• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lupin

Cartier
2-Faktor
Snyggt! Vad är det för band?
Tack, sambon tycker jag är dålig att använda reflex så jag såg det som en bra anledning att köpa fler band.:D
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Efter en dag med Bund så känns det skönt och tryggt att ha en UX på armen-så bra.
41mm skulle nog sälja på, behöver kanske inte klara 5km?
57960F8C-461B-4880-9510-E400BD22EDD7.jpeg
Sant. Så länge den överlever en traktorattack, räcker 2-3 km under ytan gott och väl. 🙂
 

Dr. D

Patek
2-Faktor

Kul tråd som jag missat fullständigt - fanns en hel del Sinn där som inte synts här?
 
Senast ändrad:

David71

Rolex
2-Faktor
Som jag uppfattade det på @ERIKSON URHANDEL ´s aw så kommer Sinn släppa en 60-års jubileumsklocka den 10 mars och den kommer vara av "teknisk karaktär"
Har inte hängt i tråden på ett tag, ska Sinn bara släppa en klocka den 10 mars, eller kommer det andra klockor som inte är jubileumsmodeller?

Sinn ska ju inte vara med på Watches and Wonders (Nya Basel/SIHH) så jag undrar när deras släpp kommer ske :)
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Kollade på Eriksons AW, måste säga att jag fortfarande är Sinnist! Visst det finns en massa andra märken, men jag tycker att Sinn har fått till en helhet som i det allra flesta fall tilltalar mig!
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Har inte hängt i tråden på ett tag, ska Sinn bara släppa en klocka den 10 mars, eller kommer det andra klockor som inte är jubileumsmodeller?

Sinn ska ju inte vara med på Watches and Wonders (Nya Basel/SIHH) så jag undrar när deras släpp kommer ske :)
Sinn ska släppa en 60-års jubileumsmodell den 10 mars som Richard på Erikson Urhandel fick se innan aw:n men ville inte säga mer än att den var teknisk. Richard nämnde också att Erikson tillsammans med Sinn skulle ta fram ytterligare en modell oklart när men i samband med Eriksons egna jubileum misstänker jag. (En tredje modell i samarbete Erikson / Sjö Sandström men det tar vi i en annan tråd:). Inser att jag var otydlig i mitt första inlägg. Man blir så ivrig :).
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Sinn ska släppa en 60-års jubileumsmodell den 10 mars som Richard på Erikson Urhandel fick se innan aw:n men ville inte säga mer än att den var teknisk. Richard nämnde också att Erikson tillsammans med Sinn skulle ta fram ytterligare en modell oklart när men i samband med Eriksons egna jubileum misstänker jag. (En tredje modell i samarbete Erikson / Sjö Sandström men det tar vi i en annan tråd:). Inser att jag var otydlig i mitt första inlägg. Man blir så ivrig :).

Verkar som de "bara" haft två jubileumsår tidigare.

Anniversary chronograph for company's 50th birthday
A limited edition of just 500 special anniversary chronographs is presented in March 2011 to commemorate 50 years of SINN. SINN develops its own SZ05 movement for this watch. The anniversary chronograph sells out within three weeks.


Sinn Spezialuhren celebrates its 55th anniversary
Four anniversary watches mark the occasion: the 556 Anniversary (limited to 1,000 pieces), the 910 Anniversary (limited to 300 pieces) and the 6200 Meisterbund I and 6200 WG Meisterbund I, both limited to 55 pieces.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Sinn ska släppa en 60-års jubileumsmodell den 10 mars som Richard på Erikson Urhandel fick se innan aw:n men ville inte säga mer än att den var teknisk. Richard nämnde också att Erikson tillsammans med Sinn skulle ta fram ytterligare en modell oklart när men i samband med Eriksons egna jubileum misstänker jag. (En tredje modell i samarbete Erikson / Sjö Sandström men det tar vi i en annan tråd:). Inser att jag var otydlig i mitt första inlägg. Man blir så ivrig :).
Nej du var inte otydlig, förstod precis vad du menade :)

Tänkte mer om det skulle bli några släpp utöver den tekniska modellen i år, det brukar ju släppas ett flertal nya modeller per år, tidigare var dessa släpp ofta på Baselmässan.
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
För er som har 104:an på finelink; är den ovanligt jävlig att få på plats? Har kollat på den och jag tycker det ser ut som att hålen hos ändlänkarna inte lirar med boetten till mer än 95% typ.
Stiften brukar snällt klicka i när de är i rätt position, men här måste de övertalas.
Hade en tidigare, men minns inte om den var besvärlig. Fast jag undrar om den kan var det ändå.... Men minnesbilden är otydlig.
Vad säger ni andra?
En bild för sakens skull också.
20210219_132540.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
För er som har 104:an på finelink; är den ovanligt jävlig att få på plats? Har kollat på den och jag tycker det ser ut som att hålen hos ändlänkarna inte lirar med boetten till mer än 95% typ.
Stiften brukar snällt klicka i när de är i rätt position, men här måste de övertalas.
Hade en tidigare, men minns inte om den var besvärlig. Fast jag undrar om den kan var det ändå.... Men minnesbilden är otydlig.
Vad säger ni andra?
En bild för sakens skull också.
20210219_132540.jpg
Länk och Sinn...
Oftast går det hur smidigt som helst men nån gång då och då är det helt omöjligt att få dit länken.
Jag brukar lägga bort det en dag eller så och prova igen - vips så klickar det till.

