• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Skulle uppdatera annonsen lite snabbt med nya bilder nu när man fixat ordentlig mobil, men blev reportage för National Geographic istället när lokala rovdjuren vaknade. :D
IMG_2143.jpeg
 

jojsan76

Omega
Jag är tyvärr inte tillräckligt inläst på modellen tyvärr. Men jag kanske missförstod, är batteriet helt slut eller är det bara dags för byta men den tickar fortfarande?
Den slutade hoppa sina 5 sekunders hopp helt för ca 2månader sedan. Är en riktigt schysst klocka så antingen så får jag skicka iväg den för batteribyte och sedan behålla den eller sälja av den som den är.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Ett mysterium att den inte är såld. Det borde ju inte spela roll om, men du kanske skulle uppdatera annonsen med totalpris för hela paketet om man ska köpa nytt?

Tack för tippset!

Egentligen inte det minsta ledsen om den får stanna efter mars, säljer mest för att 836an känns så lik 856an att det inte är så stor mening (i min skalle dvs.) med att ha kvar båda annat än för sakens skull. På gränsen till singla slant vilken av dom som jag skulle lägga upp annons på.

Finns ju mycket fint därute om man vill ha något mer annorlunda att variera med. :)
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor

Dr. D

Patek
2-Faktor
Intressant läsning! :)
Särskilt det här stycket;

"But fewer watch fans may know about the points of contact between Sinn and the Bundeswehr, Germany’s armed forces, in the past. In the 1980s and early 1990s, the company’s founder, Helmut Sinn, purchased the German Army’s stock of decommissioned Bundeswehr chronographs, which were made by Heuer (Ref. 1550 SG). Helmut Sinn reworked these watches and afterward sold them as Sinn Model 155 Bw, with Sinn lettering on their dials designating “Heuer/Sinn Bunderswehr-Chronograph für Piloten” (German for Heuer/Sinn German Armed Forces Chronograph for Pilots)."

Läste på någon annan tråd att Heuer tydligen inte var så glada då Helmut bytte ut urtavlorna och ersatte med SINN märket på 😂
Tänker mig följande samtal;
"- Vad då, urtavlan var ju sliten och ni hade inga att leverera så jag tog min egna"

Vilket geni!
 

frest73

Cartier
2-Faktor
IMG_20210125_131015.jpg


Sista veckan på min OWG-månad inledd. Flyter på bra, och inte behöver man fundera så mycket på vilken klocka man ska ha. Har inte behövt ställa klockan, och det kommer inte behövas - den tickar på snällt med cirka -3.5 sek/dag, lär alltså bli lite under två minuter på en månad. Eftersom den har saktat sig helt jämnt varje dag är det inget större bekymmer. Jag vet fortfarande när jag ska slå på radion för nyheter.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20210125_131015.jpg


Sista veckan på min OWG-månad inledd. Flyter på bra, och inte behöver man fundera så mycket på vilken klocka man ska ha. Har inte behövt ställa klockan, och det kommer inte behövas - den tickar på snällt med cirka -3.5 sek/dag, lär alltså bli lite under två minuter på en månad. Eftersom den har saktat sig helt jämnt varje dag är det inget större bekymmer. Jag vet fortfarande när jag ska slå på radion för nyheter.
Träning inför https://klocksnack.se/threads/uppsnack-inför-owgmarch-2021.143418/ ?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ett bra pris för en 103 diapal, lägsta på C24 sen jag började följa modellen.
Förvisso utan länk men den går ju att köpa till.
77E55C1D-9A36-42AE-876C-705153567D82.jpeg

Vet inte om jag håller med om att det är ett speciellt bra pris med tanke på avsaknad av länk och att det är dags för service. 10 år gammal klocka med hyfsat mörk kapsel så den borde till Sinn hyfsat snart.

Så med länk plus service inklusive frakt hamnar man runt 30´. Lägg till ca 6´ så får man en sprillans ny med 5 års garanti och en länk som garanterar matchar boetten i färg 💚
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Vet inte om jag håller med om att det är ett speciellt bra pris med tanke på avsaknad av länk och att det är dags för service. 10 år gammal klocka med hyfsat mörk kapsel så den borde till Sinn hyfsat snart.

Så med länk plus service inklusive frakt hamnar man runt 30´. Lägg till ca 6´ så får man en sprillans ny med 5 års garanti och en länk som garanterar matchar boetten i färg 💚
1611582871076.png


Helr rätt - blev lite till mig när priset är under 22´...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
1611582871076.png


Helr rätt - blev lite till mig när priset är under 22´...

Jag är verkligen ingen expert på urverk och heller förespråkare för korta serviceintervall. 7750 är ju en arbetshäst som klarar det mesta, men i och med Diapals avsaknad av olja skulle jag inte vilja chansa på att låta klockan ticka längre än 5 år vid första tillfället, (inom garantitiden), oavsett om den presterar ok eller inte, och efter det med kanske 7 års intervall. 10 år utan olja känns lite osäkert.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Topp