• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

hisingen

Cartier
2-Faktor
Det känns bekant men jag minns inte vem det var. @hisingen har (hade?) i alla fall en blästrad 103, dock rättvänd.

De har väl ingen modell med heliumventil? Inte särskilt nyskapande men så vitt jag vet nytt för Sinn och det är svårt att i dagens läge uppfinna helt nya tekniska lösningar. Som du säger kan man dock göra vidareutvecklingar och förfiningar som t.ex. Rolex gjort med balansfjäder i silikon osv.

Steinhart som tyskarna säger! :woot: Det är alltid lika kul att se klockor som används friskt och @demondave hade väl också en UX som användes överallt och fick utstå en hel del stryk om jag inte minns fel?
640403B3-3AEA-4946-8C31-D263246B7C46.jpeg

Jodå den är kvar, faktiskt fått förfrågningar på den från Tyskland där den ursprungligen kommer ifrån men så länge dom inte kan byta den mot en Excelsior park så stannar den.

 

ironcastle

Patek
2-Faktor
+1 på den. Det är otroligt lite man bör justera. Det är lättare att vidga än att få tillbaka den, så att säga.
Helt riktigt. Jag har pillat själv och som sagt noterat samma sak. Det är ju en fjäder egentligen. Ju mer man böjer isär benen desto mer förspänning adderar man till fjädern. Så det är samma fjäderkonstant men man ändrar hur stor kraft den låser med genom förspänningen.
Jag har använt en liten tunn mejsel som har lite tjockare klinga än spalten är stor, och försiktigt pressat ned den i springan efter att claspen först lossats. Då kan man m h a en kil (mejselspetsen alltså), kontrollerat försiktigt utvidga spalten. Vidga den är dock relativt lätt. Sluta den om det blev för mycket är klurigare eftersom spalten är så liten.
Modifiera med varsamhet som vanligt, m a o.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Mycket vänligt erbjudande av dig, men nu är det inte så att jag inte gillar bandet, snarare att jag försöker avgöra vilken klocka som blir snyggast med det. Alla klockor lyfter med ABP bandet. :)
Förstår det - håller på att spara ihop till ett själv. Gillar att ändbitarna smiter upp mot boetten 👌
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
20210226_101051.jpg
Tjuvstartade OWG månad. Helt ok än så länge! Konstaterar att den ligger på -8sec/24h. Betydligt bättre än när jag fick den! Go klocka!
Kul! Vi är några Sinn men fler får gärna joina! Förstår att alla drar ut på anmälan för spänningens skull.
1614332705659.png
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Har ju inte så många klockor men gillar att byta lite då och då. Så för egen del har jag svårt att ta till mig konceptet med OWG. Har lite nytt på ingång dessutom så det hade varit bedrövligt.
Men har såklart inget negativt att säga om alla som går med, kul när det händer ngt.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Har ju inte så många klockor men gillar att byta lite då och då. Så för egen del har jag svårt att ta till mig konceptet med OWG. Har lite nytt på ingång dessutom så det hade varit bedrövligt.
Men har såklart inget negativt att säga om alla som går med, kul när det händer ngt.
Ja det blir en rolig grej med bra stämning i en skojig tråd.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag hade inte förstått att OWG-Mars-grejen var så uppstyrt förrän jag läste tråden igår, haha. Men nä jag säger som @Laddsladd . Jag har liksom inte SÅ många klockor eller byter SÅ ofta att det blir en grej för mig.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Har ju inte så många klockor men gillar att byta lite då och då. Så för egen del har jag svårt att ta till mig konceptet med OWG. Har lite nytt på ingång dessutom så det hade varit bedrövligt.
Men har såklart inget negativt att säga om alla som går med, kul när det händer ngt.
Skojigare med en utmaning om att använda olika klockor varje dag i en månad, fast då blir det 31 klockor, räkanr man bort helger blir det 21 st. Kanske urhandlana giller en sådan utmaning :p
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Kul! Vi är några Sinn men fler får gärna joina! Förstår att alla drar ut på anmälan för spänningens skull.
1614332705659.png
Är det några krav på hur ofta man behöver posta för att bekräfta handledsstatus eller så? Har brutala månader framför mig så osäker på hur aktiv jag kan vara.

Sak samma kanske, mest på skoj ändå :)
 
Senast ändrad:

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Är det några krav på hur ofta man behöver posta för att bekräfta handledsstatus eller så? Har brutala månader framför mig så osäker på hur aktiv jag kan vara.

Sak samma kanske, mest på skoj ändå :)
Det är inga krav gällande bilder vad jag känner till, däremot uppmuntras det till det. Kan ju bli en del kul citationer som kanske kan bjuda till ett skratt :).
 
Topp