Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sålde den för 8000(med gratis frakt!), den va ungefär 6månader gammal och i fint skick, några repor efter bandbyte och på länken som hör till. Men för mig spelar inte några tusen någon större roll, utan när jag väljer att sälja en klocka vill jag få det överstökat så fort som möjligt, annars vet jag att jag kommer börja tänka för mycket på det och dra mig ut, och på så sätt bygga på mig en samling som inte används.
Sedan 2020 använder jag mig av en "3 watch-rule" det vill säga att min samling består av 3 klockor jag verkligen älskar, och ska det köpas nytt(som jag nu gjort och väntar på ) måste en få lämna
I och med detta hoppas jag även den som köpte den(du vet vem du är ) känner sig nöjd med dealen och använder klockan till sin fulla potential istället för att den ska få användas sporadiskt av mig, och få spendera mesta tiden i min klocklåda.
Avundsjuk (men på inget sätt missunnsam)Nu har den fått vara med i en vecka exakt idag!
Extremt trevlig klocka skulle jag vilja säga, storleksmässigt och hur den sitter, väldigt skönt. Den verkar hålla ca +3s om dagen vilket jag är nöjd med. Vet inte var sinn säger att den ska ligga?
I min smak så gör den sig väldigt bra på ett helsvart band, bättre än h-länk som jag tycker är väldigt snygg och ofta har på U2. Man kan inte missa att det är en automatiskt klocka, den för en del liv men jag tycker det känns rätt trevligt att bli påmind om det.
När man tittar på den så känns det som allting linjerar på ett trevligt sätt, kanske för jag haft några seiko, men det är tillfredsställande varifall
Tycker att lumen är bra, bättre än U2 som faktiskt är kass. Men den ska väl inte bli sämre med tiden?
Tycker även att krona och knapparna på vänster sida är grymt bra, inget skit som fastnar där i springorna när man gör grejer och lätta att trycka på, har dock inte ställt tiden än så kanske ångrar mig då
Kort sagt, nöjd.
Ha en trevlig freitag
Oj sån matchning! Sinns original canvas?Gott sei Dank ist es Flieger Freitag!
Ganz genau! Und besser als eine Sinn Fliegeruhr gibt’s dafür gar nicht!Gott sei Dank ist es Flieger Freitag!
Yup! Tror denna kombo kommer få vara på mycket, sitter riktigt bra.Oj sån matchning! Sinns original canvas?
Grattis. Ett otroligt bra val. En av de snyggaste moderna 103.orna Funderade själv ett tag på den där men säger som Robban Broberg... " jag måste hejda mig"Önskar tacka @Vonlind för att jag fick chansen till att ta ansvaret för denna pärla! Sitter som en smäck efter lite mekande med länkbitar.
Självklart har du rätt. Klockor är roligt som hobby och absolut ingen inkomstkälla, så vidare man inte kan köpa för hundratusentals kronor, få rabatt och flippa.Ja, om man slår ut det på 10-20 eller 50 år så händer det saker.
Problemet är att man sällan vet på förhand vad som kommer vara dubbelt så dyrt om 10 år.
Men de flesta här i Sinn-tråden är ju sådana som köper en klocka och säljer den kanske efter 2-5 år för att man vill ha medel till något annat.
I det läget är det sällsynt med att göra vinst.
Själv har jag lagt alla investeringsplaner åt sidan, ha klockor som hobby är roligt, men ekonomiskt ingen direkt inkomstkälla
Tack, jag är glad att du lyckade hejda dig i det här fallet.Grattis. Ett otroligt bra val. En av de snyggaste moderna 103.orna Funderade själv ett tag på den där men säger som Robban Broberg... " jag måste hejda mig"
Ett gott råd från en gammal man. Förträng aldrig tvångstankar. Tillfredsställ dina klockbegär. Du är värd en "modern classic" trippelTack, jag är glad att du lyckade hejda dig i det här fallet.
Nu är frågan om man kommer lyckas förtränga OCD tvångstankarna om att spara ihop till en U1Se så det blir en ”modern classic” trippel.
I väntan på posten vill jag passa på att önska alla en trevlig fredag!
