• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Bilder på denna läckte runt på nätet redan igår, men nu är den officiell. Inte japan exclusiv! :D

22FC7895-FF9B-4288-A71A-8469D4F2F988.jpeg
Jäklar vad fin! Vet du vad det är för material på tavlan?
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Jäklar vad fin! Vet du vad det är för material på tavlan?
Inte en blekaste men går att läsa mer om den på en tysk klocksajt: The decorative grinding, which is carried out individually by hand, dial by dial, makes every watch unique, because the appearance of the dial once achieved in one processing step cannot be repeated.

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bilder på denna läckte runt på nätet redan igår, men nu är den officiell. Inte japan exclusiv! :D

22FC7895-FF9B-4288-A71A-8469D4F2F988.jpeg

Nej, det här var inte så roligt. Jag har svårt att förstå logiken med en virrvarr-tavla på en funktionsdykare. Det skulle ha stannat på 356 Hour Glass och varken gått vidare till Ezm3 eller U1. Snyggt däremot att man har tagit bort de röda detaljerna, men en solid grå tavla hade sett så mycket bättre ut.

Sen MÅSTE Sinn sluta med sina reklamvideos med Lothar. De är så otroligt dåligt producerade och skapar noll köplust. Det blir extremt tydligt med den tyka hierarkiska företagskulturen när LS inte kan kliva tillbaka ett steg och till exempel låta Tim sköta pratet.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Nej, det här var inte så roligt. Jag har svårt att förstå logiken med en virrvarr-tavla på en funktionsdykare. Det skulle ha stannat på 356 Hour Glass och varken gått vidare till Ezm3 eller U1. Snyggt däremot att man har tagit bort de röda detaljerna, men en solid grå tavla hade sett så mycket bättre ut.

Sen MÅSTE Sinn sluta med sina reklamvideos med Lothar. De är så otroligt dåligt producerade och skapar noll köplust. Det blir extremt tydligt med den tyka hierarkiska företagskulturen när LS inte kan kliva tillbaka ett steg och till exempel låta Tim sköta pratet.
Håller med och jag tycker den tavlan ser billig ut. Samma med den där 356-varianten jag sett lite här och var.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nej, det här var inte så roligt. Jag har svårt att förstå logiken med en virrvarr-tavla på en funktionsdykare. Det skulle ha stannat på 356 Hour Glass och varken gått vidare till Ezm3 eller U1. Snyggt däremot att man har tagit bort de röda detaljerna, men en solid grå tavla hade sett så mycket bättre ut.

Sen MÅSTE Sinn sluta med sina reklamvideos med Lothar. De är så otroligt dåligt producerade och skapar noll köplust. Det blir extremt tydligt med den tyka hierarkiska företagskulturen när LS inte kan kliva tillbaka ett steg och till exempel låta Tim sköta pratet.
Undrar ju om det här är en jubileumsklocka eller om det kommer mer?
Förstod inte riktigt.
Jag gillar ju kulören på tegimenterade länkar och klockor och kan nog tycka att det är rätt snyggt gjort- men på U1, mja.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Undrar ju om det här är en jubileumsklocka eller om det kommer mer?
Förstod inte riktigt.
Jag gillar ju kulören på tegimenterade länkar och klockor och kan nog tycka att det är rätt snyggt gjort- men på U1, mja.

Det kommer garanretat fler släpp under året, ett den 10:e enligt info i tråden. Förstår inte riktigt vad du menar med tegimenteringen, den har ju alltid gått att få på U1.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Jag diggar det faktiskt men tycker nog själv att den lite ”bruna” tonen på japanerna är mysigare och tillför skönare kontrast. Denna gråa variant är klart mer brutal och kan absolut tro att den kommer bli uppskattad av många just för detta.

Undrar dock varför de fortsätter välja U1 när det redan finns så många specialare av just den modellen och U50 i princip tagit över tronen i popularitet?
E5355CDB-6C7E-41A2-8B4F-000B8F1849A1.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag diggar det faktiskt men tycker nog själv att den lite ”bruna” tonen på japanerna är mysigare och tillför skönare kontrast. Denna gråa variant är klart mer brutal och kan absolut tro att den kommer bli uppskattat av många just för detta.

Undrar dock varför de fortsätter välja U1 när det redan finns så många specialare av just den modellen och U50 i princip tagit över tronen i popularitet?
E5355CDB-6C7E-41A2-8B4F-000B8F1849A1.jpeg
Samma tanke här.
U1 är säkert en storsäljare och är ju väldigt mycket Sinn med sina unika visare.
Verkar ju sälja som smör så varför inte?

9DF7E678-8B01-4E2F-B4D4-7D8C3399F0A5.jpeg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ajdå, tråkigt att vara neggig, men det var ju lite av en besvikelse. Nåja, det kommer fler nyheter i år vad jag förstått.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ajdå, tråkigt att vara neggig, men det var ju lite av en besvikelse. Nåja, det kommer fler nyheter i år vad jag förstått.

Klart att det är roligare när det kommer släpp som man går igång på, men jag tycker att det är en av trådens styrkor att allt inte per automatik hyllas. Det skulle vara ointressant att läsa i tråden om det var sådan fanboy-stämning att det bara var superlativ oavsett omständigheterna. Att släppa en virrvarr-tavla på en funktionsdykare kommer ju naturligtvis inte ses som enbart positivt. Det har jag svårt att tänka mig att ens Sinn själva hade trott i förhand :)

Sen tycker jag personligen att det är lite tråkigt att man inte gör några tekniska ändringar på U1 om man nu ska göra limiterade varianter. Jag skulle mycket hellre se tex en cosc- eller Diapalvariant än enbart ett nytt designelement.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Samma tanke här.
U1 är säkert en storsäljare och är ju väldigt mycket Sinn med sina unika visare.
Verkar ju sälja som smör så varför inte?

9DF7E678-8B01-4E2F-B4D4-7D8C3399F0A5.jpeg
Kikade lite på tyska forumet och nån hade listat alla U1. Med U1 DS så har Sinn alltså släppt 31(!) U1 varianter, så du har helt säkert rätt i att de sålt fantastiskt bra.

Länk till tråden genom google translate: https://jgtu2kunmsei23tmrz6hgz72nm-...23&s=8b3bbafc0a8618125cd3242cb6f471651ef52e9d
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
No love för U50. Var tvärsäker på att de skulle komma med typ en blå eller nån annan färg strax efter release.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
No love för U50. Var tvärsäker på att de skulle komma med typ en blå eller nån annan färg strax efter release.
Foliehatt på: Tror U50 specialare kommer vara MIA så länge det är väntetid på de befintliga och industrin går på reducerad fart pga. Corona.

Enklare och mer lukrativt att pumpa ut varianter på befintliga modeller som de kanske har lager av boetter redan färdiga för montering.
 
Topp