• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ohemlig

Omega
här kommer lite snabb-bilder😎är det bara jag som 🤤 några åsikter om bandet? (Eller generellt åsikter ) Tycker själv att det är väldigt snyggt.
7526726F-7762-4193-81C8-5E734DF167A3.jpeg
FA4280B5-3827-4D3B-AC3E-92ED3797B449.jpeg
9EFCE2DB-430C-475A-B75D-20F5CD4A8BA6.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Besökte @ERIKSON URHANDEL urhandel idag (som vanligt fick man ett kungligt bemötande) . Pressade både Richard och övrig personal på vad som komma skall.
Det kommer med största sannolikhet flera jubileums klockor under året.
Den som kommer den 10:de mars av "teknisk karaktär" är troligen en klocka med boett och någon form av urverk, mer än så avslöjades inte :(

Däremot har dom en Einsatzzeitmesser som man kan begå harakiri med ifall man skulle missa någon av jubileumsmodellerna. ;)

IMG_0052.JPG
En kvalitetskniv. Vad annat var att vänta...?
Gerber kan slänga sig i väggen. Kom just nåt på villhöverlistan tror jag.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Osunda tankar när man läser denna tråden... EZM13 är mumma! Är den knubbig som fan?

Eftersom jag vet av egen erfarenhet att det är otroligt härliga människor i denna tråden vill jag uppmana er alla att delta i OWG March. Det är otroligt bra roddat och för ett gott ändamål :D Vi Sinn-ägare måste ju föregå med gott exempel och uppvisa god smak ;)
 

mario1971

Rolex
Jag var inte här länge, för klockan var lite kvar i lådan. Omedelbart efter köpet (augusti) gjorde han i genomsnitt 2-3 sekunder om dagen. Nu på vintern är det sent i cirka 8-9 sekunder om dagen. Det är en konstant daglig försening. Vad tycker du, tjockt fett? Ska jag få det reglerat?
20210219_083837-01.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Osunda tankar när man läser denna tråden... EZM13 är mumma! Är den knubbig som fan?

Eftersom jag vet av egen erfarenhet att det är otroligt härliga människor i denna tråden vill jag uppmana er alla att delta i OWG March. Det är otroligt bra roddat och för ett gott ändamål :D Vi Sinn-ägare måste ju föregå med gott exempel och uppvisa god smak ;)

Vilken dag i March ska man bara ha en klocka ? Får man byta på kvällen om man varit duktig? 😃
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag var inte här länge, för klockan var lite kvar i lådan. Omedelbart efter köpet (augusti) gjorde han i genomsnitt 2-3 sekunder om dagen. Nu på vintern är det sent i cirka 8-9 sekunder om dagen. Det är en konstant daglig försening. Vad tycker du, tjockt fett? Ska jag få det reglerat?
20210219_083837-01.jpeg
Ingen aning vad tjockt fett betyder(äldst på tråden) men skulle nog ha den på 24/7 i nån vecka och se vad som händer.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Vilken av era SINN:ar får minst armleds tid och varför?

För mig är det den vackra Sinn 104 ST SA A B E. Har inte använt den en hel dag sen inköpet. Väldigt snygg klocka som jag gillar men den blir aldrig kvar på armen många timmar. Alltid någon kronograf som skriker efter uppmärksamhet. En annan anledning är att klocklådan är full så 104:an får ligga i sin original låda i ett skåp ( bland några andra som inte heller får armleds tid) och blir därmed lite knölig att ta fram. Dessutom dök det upp ett par andra klockor strax efter inköpet som "stal" det initiala intresset. 🤔




IMG_0060.JPG
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken av era SINN:ar får minst armleds tid och varför?

För mig är det den vackra Sinn 104 ST SA A B E. Har inte använt den en hel dag sen inköpet. Väldigt snygg klocka som jag gillar men den blir aldrig kvar på armen många timmar. Alltid någon kronograf som skriker efter uppmärksamhet. En annan anledning är att klocklådan är full så 104:an får ligga i sin original låda i ett skåp ( bland några andra som inte heller får armleds tid) och blir därmed lite knölig att ta fram. Dessutom dök det upp ett par andra klockor strax efter inköpet som "stal" det initiala intresset. 🤔




IMG_0060.JPG
Inte ska den stackarn behöva vara i ett gammalt skåp. Så ... hur mycket säljer du den för? :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Vilken av era SINN:ar får minst armleds tid och varför?

För mig är det den vackra Sinn 104 ST SA A B E. Har inte använt den en hel dag sen inköpet. Väldigt snygg klocka som jag gillar men den blir aldrig kvar på armen många timmar. Alltid någon kronograf som skriker efter uppmärksamhet. En annan anledning är att klocklådan är full så 104:an får ligga i sin original låda i ett skåp ( bland några andra som inte heller får armleds tid) och blir därmed lite knölig att ta fram. Dessutom dök det upp ett par andra klockor strax efter inköpet som "stal" det initiala intresset. 🤔




IMG_0060.JPG
Det är nog min 756 som jag lustigt nog har på armen idag.
Annars är nog UX den Sinn jag ger mest tid.
När sommaren kommer lär 856B komma fram mer.
7CDAA99D-3156-4686-8499-1D30C7524111.jpeg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Vilken av era SINN:ar får minst armleds tid och varför?

För mig är det den vackra Sinn 104 ST SA A B E. Har inte använt den en hel dag sen inköpet. Väldigt snygg klocka som jag gillar men den blir aldrig kvar på armen många timmar. Alltid någon kronograf som skriker efter uppmärksamhet. En annan anledning är att klocklådan är full så 104:an får ligga i sin original låda i ett skåp ( bland några andra som inte heller får armleds tid) och blir därmed lite knölig att ta fram. Dessutom dök det upp ett par andra klockor strax efter inköpet som "stal" det initiala intresset. 🤔




IMG_0060.JPG
103an, vet inte varför, men förmodligen för att alla är awesome och någon måste gå stå tillbaka!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Inte ska den stackarn behöva vara i ett gammalt skåp. Så ... hur mycket säljer du den för? :)
Även om 104:an får lite handleds tid så gillar jag den. Plockar upp klocka ur lådan då och då, ställer tid och datum. Njuter av den vackra tavlan, har den någon timme och sen lägger jag undan den igen.
Att sälja en klocka ligger inte riktigt för mig. En vacker dag kanske jag börjar använda den lite mer eller så kommer den in i en naturlig rotation.
Klockor är som konst, man kan glädjas av dom bara genom att titta lite då och då. :)
 
Topp