• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Dissat sol och snö.
Målat om källargolvet istället 😁
6819B511-002F-48C8-BF2C-FFEF2B6092FA.jpeg
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Redan tröttnat på kostymen tror jag... lider ni också av detta? Man vill byta, men i slutändan är det bara några bandalternativ som ni tolererar. Så man byter lite sådär tvångsmässigt, men har bara kvar bandet på löjligt kort tid 😂 Eller är det nån diagnos som bara jag har?
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Redan tröttnat på kostymen tror jag... lider ni också av detta? Man vill byta, men i slutändan är det bara några bandalternativ som ni tolererar. Så man byter lite sådär tvångsmässigt, men har bara kvar bandet på löjligt kort tid 😂 Eller är det nån diagnos som bara jag har?
När det gäller bandinköp och band byte har jag samma diagnos och några till. Det är 856B som står för det flesta inköp.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Redan tröttnat på kostymen tror jag... lider ni också av detta? Man vill byta, men i slutändan är det bara några bandalternativ som ni tolererar. Så man byter lite sådär tvångsmässigt, men har bara kvar bandet på löjligt kort tid 😂 Eller är det nån diagnos som bara jag har?
Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som byter band hela tiden. Jag byter tills jag hittar det jag gillar och sen byter jag aldrig mer. 😁
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Redan tröttnat på kostymen tror jag... lider ni också av detta? Man vill byta, men i slutändan är det bara några bandalternativ som ni tolererar. Så man byter lite sådär tvångsmässigt, men har bara kvar bandet på löjligt kort tid 😂 Eller är det nån diagnos som bara jag har?
Det låter bekant!

Det är å ena sidan kul att kunna variera klockans uttryck, eller hitta olika band för olika tillfällen, och därför letar man gärna efter klockor som är lite strap monsters. Ändå är det oftast ett alternativ som gäller stor del av tiden, kanske 2-3 olika i bästa fall.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som byter band hela tiden. Jag byter tills jag hittar det jag gillar och sen byter jag aldrig mer. 😁
Åh, önskar jag vore mer som du :)
Så gör vi alla, bara det att man måste prova många band, ge dom lite tid och sen byta igen, ge det lite tid osv. Kan ta något år innan man hittar det där helt perfekta bandet :p
Fattar vad du menar, men jag gör så även med klockor jag haft länge. Typ min Seamaster... Byter till gummit, ”fan va nice med gummi nu”, och det är inget skräp. Originalgummi med viklås. Tar två dagar och sen känner jag, fan va länken är bra. Byter till nato. Samma. Byter på Pelagosen. Samma där, länken helt jävla oslagbar. Fick på det röda fina gummit på U50. Skitfint. Mkt nöjd! Men... Sen åker länken på. Osv :)
Det är å ena sidan kul att kunna variera klockans uttryck, eller hitta olika band för olika tillfällen, och därför letar man gärna efter klockor som är lite strap monsters. Ändå är det oftast ett alternativ som gäller stor del av tiden, kanske 2-3 olika i bästa fall.
Sådär känner nog jag också. Och landar i ungefär samma resultat. Här känner jag connection 😂🙈
 

Ninna

Omega
Hoppas på samma sak. Det var därför jag ställde frågan här på KS istället för att ta kontakt med Erikson. Jag är kanske bara lite nojig. 🙂

Kika du på din. Vore kul att veta hur den går. Hur länge har du haft den?
Nu har jag mätt den ett par dagar.
den ligger på +4,0 +4,3 +4,3.
Men jag skall fortsätta mäta ett tag till såklart.
Jag kollade ju aldrig den i början så den är mer än väl inkörd nu. .


Tack för tipset på bra appar allihop =)
Watch Check var riktigt smidig.
 
Topp