, då de känns som den kommer upp lite då och då begagnad på forumet eller i grupper(oftare en MOpiallafall). någon gång ska man kanske tänka lite ekonomisk också haha!
556 är väl rent krasst en köp och behåll klocka! Iof den enda klocka jag har sålt än så länge... men jag skulle säga att i den prisklassen är den outstanding! Diskret och passar på en massa olika band som ger möjlighet att variera den oändligt! Vill du ha/har råd/ så köp den! Jag har svårt att se att du skulle bli missnöjd! Sen tror jag att Sinnar mår bäst i flock! :) 3-5 st i lådan verkar vara en lagom dos för att alla ska vara nöjda! :cool:
 

Ture-ah

Omega
Välkommen
Du har drabbats av villhöver, läskig sjukdom som kan drabba oss alla 😁
Undrar ju vad det är för klocka du kan tänka dig att vänta på i 6-8 månader?
Om du räknar med att inte behålla 556 så kanske en vanlig 556 är ett ekonomiskt bättre beslut?
MOP är ju lite speciell-men snygg!
Exakt, dessvärre har den slagit till lite väl ofta under pandemin, men har lyckats tygla den hyfsat såhär långt!
Det är en black bay 58 jag sitter och väntar på, fick 6-8 månader mem förmodligen mindre, lika bra att räkna med de värsta tänker jag!

Tanken är väl att göra sig av med den då, de känns som att dom kommer fylla ungefär samma behov/plats/användningsområde. Men som du säger så är väl den vanliga tavlan ett rimligare beslu, problemet är bara att jag har svårt att ta rimliga beslut när jag fastnar för nått haha. Lite samma med bb58, ville ha ny från svensk AD. Inte beggad inte gråhandlare och då va de bara att vänta.
 

Ture-ah

Omega
556 är väl rent krasst en köp och behåll klocka! Iof den enda klocka jag har sålt än så länge... men jag skulle säga att i den prisklassen är den outstanding! Diskret och passar på en massa olika band som ger möjlighet att variera den oändligt! Vill du ha/har råd/ så köp den! Jag har svårt att se att du skulle bli missnöjd! Sen tror jag att Sinnar mår bäst i flock! :) 3-5 st i lådan verkar vara en lagom dos för att alla ska vara nöjda! :cool:
Den känns väldigt mycket klocka för den summan, utan att ens ha sett eller haft klorna i en måste tilllägas.

Har varit inne på sinn och kollat igenom hela katalogen och om några år är det inte omöjligt att de ligger några fler där faktiskt haha!
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Den känns väldigt mycket klocka för den summan, utan att ens ha sett eller haft klorna i en måste tilllägas.

Har varit inne på sinn och kollat igenom hela katalogen och om några år är det inte omöjligt att de ligger några fler där faktiskt haha!
Kan väl skicka med en varning, jag hade vid ingången av 2020 inte haft en klocka på armen sedan 1998, kan ha varit 92 oxå, minnet är dåligt.. men my point is, det är GRYMT vanebildande med Sinn! Jag har 5 sinn just nu, sneglar åt en nr 6 ...en EZM 13. :) Formligen älskar formspråket på dessa ur! Dessutom, allting varandes relativt, dom är inte så hejdundrande dyra!
 
Topp