• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

“It ain’t no sin, to appreciate Sinn.”
—Jesus H. Christ

500C0200-D02F-4164-B57E-718CFFCCE59E.jpeg
14234592-65ED-4917-8E94-64C6377229CC.jpeg

Hehe - sannerligen inte topp 10... De krävde att jag tömde kaffekannan på den halva deciliter kaffe som var kvar innan de skulle fylla på. Det är kärlek.
Kan rekommendera att ta en liten promenad till andra sidan järnvägen och gå på Bageri Passion nästa gång, klart bättre på alla sätt utom möjligen fotomöjlighet.

Fortfarande min bästa GADA. 👌
PSX_20210126_093213.jpg
Tjenare @MaBr! Det var inte igår! Fan, sålde min fina 556i med ETA2824, som jag köpte ny på Eriksson, för snart två år sen. Skulle nog behållt den ändå, trots allt!

Funderar på den eller 104i som komplement till min 103. Det som talar för 104 är att man kan köpa enbart passande ändlänkar för att köra samma länkar, medan 556 har fördelen att skilja sig lite mer, vara lite mindre och smidigare. Det enda som gjorde att jag sålde min 104, också för snart två år sen, var egentligen att vridringen kändes lite stor, att klockan bars större pga den med sina inre och yttre metallringar.

Svårt detta, men känner ändå att en andra Sinn i lådan inte vore mer än rätt!

Tjenare @MaBr! Det var inte igår! Fan, sålde min fina 556i med ETA2824, som jag köpte ny på Eriksson, för snart två år sen. Skulle nog behållt den ändå, trots allt!

Funderar på den eller 104i som komplement till min 103. Det som talar för 104 är att man kan köpa enbart passande ändlänkar för att köra samma länkar, medan 556 har fördelen att skilja sig lite mer, vara lite mindre och smidigare. Det enda som gjorde att jag sålde min 104, också för snart två år sen, var egentligen att vridringen kändes lite stor, att klockan bars större pga den med sina inre och yttre metallringar.

Svårt detta, men känner ändå att en andra Sinn i lådan inte vore mer än rätt!
Tjena vännen! Nej, har hållit mig i bakgrunden ett tag nu med lite lägra aktivitet på internet. 😊 Både 104an och 556an är ju grymt bra men hade jag bara fått behålla en så hade jag utan tvekan valt 556 för den är så mångsidig. Jag gillar att vridringen sticker utanför boetten på 104 för den blir så mycket lättare att greppa och rent visuellt så älskar jag den där lilla stålkanten innanför vridringsinlägget. 😁 Fick bli en familjebild nu när jag har en på armen och den andra liggandes bredvid.
PSX_20210126_103124.jpg

Tjena vännen! Nej, har hållit mig i bakgrunden ett tag nu med lite lägra aktivitet på internet. 😊 Både 104an och 556an är ju grymt bra men hade jag bara fått behålla en så hade jag utan tvekan valt 556 för den är så mångsidig. Jag gillar att vridringen sticker utanför boetten på 104 för den blir så mycket lättare att greppa och rent visuellt så älskar jag den där lilla stålkanten innanför vridringsinlägget. 😁 Fick bli en familjebild nu när jag har en på armen och den andra liggandes bredvid.
PSX_20210126_103124.jpg
Trevligt! Ska själv försöka ta ett internetuppehåll snart. För de som inte sett den kan jag rekommendera dokumentären The Social Dilemma som ligger på Netflix.

Men du, ditt svar gjorde det inte mycket lättare! ;) Jag föredrar visarna på 104 och gillar det inre spåret med små stavindex, något som 103/356 borde ha, de har ju t o m tidtagning. Dock gör likheten med 103 att jag dras åt 556-hållet för tillfället.

Trevligt! Ska själv försöka ta ett internetuppehåll snart. För de som inte sett den kan jag rekommendera dokumentären The Social Dilemma som ligger på Netflix.

Men du, ditt svar gjorde det inte mycket lättare! ;) Jag föredrar visarna på 104 och gillar det inre spåret med små stavindex, något som 103/356 borde ha, de har ju t o m tidtagning. Dock gör likheten med 103 att jag dras åt 556-hållet för tillfället.
Jag lägger mig i er lilla duett, :), har haft en 556, kan inte förstå storheten med den, men det är förmodligen jag som inte fattar.... :) 104:an däremot! Wow!

Det var efter att jag hade sett den som jag tog min paus, man blir ju riktigt mörkrädd...😬

Sorry, not sorry! Köp båda är ju det enda rätta. 😁 Jag hade ändå kört på 556 för som du säger så skiljer den sig mer.

Tillbaka
Topp