• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ML321

Omega
Har en Sinn 556 A som jag är supernöjd med. Bär den oftast på Nato eller canvas men har fått för mig att jag skulle vilja testa att ha den på den integrerade gummibandet med viklås från Sinn för att passa ännu bättre till sommarens bad (även om det känns långt borta just nu). Är det ngn här som testat den kombon och har lust att dela med sig av lite bilder?
image.jpg
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Ok, testar blått canvas från Manic, köpt via Strapped.se. Flyger det, eller ska jag kasta det i sopen och aldrig tänka på blåa band mer? Men först – bildkavalkad!
6994E377-3C9A-4CB7-8EA1-A45E01287C63.jpeg
3595CA0B-16B9-4333-9481-35CDEFAB80D3.jpeg
8D3362A6-01AE-4C59-882D-EC91B3FF00CF.jpeg
B77E2809-4613-4D38-8278-D5DF27CD9326.jpeg
C3C7A53E-46D5-4155-A047-6BD3ACE39EF0.jpeg
59134D84-4AAF-4897-808F-882FC5A50D9E.jpeg
Jag tycker det blev en snygg look! Jag är dock ganska säker på att det bandet inte är från oss på strapped.se
Vi säljer inget i den färgen eller den modellen :D
 

Patrik72

Cartier
Inhandlade en ny U50 förra veckan och det känns wunderbar att ha ubåtsstål tillbaka på handleden igen (ägde en U1 SDR tidigare). :D

Efter exakt en vecka på handleden så kan jag konstatera att min klocka går 12sek per dygn för fort. Någon annan som upplever detta som en liten besvikelse?:baby:
Min 556A håller tiden bättre, och det gjorde även U1´an jag hade tidigare. Blir den bättre med tiden tro eller har jag fått ett Måndags-exemplar?

Jag känner mig lite kluven just nu då Sinn ligger mig varmt om hjärtat.
DSC_1079.JPG
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Inhandlade en ny U50 förra veckan och det känns wunderbar att ha ubåtsstål tillbaka på handleden igen (ägde en U1 SDR tidigare). :D

Efter exakt en vecka på handleden så kan jag konstatera att min klocka går 12sek per dygn för fort. Någon annan som upplever detta som en liten besvikelse?:baby:
Min 556A håller tiden bättre, och det gjorde även U1´an jag hade tidigare. Blir den bättre med tiden tro eller har jag fått ett Måndags-exemplar?

Jag känner mig lite kluven just nu då Sinn ligger mig varmt om hjärtat.
DSC_1079.JPG
Hmm, vet inte vad som är inom ok spd rent formellt men generellt så verkar ju Sinn’s SW300-1 gå hyffsat bra när man sett på forumet. Håll stenkoll över en månad kanske och sen se om det går att fixa via garanti om det är helt åt fanders. Sett på andra forum att Sinn inte varit omöjliga till att fixa till sånt när behövts.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Inhandlade en ny U50 förra veckan och det känns wunderbar att ha ubåtsstål tillbaka på handleden igen (ägde en U1 SDR tidigare). :D

Efter exakt en vecka på handleden så kan jag konstatera att min klocka går 12sek per dygn för fort. Någon annan som upplever detta som en liten besvikelse?:baby:
Min 556A håller tiden bättre, och det gjorde även U1´an jag hade tidigare. Blir den bättre med tiden tro eller har jag fått ett Måndags-exemplar?

Jag känner mig lite kluven just nu då Sinn ligger mig varmt om hjärtat.
DSC_1079.JPG
Om den går kontinuerligt 12 spd fort över en tid så är verket troligtvis i bra form men behöver ruckas. Jag skulle vara mycket förvånad om inte detta görs som ett garantiärende. Minns inte var gränsen går men skickade in min 856 med SW300 som hade mindre gångavvikelse än så. Har U50 Argon/kvävgas fyllning? Om inte kan kanske Erikson Urhandel göra det?
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Inhandlade en ny U50 förra veckan och det känns wunderbar att ha ubåtsstål tillbaka på handleden igen (ägde en U1 SDR tidigare). :D

Efter exakt en vecka på handleden så kan jag konstatera att min klocka går 12sek per dygn för fort. Någon annan som upplever detta som en liten besvikelse?:baby:
Min 556A håller tiden bättre, och det gjorde även U1´an jag hade tidigare. Blir den bättre med tiden tro eller har jag fått ett Måndags-exemplar?

Jag känner mig lite kluven just nu då Sinn ligger mig varmt om hjärtat.
DSC_1079.JPG
Min 103:a sprang på lite väl snabbt när jag köpte den vilket störde mig. Men nu när jag mätt upp den några månader senare går den bättre av någon anledning. Vet inte om det är vanligt/normalt.
Men 12 spd tycker iaf jag är för mycket för att vara ok.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Om den går kontinuerligt 12 spd fort över en tid så är verket troligtvis i bra form men behöver ruckas. Jag skulle vara mycket förvånad om inte detta görs som ett garantiärende. Minns inte var gränsen går men skickade in min 856 med SW300 som hade mindre gångavvikelse än så. Har U50 Argon/kvävgas fyllning? Om inte kan kanske Erikson Urhandel göra det?
Ingen speciell gas i U50, men har för mig att Eriksson inte ruckar när klockan är under garanti.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Inhandlade en ny U50 förra veckan och det känns wunderbar att ha ubåtsstål tillbaka på handleden igen (ägde en U1 SDR tidigare). :D

Efter exakt en vecka på handleden så kan jag konstatera att min klocka går 12sek per dygn för fort. Någon annan som upplever detta som en liten besvikelse?:baby:
Min 556A håller tiden bättre, och det gjorde även U1´an jag hade tidigare. Blir den bättre med tiden tro eller har jag fått ett Måndags-exemplar?

Jag känner mig lite kluven just nu då Sinn ligger mig varmt om hjärtat.
DSC_1079.JPG
Ja, det är ganska vanligt att klockor behöver "köras in" så jag hade nog fört statistik och avvaktat lite om jag vore dig.
Om den går kontinuerligt 12 spd fort över en tid så är verket troligtvis i bra form men behöver ruckas. Jag skulle vara mycket förvånad om inte detta görs som ett garantiärende. Minns inte var gränsen går men skickade in min 856 med SW300 som hade mindre gångavvikelse än så. Har U50 Argon/kvävgas fyllning? Om inte kan kanske Erikson Urhandel göra det?
Erikson har sagt att man inte ruckar klockor som är inom garantiperioden eftersom det strider mot Sinns rutiner. Man kan tycka att Sinn skulle kunna ha ett sådant mått av tillit till sina få, utvalda ÅF att man skulle låta dem utföra en så pass enkel sak som en ruckning så att kunden slipper vänta flera veckor men det är tydligen inte tillåtet. :(
 
Topp