• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Canee

Cartier
2-Faktor
U1 DS från Sinn Instagram
D38D47F5-6CFF-436B-B9A1-3A3A6B1C5192.jpeg
Köper din take @Clark Kent - inte idealiskt när man ska dyka ner i djupet. Tycker dock till skillnad från @JoelD att tavlan är fenomenalt snygg. Virrvarr at it's finest och nog är det tysk stram estetik ändå? Synd bara att jag är begåvad med tunna handleder, redan vid en 104 och U50 är jag uppe och tänjer på gränsen...
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag är helt okej med att man gör en modell som inte är 100% "verktygsestetik" där man frångår en "optimal" funktionsdesign, men ja...ej fan av just det där.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Köper din take @Clark Kent - inte idealiskt när man ska dyka ner i djupet. Tycker dock till skillnad från @JoelD att tavlan är fenomenalt snygg. Virrvarr at it's finest och nog är det tysk stram estetik ändå? Synd bara att jag är begåvad med tunna handleder, redan vid en 104 och U50 är jag uppe och tänjer på gränsen...
Jag gillar den också på nått sätt, men hade uppskattat nodate som på den ”gröna” samt varför inte kasta på ”E” lume på den så det verkligen känns ”riven och gammal” - då hade jag gillat den ännu mer....
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Tycker den nya U1:an såg rätt snygg ut. Men för mig blir det lite konstigt när man ”stilar” till en i grunden oerhört genomtänkt, praktiskt inriktad design. Därför skulle jag välja en klassisk U1:a före denna alla dar i veckan
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Samma här, skulle vara perfekt, men varför 600bar? Vanliga UX klarar 'bara' 500bar.
Du har rätt, det står 1200bar för boetten och 500bar för urverket eller något sådant. Det är bara min som är 1200bar :).
Edit: Rättare sagt det stod " Any reachable depth" och inga bar eller meter.
 
Senast ändrad:
Topp