Kan det vara dina stift?
Jag bytte stiften en gång och då klickade den på och satt fint.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Länk och Sinn...
Oftast går det hur smidigt som helst men nån gång då och då är det helt omöjligt att få dit länken.
Jag brukar lägga bort det en dag eller så och prova igen - vips så klickar det till.

Kan det vara dina stift?
Jag bytte stiften en gång och då klickade den på och satt fint.
Ja, jo, jag vet att många har problem med dem. Men jag känner inte igen mig riktigt. Har sällan problem med dem. Typ aldrig, faktiskt.
Men stiften är inte original. Det vet jag. Har beställt nya originalstift.

Återigen cred till @ERIKSON URHANDEL
Ett samtal, lite förklaringar, en swish och så var saken klar. Stift på väg per post. Grymt bra!

Följer upp sen när jag har rätt stift.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja, jo, jag vet att många har problem med dem. Men jag känner inte igen mig riktigt. Har sällan problem med dem. Typ aldrig, faktiskt.
Men stiften är inte original. Det vet jag. Har beställt nya originalstift.

Återigen cred till @ERIKSON URHANDEL
Ett samtal, lite förklaringar, en swish och så var saken klar. Stift på väg per post. Grymt bra!

Följer upp sen när jag har rätt stift.
Vi håller tummarna - hela Sinntråden!
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
För er som har 104:an på finelink; är den ovanligt jävlig att få på plats? Har kollat på den och jag tycker det ser ut som att hålen hos ändlänkarna inte lirar med boetten till mer än 95% typ.
Stiften brukar snällt klicka i när de är i rätt position, men här måste de övertalas.
Hade en tidigare, men minns inte om den var besvärlig. Fast jag undrar om den kan var det ändå.... Men minnesbilden är otydlig.
Vad säger ni andra?
En bild för sakens skull också.
20210219_132540.jpg
Svar ja! Den konstruktionen är uppfunnen i helvetets 5 krets!!! Jag var halvt vansinnig före jag fick dit den! KOMMER ALDRIG att byta länk på den!
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Verkar som de "bara" haft två jubileumsår tidigare.

Anniversary chronograph for company's 50th birthday
A limited edition of just 500 special anniversary chronographs is presented in March 2011 to commemorate 50 years of SINN. SINN develops its own SZ05 movement for this watch. The anniversary chronograph sells out within three weeks.


Sinn Spezialuhren celebrates its 55th anniversary
Four anniversary watches mark the occasion: the 556 Anniversary (limited to 1,000 pieces), the 910 Anniversary (limited to 300 pieces) and the 6200 Meisterbund I and 6200 WG Meisterbund I, both limited to 55 pieces.
Men de måste sluta med att skriva ut årtal o jubileum på tavlan! Ser för jävligt ut!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Sinn ska släppa en 60-års jubileumsmodell den 10 mars som Richard på Erikson Urhandel fick se innan aw:n men ville inte säga mer än att den var teknisk. Richard nämnde också att Erikson tillsammans med Sinn skulle ta fram ytterligare en modell oklart när men i samband med Eriksons egna jubileum misstänker jag. (En tredje modell i samarbete Erikson / Sjö Sandström men det tar vi i en annan tråd:). Inser att jag var otydlig i mitt första inlägg. Man blir så ivrig :).
Besökte @ERIKSON URHANDEL urhandel idag (som vanligt fick man ett kungligt bemötande) . Pressade både Richard och övrig personal på vad som komma skall.
Det kommer med största sannolikhet flera jubileums klockor under året.
Den som kommer den 10:de mars av "teknisk karaktär" är troligen en klocka med boett och någon form av urverk, mer än så avslöjades inte :(

Däremot har dom en Einsatzzeitmesser som man kan begå harakiri med ifall man skulle missa någon av jubileumsmodellerna. ;)

IMG_0052.JPG
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Besökte @ERIKSON URHANDEL urhandel idag (som vanligt fick man ett kungligt bemötande) . Pressade både Richard och övrig personal på vad som komma skall.
Det kommer med största sannolikhet flera jubileums klockor under året.
Den som kommer den 10:de mars av "teknisk karaktär" är troligen en klocka med boett och någon form av urverk, mer än så avslöjades inte :(

Däremot har dom en Einsatzzeitmesser som man kan begå harakiri med ifall man skulle missa någon av jubileumsmodellerna. ;)

IMG_0052.JPG
Haha klippa av fingerspetsarna och förblöda på 46 timmar, allt loggat med en kronometer aus Sinn!
 

Canee

Cartier
2-Faktor
J
Länk och Sinn...
Oftast går det hur smidigt som helst men nån gång då och då är det helt omöjligt att få dit länken.
Jag brukar lägga bort det en dag eller så och prova igen - vips så klickar det till.

Kan det vara dina stift?
Jag bytte stiften en gång och då klickade den på och satt fint.
Jag har bara monterat på den en gång men det minns jag som relativt smärtfritt. Att ta av den däremot...
 

Canee

Cartier
2-Faktor
För er som har 104:an på finelink; är den ovanligt jävlig att få på plats? Har kollat på den och jag tycker det ser ut som att hålen hos ändlänkarna inte lirar med boetten till mer än 95% typ.
Stiften brukar snällt klicka i när de är i rätt position, men här måste de övertalas.
Hade en tidigare, men minns inte om den var besvärlig. Fast jag undrar om den kan var det ändå.... Men minnesbilden är otydlig.
Vad säger ni andra?
En bild för sakens skull också.
20210219_132540.jpg
Ovan inlägg var tänkt som svar på denna...
 
Topp