• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Till 158:an😉.
1612047014861.png
Tanken har slagit mig men jag har snöat in på svart alligator från ABP.. Börjar bli lite läder nörd :)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det är nästen heltids jobb att leta band till alla klockor. Det svåra med att handla vi nätet är att av gör hur det kommer att se ut på klockan, blir färgen som man förväntat sig osv.. Ta ABP tex, dyrt som f...n och snyggt, men hur blir det när man får hem bandet 🤔
Precis ska man lägga 5k eller mer på ett band vill man nästan åka till Paris och titta på lite exempel. Canvas för 300:- går finfint på nätet :).
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Precis ska man lägga 5k eller mer på ett band vill man nästan åka till Paris och titta på lite exempel. Canvas för 300:- går finfint på nätet :).
DÅ måste man dessutom lägga till kostnaden för resan, hotell och uppehälle. Priset på bandet blir då en bra bit över 15k. Frågan är om det är värt den traumatiska upplevelsen att besöka Paris, en rörig stad i mitt tycke. Samtidigt finns det många som testat ABP och lovordar dom. Fick några bilder från en medlem på speedy tråden.
Lite OT att publicera bilden här men skit i klockan titta på bandet. :p
ABP alligator.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
DÅ måste man dessutom lägga till kostnaden för resan, hotell och uppehälle. Priset på bandet blir då en bra bit över 15k. Frågan är om det är värt den traumatiska upplevelsen att besöka Paris, en rörig stad i mitt tycke. Samtidigt finns det många som testat ABP och lovordar dom. Fick några bilder från en medlem på speedy tråden.
Lite OT att publicera bilden här men skit i klockan titta på bandet. :p
ABP alligator.jpeg
Ser ut som det som finns på K&S. Nypris nästan 6k.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
K&S ?? Har dom även med svart alligator och röd söm??
Bilden du publicerade ser ut som ett begat på köp och sälj här på forat.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Bilden du publicerade ser ut som ett begat på köp och sälj här på forat.
HA HA... Det var han jag fick bilden av.. Viste inte at han skulle sälja :p
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
OT: Blunda alla utom @perhog
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
OT: Blunda alla utom @perhog
Ha!
Jag tittade ;)

19/21mm's kan ju ibland ersättas med 20/22mm, särskilt om det är läderband.
Tycker de verkar krympa lite med tiden.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Ha!
Jag tittade ;)

19/21mm's kan ju ibland ersättas med 20/22mm, särskilt om det är läderband.
Tycker de verkar krympa lite med tiden.
Vissa mjukare band funkar nog, som mitt Guinand rally tex. Alligatorbanden från ABP är lite för bra finish för att jag skulle vilja pressa ihop men jag har inte haft förmånen att testa.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Bilden du publicerade ser ut som ett begat på köp och sälj här på forat.
Hmmmm... undrar om inte jag ska bli med ABP band idag 🤔
 
Topp