Jäklar vad fin! Vet du vad det är för material på tavlan?Bilder på denna läckte runt på nätet redan igår, men nu är den officiell. Inte japan exclusiv!
Sinn Uhren: Modell U1 DS
www.sinn.de
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäklar vad fin! Vet du vad det är för material på tavlan?Bilder på denna läckte runt på nätet redan igår, men nu är den officiell. Inte japan exclusiv!
www.sinn.de
Något för dig @Dr. D ?Bilder på denna läckte runt på nätet redan igår, men nu är den officiell. Inte japan exclusiv!
www.sinn.de
Snyggt band. Rios1931 Typhoon?Tycker 103 St Sa behöver lite mer kärlek här!
Inte en blekaste men går att läsa mer om den på en tysk klocksajt: The decorative grinding, which is carried out individually by hand, dial by dial, makes every watch unique, because the appearance of the dial once achieved in one processing step cannot be repeated.Jäklar vad fin! Vet du vad det är för material på tavlan?
Stämmer! Otroligt bekvämt också.Snyggt band. Rios1931 Typhoon?
Skulle verkligen vilja se tavlan irl.Något för dig @Dr. D ?
Bilder på denna läckte runt på nätet redan igår, men nu är den officiell. Inte japan exclusiv!
www.sinn.de
3:50 in i videon presenteras U1DS.Sinn Uhren: U1 DS Video
www.sinn.de
ååå det är lite skämmigt med de här videosarna, särskilt de dubbade
Håller med och jag tycker den tavlan ser billig ut. Samma med den där 356-varianten jag sett lite här och var.Nej, det här var inte så roligt. Jag har svårt att förstå logiken med en virrvarr-tavla på en funktionsdykare. Det skulle ha stannat på 356 Hour Glass och varken gått vidare till Ezm3 eller U1. Snyggt däremot att man har tagit bort de röda detaljerna, men en solid grå tavla hade sett så mycket bättre ut.
Sen MÅSTE Sinn sluta med sina reklamvideos med Lothar. De är så otroligt dåligt producerade och skapar noll köplust. Det blir extremt tydligt med den tyka hierarkiska företagskulturen när LS inte kan kliva tillbaka ett steg och till exempel låta Tim sköta pratet.
Undrar ju om det här är en jubileumsklocka eller om det kommer mer?Nej, det här var inte så roligt. Jag har svårt att förstå logiken med en virrvarr-tavla på en funktionsdykare. Det skulle ha stannat på 356 Hour Glass och varken gått vidare till Ezm3 eller U1. Snyggt däremot att man har tagit bort de röda detaljerna, men en solid grå tavla hade sett så mycket bättre ut.
Sen MÅSTE Sinn sluta med sina reklamvideos med Lothar. De är så otroligt dåligt producerade och skapar noll köplust. Det blir extremt tydligt med den tyka hierarkiska företagskulturen när LS inte kan kliva tillbaka ett steg och till exempel låta Tim sköta pratet.
Undrar ju om det här är en jubileumsklocka eller om det kommer mer?
Förstod inte riktigt.
Jag gillar ju kulören på tegimenterade länkar och klockor och kan nog tycka att det är rätt snyggt gjort- men på U1, mja.
JuppDet kommer garanretat fler släpp under året, ett den 10:e enligt info i tråden. Förstår inte riktigt vad du menar med tegimenteringen, den har ju alltid gått att få på U1.
Samma tanke här.Jag diggar det faktiskt men tycker nog själv att den lite ”bruna” tonen på japanerna är mysigare och tillför skönare kontrast. Denna gråa variant är klart mer brutal och kan absolut tro att den kommer bli uppskattat av många just för detta.
Undrar dock varför de fortsätter välja U1 när det redan finns så många specialare av just den modellen och U50 i princip tagit över tronen i popularitet?
Får du hem någon?Bästa Sinnister, Det är bra att ni är vakna, vilket inte jag var när jag sa den 10:e för nyhetssläppet, det är idag som denna nyhet släpps, U1 DS med sin "handrivna" tavla, med påföljd att varje tavla blir som unik. Limiterad i 500 exemplar och kommer kosta ca. 25.000.- på länk.
Ja.Får du hem någon?
Ajdå, tråkigt att vara neggig, men det var ju lite av en besvikelse. Nåja, det kommer fler nyheter i år vad jag förstått.
Kikade lite på tyska forumet och nån hade listat alla U1. Med U1 DS så har Sinn alltså släppt 31(!) U1 varianter, så du har helt säkert rätt i att de sålt fantastiskt bra.Samma tanke här.
U1 är säkert en storsäljare och är ju väldigt mycket Sinn med sina unika visare.
Verkar ju sälja som smör så varför inte?
No love för U50. Var tvärsäker på att de skulle komma med typ en blå eller nån annan färg strax efter release.
Kikade lite på tyska forumet och nån hade listat alla U1. Med U1 DS så har Sinn alltså släppt 31(!) U1 varianter, så du har helt säkert rätt i att de sålt fantastiskt bra.
Länk till tråden genom google translate: https://jgtu2kunmsei23tmrz6hgz72nm-...23&s=8b3bbafc0a8618125cd3242cb6f471651ef52e9d
Jaa, makes senseDet kommer garanterat, men är lite för tidigt. Man skakar inte fram en tavla bara i en hast, och jag tror att man först ville se försäljningen och utvärdera innan man börjar bygga vidare på modellen.
Foliehatt på: Tror U50 specialare kommer vara MIA så länge det är väntetid på de befintliga och industrin går på reducerad fart pga. Corona.No love för U50. Var tvärsäker på att de skulle komma med typ en blå eller nån annan färg strax efter release.
+10 i badass om länken går upp av sig självt under marklyft.Finlänk på gymmet, funkar!!