Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ett Eulit canvas från strapped.se (@Rawa). Har också haft ett sandfärgat Hadley-Roma cordura canvas men jag tycker den lite ljusare färgen på Eulit passar bättre. Mycket bekvämt också!Vart kommer bandet ifrån? Passade riktigt jävla bra på 104:an, och blir sjukt sugen på något liknande!
Kan rekommendera att ta en liten promenad till andra sidan järnvägen och gå på Bageri Passion nästa gång, klart bättre på alla sätt utom möjligen fotomöjlighet.Hehe - sannerligen inte topp 10... De krävde att jag tömde kaffekannan på den halva deciliter kaffe som var kvar innan de skulle fylla på. Det är kärlek.
Nämen! Berätta mer!Sinn 857 UTC Testaf
Fan er! Måste ha en 556:a ASAP!+1 på den
Tjenare @MaBr! Det var inte igår! Fan, sålde min fina 556i med ETA2824, som jag köpte ny på Eriksson, för snart två år sen. Skulle nog behållt den ändå, trots allt!Fortfarande min bästa GADA.
Tjena vännen! Nej, har hållit mig i bakgrunden ett tag nu med lite lägra aktivitet på internet. Både 104an och 556an är ju grymt bra men hade jag bara fått behålla en så hade jag utan tvekan valt 556 för den är så mångsidig. Jag gillar att vridringen sticker utanför boetten på 104 för den blir så mycket lättare att greppa och rent visuellt så älskar jag den där lilla stålkanten innanför vridringsinlägget. Fick bli en familjebild nu när jag har en på armen och den andra liggandes bredvid.Tjenare @MaBr! Det var inte igår! Fan, sålde min fina 556i med ETA2824, som jag köpte ny på Eriksson, för snart två år sen. Skulle nog behållt den ändå, trots allt!
Funderar på den eller 104i som komplement till min 103. Det som talar för 104 är att man kan köpa enbart passande ändlänkar för att köra samma länkar, medan 556 har fördelen att skilja sig lite mer, vara lite mindre och smidigare. Det enda som gjorde att jag sålde min 104, också för snart två år sen, var egentligen att vridringen kändes lite stor, att klockan bars större pga den med sina inre och yttre metallringar.
Svårt detta, men känner ändå att en andra Sinn i lådan inte vore mer än rätt!
Grattis till en brutalt trevlig klocka och välkommen. Var inte rädd att posta foton .Ny tråd för mig att posta i, hämtade precis ut denna från posten.
Trevligt! Ska själv försöka ta ett internetuppehåll snart. För de som inte sett den kan jag rekommendera dokumentären The Social Dilemma som ligger på Netflix.Tjena vännen! Nej, har hållit mig i bakgrunden ett tag nu med lite lägra aktivitet på internet. Både 104an och 556an är ju grymt bra men hade jag bara fått behålla en så hade jag utan tvekan valt 556 för den är så mångsidig. Jag gillar att vridringen sticker utanför boetten på 104 för den blir så mycket lättare att greppa och rent visuellt så älskar jag den där lilla stålkanten innanför vridringsinlägget. Fick bli en familjebild nu när jag har en på armen och den andra liggandes bredvid.
Jag lägger mig i er lilla duett, , har haft en 556, kan inte förstå storheten med den, men det är förmodligen jag som inte fattar.... 104:an däremot! Wow!Trevligt! Ska själv försöka ta ett internetuppehåll snart. För de som inte sett den kan jag rekommendera dokumentären The Social Dilemma som ligger på Netflix.
Men du, ditt svar gjorde det inte mycket lättare! Jag föredrar visarna på 104 och gillar det inre spåret med små stavindex, något som 103/356 borde ha, de har ju t o m tidtagning. Dock gör likheten med 103 att jag dras åt 556-hållet för tillfället.
556i har storleken med sig, enkelheten i avsaknaden av yttre vridring. Och tavlan, den bläcksvarta, avgrundsdjupa tavlan! Dess svärta matchar min själ.Jag lägger mig i er lilla duett, , har haft en 556, kan inte förstå storheten med den, men det är förmodligen jag som inte fattar.... 104:an däremot! Wow!
Utseendemässigt är de i samma storleksordning. Nu är det visserligen stål vs gummi men hur bärs de i förhållande till varann?Och en jämförelse med 300m tonfisk.
Jag tycker dom känns likvärdiga. Jag har mestadels stora gshocks gwg1000 och gx56 på mig så domhär känns ganska "nätta" och smidiga.Utseendemässigt är de i samma storleksordning. Nu är det visserligen stål vs gummi men hur bärs de i förhållande till varann?
Det var efter att jag hade sett den som jag tog min paus, man blir ju riktigt mörkrädd...Trevligt! Ska själv försöka ta ett internetuppehåll snart. För de som inte sett den kan jag rekommendera dokumentären The Social Dilemma som ligger på Netflix.
Men du, ditt svar gjorde det inte mycket lättare! Jag föredrar visarna på 104 och gillar det inre spåret med små stavindex, något som 103/356 borde ha, de har ju t o m tidtagning. Dock gör likheten med 103 att jag dras åt 556-hållet för tillfället.
Gillar det!Ok, testar blått canvas från Manic, köpt via Strapped.se. Flyger det, eller ska jag kasta det i sopen och aldrig tänka på blåa band mer? Men först – bildkavalkad!
Tack. Jag med, men eftersom jag är dålig på att bedöma sådant behöver jag höra mig för.Gillar det!
Hade du frågat om blått canvas är en god ide utan att visa bilderna hade jag varit skeptisk. Länk är länk men 103:an flyger ju med detta. Snyggt canvas. Jag ger.Ok, testar blått canvas från Manic, köpt via Strapped.se. Flyger det, eller ska jag kasta det i sopen och aldrig tänka på blåa band mer? Men först – bildkavalkad!
Lite för mycket sommar för min smak. Men det kanske är vinterdeppen som sitter i just nu. Hade gärna testat det på min 104a lagom till sommaren, så helt dumt är det inte.Ok, testar blått canvas från Manic, köpt via Strapped.se. Flyger det, eller ska jag kasta det i sopen och aldrig tänka på blåa band mer? Men först – bildkavalkad!
Inga problem att det är somrigt, bara det funkar över huvud taget. Kan spara det till i sommar.Lite för mycket sommar för min smak. Men det kanske är vinterdeppen som sitter i just nu. Hade gärna testat det på min 104a lagom till sommaren, så helt dumt är det inte.