• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
oj sorry :oops:
Svartare än så får du inte


1614194986609.png
 

xigzo

Audemars
Den var visst inte så sliten som jag minns den och det krävs nog som sagt rätt hårt slitage för att komma dit. Jag har för mig att xigzo jobbade som snickare och bar den på jobbet?
exakt ;)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Fråga, vem var det som skickade sin 104a till Sinn och fick den blästrad och vänd?
Det känns bekant men jag minns inte vem det var. @hisingen har (hade?) i alla fall en blästrad 103, dock rättvänd.
Vad mer ny teknisk innovation kan man tänka sig. Sinn är rätt heltäckande på nya tekniska lösningar. Skulle vara om dom kunde göra ett automatverk för kronografer som var plattare. Eller längre gångtidsreserv.
De har väl ingen modell med heliumventil? Inte särskilt nyskapande men så vitt jag vet nytt för Sinn och det är svårt att i dagens läge uppfinna helt nya tekniska lösningar. Som du säger kan man dock göra vidareutvecklingar och förfiningar som t.ex. Rolex gjort med balansfjäder i silikon osv.
Steinhart som tyskarna säger! :woot: Det är alltid lika kul att se klockor som används friskt och @demondave hade väl också en UX som användes överallt och fick utstå en hel del stryk om jag inte minns fel?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det känns bekant men jag minns inte vem det var. @hisingen har (hade?) i alla fall en blästrad 103, dock rättvänd.

De har väl ingen modell med heliumventil? Inte särskilt nyskapande men så vitt jag vet nytt för Sinn och det är svårt att i dagens läge uppfinna helt nya tekniska lösningar. Som du säger kan man dock göra vidareutvecklingar och förfiningar som t.ex. Rolex gjort med balansfjäder i silikon osv.

Steinhart som tyskarna säger! :woot: Det är alltid lika kul att se klockor som används friskt och @demondave hade väl också en UX som användes överallt och fick utstå en hel del stryk om jag inte minns fel?
@demondave använde den väl som snöplog på sin Scania om jag inte missminner mig. Dock var den ju inte S-modellen utan SDR. Dvs det var ju bara vridringen som var svart. Övrigt grått, och inte lika tydligt om den drabbades av stenskott 🙃
 

Larsmustasch

Cartier
Detta var ju en game changer...
Det får la ursäktas om detta har avhandlats tidigare.
Jag tyckte att länken kändes alldeles för rasslig och att den öppnade alldeles för lätt. Även dykarförlängningen öppnades löjligt lätt. Vid 3-4 tillfällen har spännet eller dykarförlängningen gått upp. Som tur är har klockan aldrig råkat illa ut.

Men dessa:
6217064E-C107-4404-8992-5D1CAC346DE3.jpeg



De är du dem som låser spännet. Och de var ju justerbara! Jag klämde in en tunt plektrum och kunde utvidga den ytterst lite och - vips! Så stänger den mycket mer stabilt. Länken sitter faktiskt bättre och rasslar mycket mindre nu.

Från att tycka att klockan var lite trist iom hur den kändes på handeln och rasslet, till att jag blev nykär :)

4A138DF9-ED3F-4997-AEBA-876DF68D3FEE.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Detta var ju en game changer...
Det får la ursäktas om detta har avhandlats tidigare.
Jag tyckte att länken kändes alldeles för rasslig och att den öppnade alldeles för lätt. Även dykarförlängningen öppnades löjligt lätt. Vid 3-4 tillfällen har spännet eller dykarförlängningen gått upp. Som tur är har klockan aldrig råkat illa ut.

Men dessa:
6217064E-C107-4404-8992-5D1CAC346DE3.jpeg



De är du dem som låser spännet. Och de var ju justerbara! Jag klämde in en tunt plektrum och kunde utvidga den ytterst lite och - vips! Så stänger den mycket mer stabilt. Länken sitter faktiskt bättre och rasslar mycket mindre nu.

Från att tycka att klockan var lite trist iom hur den kändes på handeln och rasslet, till att jag blev nykär :)

4A138DF9-ED3F-4997-AEBA-876DF68D3FEE.jpeg
Kul, tack för tipset, nytt för mig.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Detta var ju en game changer...
Det får la ursäktas om detta har avhandlats tidigare.
Jag tyckte att länken kändes alldeles för rasslig och att den öppnade alldeles för lätt. Även dykarförlängningen öppnades löjligt lätt. Vid 3-4 tillfällen har spännet eller dykarförlängningen gått upp. Som tur är har klockan aldrig råkat illa ut.

Men dessa:
6217064E-C107-4404-8992-5D1CAC346DE3.jpeg



De är du dem som låser spännet. Och de var ju justerbara! Jag klämde in en tunt plektrum och kunde utvidga den ytterst lite och - vips! Så stänger den mycket mer stabilt. Länken sitter faktiskt bättre och rasslar mycket mindre nu.

Från att tycka att klockan var lite trist iom hur den kändes på handeln och rasslet, till att jag blev nykär :)

4A138DF9-ED3F-4997-AEBA-876DF68D3FEE.jpeg
Jag tycker det låter intressant, men jag förstår inte riktigt. Du har alltså vidgat springan som pilen pekar på, och då stänger låset bättre?
 
Vad säger panelen. Vart går smärtgränsen för en 556i på läder. Från 2020 begagnad men "oanvänd"? Vill ha på länk då blir det +2.8k från Eriksson. Någon som har input? Tidigare fått riktlinje på 7k utan länk. 9k med (begagnad alltså).
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Topp