• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Testade även detta när jag ändå var igång. Materialet skall vara Nytech enl. Rios med läderinsida och vara vattentåligt. Stelt. Till byrålådan med dig. Vi får se till sommaren.
1612211222482.png
Har också några band som är sjukt stela...borde vara förbjudet att sälja såna.
Jojo visst kan man säkert slita in dem, låta dem vara uppspända runt ngt...men de är fortfarande osköna.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det är ju ett oljebyte billigare än i bilen, och som räcker längre ;) Det är rimligt prisat jämfört med mycket annat vi i klocksvängen accepterar. Som till exempel att köpa en beater att ha på jobbet för 20 brak till att börja med :D
Jo det håller jag helt med om. För egen del hade jag dock gärna offrat möjligheten att dyka till 5000 meter mot möjligheten att gå in till Uris o få ett nytt batteri medan jag väntar för 200kr. Dock är det ju ingen som behåller sina klockor sju år här så problemet blir ju närmast akademiskt 😇
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jo det håller jag helt med om. För egen del hade jag dock gärna offrat möjligheten att dyka till 5000 meter mot möjligheten att gå in till Uris o få ett nytt batteri medan jag väntar för 200kr. Dock är det ju ingen som behåller sina klockor sju år här så problemet blir ju närmast akademiskt 😇
haha -- jag tänkte nog behålla min längre än så :) men den som lever får se.
 

demondave

Rolex
Jo det håller jag helt med om. För egen del hade jag dock gärna offrat möjligheten att dyka till 5000 meter mot möjligheten att gå in till Uris o få ett nytt batteri medan jag väntar för 200kr. Dock är det ju ingen som behåller sina klockor sju år här så problemet blir ju närmast akademiskt 😇

Planen för UX:en är att den ska vara jobb-beater så länge som jag jobbar. Det är väl iaf 25 år till, och den är ju inte purung nu :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jo det håller jag helt med om. För egen del hade jag dock gärna offrat möjligheten att dyka till 5000 meter mot möjligheten att gå in till Uris o få ett nytt batteri medan jag väntar för 200kr. Dock är det ju ingen som behåller sina klockor sju år här så problemet blir ju närmast akademiskt 😇
Bara 7 år? Har haft en klocka i snart 50 år och aldrig bytt batteri, ok lite olja fick den nog vid senaste servicen. Skulle aldrig komma på tanken att ta med en klocka till - 5000 meter. Däremot fungerar det bra på + 5000 meter (i tryckkabin) ;)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Bara 7 år? Har haft en klocka i snart 50 år och aldrig bytt batteri, ok lite olja fick den nog vid senaste servicen. Skulle aldrig komma på tanken att ta med en klocka till - 5000 meter. Däremot fungerar det bra på + 5000 meter (i tryckkabin) ;)
Varför måste man dyka 5000m bara för att man har en UX? Det är som att man måste titta på den hela tiden för att den har dygnets alla timmar. Jag lägger till en :).
 
Topp