• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
020BA6E8-709A-4AF7-A189-727B1E16A0C2.jpeg
0B560995-1A0E-4042-A12C-D56D01D3F2B0.jpeg
DEEB0476-83FA-4FE8-9BB2-6FBFC1AED5E0.jpeg
Hur nöjd är du med Erikas band?
1-10?
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Vilken av era SINN:ar får minst armleds tid och varför?

För mig är det den vackra Sinn 104 ST SA A B E. Har inte använt den en hel dag sen inköpet. Väldigt snygg klocka som jag gillar men den blir aldrig kvar på armen många timmar. Alltid någon kronograf som skriker efter uppmärksamhet. En annan anledning är att klocklådan är full så 104:an får ligga i sin original låda i ett skåp ( bland några andra som inte heller får armleds tid) och blir därmed lite knölig att ta fram. Dessutom dök det upp ett par andra klockor strax efter inköpet som "stal" det initiala intresset. 🤔




IMG_0060.JPG
Ett riktigt i-landsproblem 😉

Viktigt att poängtera att det inte ligger en värdering i det där. I min värld är alla problem faktiskt problem, alla förtjänar mer eller mindre uppmärksamhet och inte minst lösning.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ett riktigt i-landsproblem 😉

Viktigt att poängtera att det inte ligger en värdering i det där. I min värld är alla problem faktiskt problem, alla förtjänar mer eller mindre uppmärksamhet och inte minst lösning.
Frågan är väll om det verkligen är ett problem. Vilken uppmärksamhet förtjänar en klocka? Om det nu är en klocka man verkligen gillar och vill vara rädd om kanske den hedras bäst genom att ligga kvar i lådan och behålla sin eviga ungdom. Som min gröna 103:a tex som fortfarande ligger och gottar sig i original plasten.
Är klockan i fråga verkligen medveten om att det är ett problem? Sen kan man ställa sig frågan är det ett problem för klockan eller är det ägaren som har problem?
Finns det psykologer för sånt här? 🤔
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Frågan är väll om det verkligen är ett problem. Vilken uppmärksamhet förtjänar en klocka? Om det nu är en klocka man verkligen gillar och vill vara rädd om kanske den hedras bäst genom att ligga kvar i lådan och behålla sin eviga ungdom. Som min gröna 103:a tex som fortfarande ligger och gottar sig i original plasten.
Är klockan i fråga verkligen medveten om att det är ett problem? Sen kan man ställa sig frågan är det ett problem för klockan eller är det ägaren som har problem?
Finns det psykologer för sånt här? 🤔
 

Ohemlig

Omega
Osunda tankar när man läser denna tråden... EZM13 är mumma! Är den knubbig som fan?

Eftersom jag vet av egen erfarenhet att det är otroligt härliga människor i denna tråden vill jag uppmana er alla att delta i OWG March. Det är otroligt bra roddat och för ett gott ändamål :D Vi Sinn-ägare måste ju föregå med gott exempel och uppvisa god smak ;)
Jag upplever den inte som så knubbig, tycker den sitter väldigt skönt och 41mm är en trevlig storlek på den:)
 

Patrik72

Cartier
Nu har jag mätt den ett par dagar.
den ligger på +4,0 +4,3 +4,3.
Men jag skall fortsätta mäta ett tag till såklart.
Jag kollade ju aldrig den i början så den är mer än väl inkörd nu. .


Tack för tipset på bra appar allihop =)
Watch Check var riktigt smidig.

Det är ju acceptabelt. :)

Har låtit min ligga still i en vecka nu. (De andra klockorna blev lite svartsjuka). Så nu kör jag till Mars månad ut för att se om det blir någon skillnad.

Tackar så mycket, och ber om ursäkt för mitt sena svar.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tycker vitt passar på din. Grönt får duga på min. Jag har ett rött från Geckota som jag ska testa.

1613827709256.png
Rent utseendemässigt, javisst funkar mot de vita detaljerna men känslomässigt när jag leker attackdykare eller något annat tufft..mja. Funderar starkt på att köpa nytt svart silikon.
 
Senast ändrad:

Goflorp

Cartier
Som biodlare vet jag det. Flytande honung tex. Utblandad med 50 % druvsocker.
Inte eko/miljöaktivist/vegan för fem öre...

... men stöd för fasiken din lokala biodlare.

Vad gör man av med? Tre burkar om året? Spelar det ngn roll om du betalar 250:- eller 75:- för de tre? Varenda byhåla har en odlare som säljer på lokala marknaden.

Hellre de dyrare som jag vet 100% är ihopgnetna av en hobbyodlare som aldrig skulle drömma om att fuska med druvsocker/sirap etc.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Inte eko/miljöaktivist/vegan för fem öre...

... men stöd för fasiken din lokala biodlare.

Vad gör man av med? Tre burkar om året? Spelar det ngn roll om du betalar 250:- eller 75:- för de tre? Varenda byhåla har en odlare som säljer på lokala marknaden.

Hellre de dyrare som jag vet 100% är ihopgnetna av en hobbyodlare som aldrig skulle drömma om att fuska med druvsocker/sirap etc.
Som biodlare uppskattar jag ditt inlägg 👍
 
Topp