Ikväll testar vi ett canvas från Barton
Ni får sluta posta bilder på era 556r haha, är väldigt svag just nu och behöver all kraft jag kan spara för att inte göra en order från Eriksons
Skämt åsido, men 556:an kan vara en av dem mest perfekta vardagsklockorna där ute, vacker som få i sin enkelhet
Kontrar med lillebror, underbar klocka! Trevlig helg på er alla!
+1 på den!Självklart har du rätt. Klockor är roligt som hobby och absolut ingen inkomstkälla, så vidare man inte kan köpa för hundratusentals kronor, få rabatt och flippa.
Själv kör jag enligt modellen att in inköpt klocka = förlorade pengar. Jag säljer aldrig mina. Men trots detta kan jag inte låta bli att köpa någon ny lite då och då. Vi alla konsumerar kanske vin, sprit, tobak, reor, bilar, kläder osv. Inte heller dom "investeringarna" är inkomstkällor men det tillfredsställer ens eget ego. Jagar man hypade modeller blir det dyrt och en ekonomisk katastrof på sikt. alternativet är att köpa sådan man själv tycker om och som man själv kan njuta av. Skit i vad andra tycker och vad som är hett för stunden. Bra exempel är den här tråden, många olika smaker på sinn modeller men alla gläds åt det som visas i tråden.
Slutsats. Köp mer sinn klockor det är en glädje källa för trådmedlemmarna.
Ligger en på köp och sälj!Ni får sluta posta bilder på era 556r haha, är väldigt svag just nu och behöver all kraft jag kan spara för att inte göra en order från Eriksons
Skämt åsido, men 556:an kan vara en av dem mest perfekta vardagsklockorna där ute, vacker som få i sin enkelhet
Indexet 12.00 på kompisen är ju bara helt fantastiskt.Och här är tvillingen 3F, tillsammans med vintage dykaren som får åka på efter bus i snön.
Unikt och grymt snyggt band iaf. APB? Osäker på hur eleganheten passar 158:an. Du vet att priset är i €?Är detta ett vansinnigt val till en 158.a ???
Japp det är ABP medveten om Euro priset, minskade 100 euro genom at välja maskinellt syd dekor söm istället för hand sydd.Unikt och grymt snyggt band iaf. APB? Osäker på hur eleganheten passar 158:an. Du vet att priset är i €?
Det där med elegantheten vara bara mina tankar. Är du nöjd med uteendet med Hirschmontaget blir nog ABP ytterligare ett lyft.Japp det är ABP medveten om Euro priset, minskade 100 euro genom at välja maskinellt syd dekor söm istället för hand sydd.
Har idag 158.an på ett hirsch band med alligator präglad koläder med röd söm som är för kort för att använda fjärilslås, dessutom vill jag ha lite tjockare band vid bandhornen så det fyller ut mot boetten. Funderade ett tag på Elefant eller noshörnings läder men då stack priset iväg 150 euro till
Kan ett band bli för elegant för en SInn ?
Japp det är ABP medveten om Euro priset, minskade 100 euro genom at välja maskinellt syd dekor söm istället för hand sydd.
Har idag 158.an på ett hirsch band med alligator präglad koläder med röd söm som är för kort för att använda fjärilslås, dessutom vill jag ha lite tjockare band vid bandhornen så det fyller ut mot boetten. Funderade ett tag på Elefant eller noshörnings läder men då stack priset iväg 150 euro till
Kan ett band bli för elegant för en SInn
Det där med elegantheten vara bara mina tankar. Är du nöjd med uteendet med Hirschmontaget blir nog ABP ytterligare ett lyft.
Jäklar vad snyggt!
Jag tror jag är bandoholic och du hjälper inte . APB hade detta enklare bund som jag vill ha till 856B.Unikt och grymt snyggt band iaf. APB? Osäker på hur eleganheten passar 158:an. Du vet att priset är i €?
Band kan lyfta en klocka till nya höjder...Jag tror jag är bandoholic och du hjälper inte . APB hade detta enklare bund som jag vill ha till 856B.
Men shitt!! Detta ska ju DU ha.Band kan lyfta en klocka till nya höjder...
Funderade själv på ett enklare bund. Kanske det är något för dig