• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Om jag förstod det rätt hade du en iphone? Då letar du framm programmet som heter ”App store” (blå ikon med ett vitt A). Öppna den och sök efter ”podcaster”. Ladda ner den till telefonen. Ikonen är lila med något som likanar ett i). Öppna programmet och sök efter two watch guys.

hoppas det hjälpte lite :)
AHA.. det låter som ett kvälls projekt. Tack för hjälpen :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
104 St Sa I A awarded ‘Excellent Product Design 2021’ at the German Design Award
In recognition of its clearly structured look, which ensures optimum readability (of the time, date and weekday), consistent design concept and implementation, the panel of experts awarded the 104 St Sa I A the ‘Excellent Product Design Award 2021’.

One of the most renowned design awards in the world, the German Design Award is highly respected in and beyond professional circles. Only those products with demonstrably outstanding design qualities are selected to participate in the competition after undergoing a rigorous nomination procedure.

Ok, nu blev jag ännu mer förtjust i min 104:a!! :)
Den är såklart jättefin! Men – vän av ordning undrar lite över att den får ett designpris 2021 när den där modellen med antracit sunburst funnits i 2-3 år redan?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
OT och lite skryt..
Spotify premium är också utmärkt att ha med sig ner på utegymmet.
Obs gammal bild.
Helt slut, inte varit där på ett tag.
CAEF8CE6-D5D4-4A20-824D-270C8B1F5672.jpeg
 

Ohemlig

Omega
Kikade in hos @ERIKSON URHANDEL idag mest för att bara titta lite. Fanns en hel del godis i butiken. Det fanns en EZM 13 i montern, är bedrövligt sugen på en sådan men eftersom den inte finns Tegiment lyckades jag avstå ett impulsköp. Sinn 105 ser faktiskt rätt trevlig ut är som en 104 på steroider.
Ska bli spännande att se vad SINN har att erbjuda 2021. Tydligen (enligt välinformerad källa) ska det komma flera nya/uppdaterade modeller under jubileums året.
Köp en 13 ändå, du kommer inte ångra dig☝🏻
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Åh, blir nästan avundsjuk. Tänk att få börja på nytt med alla roliga poddar. Inte minst p3 dokumentär! Hoppas du hittar lite intressanta saker.
Tipset är att blanda mellan lite olika hela tiden så det inte blir slentrian.
Tack för tipps och hjälp.
Praktiskt mackapär. Den fungerade automatiskt i bilen också utan att jag behövde göra något. Smart bil den tar över allt som händer i telefonen. Fasligt mycket att lyssna på. Verkligen kul. Nu kommer jag inte att hinna med KS :p
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack för tipps och hjälp.
Praktiskt mackapär. Den fungerade automatiskt i bilen också utan att jag behövde göra något. Smart bil den tar över allt som händer i telefonen. Fasligt mycket att lyssna på. Verkligen kul. Nu kommer jag inte att hinna med KS :p
Roligaste är att hitta låtar från förr.
Sökte t ex på 1971 och fick fram massor av låtar jag inte hört på länge.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Vad mer ny teknisk innovation kan man tänka sig. Sinn är rätt heltäckande på nya tekniska lösningar. Skulle vara om dom kunde göra ett automatverk för kronografer som var plattare. Eller längre gångtidsreserv.
Nu är jag långt ifrån expert i ämnet men det känns som om många av Sinns innovativa saker har ett par år på nacken? Kanske dags för något nytt den 16:e!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Nu är jag långt ifrån expert i ämnet men det känns som om många av Sinns innovativa saker har ett par år på nacken? Kanske dags för något nytt den 16:e!
Det som förvånar mig är att inte fler klocktillverkare har samma eller liknande innovationer som SINN många är riktigt bra.
Vilken innovation saknar du?
 
Topp