Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså - ni borde ju börja som advisers till Sinns utvecklingsavdelning!En 40mm UX ev. bantad till 600bar med djupblå tavla utan datum .
Nytt in. min fjärde 103 och sjätte Sinn overall. Men, första i titan. Mkt bra!
104:an är väldigt trevlig men kanske lite stor för att klassas som fältur?Tack. OT så vi lämnar det därhän, men då har jag bättre förståelse. Extra NATO kan man ju köpa till.
Nu fokuserar vi på Sinn och deras underbara modeller! Jag är owg med min Sinn 103 sen jag fick hem den för fjärde gången. Nu har den fastnat, så att säga (i samlingen). Väldigt kompetent klocka. Min nästa blir en mer avskalad pjäs som kan kontrastera mot den. Är sugen på en field watch, men tänker ofta på 556i och 104i, som trots att de sorteras in under flygare lätt kan brukas som fältur, enligt min ringa mening!
104:an är väldigt trevlig men kanske lite stor för att klassas som fältur?
Oavsett vilket en mycket trevlig klocka som gör sig mycket bra som vit. Blank tavla med en liten aning apelsinskalsstruktur. Inte som en halvrisig billack, utan mer med en struktur som man kan se, om man verkligen vill, när ljuset är sådant.
Gah, njä, sommarkarra har jag redan men på kulörta gummin. Nato och jag är inte jättepolare. Dock fick jag viklås/svart gummi med till denna så ett blått gummi kanske vore nåt.Riktigt jäkla bra! Visst är det stor skillnad på tyngden i titanklockorna? Ett gult nato och så har du en riktig sommarkaramell
Det vore inte alls dumt. Kanske rent av med en svart subdialUndrar om det inte är dags snart för vita tavlor till 103/356 i ordinarie sortiment.
Gah, njä, sommarkarra har jag redan men på kulörta gummin. Nato och jag är inte jättepolare. Dock fick jag viklås/svart gummi med till denna så ett blått gummi kanske vore nåt.
107 gram med full länk, bekvämt!
Kom igen nu Lugnt att berätta för oss. Vi lovar att inte sprida det vidareTroligtvis inte
Om/när du har möjlighet ska du prova den. Tog några foton utomhus och utan filter skiftar tavlan mellan blått och violett. Kan antireflexbehandlingen av glaset inverka på färgskiftningen?Blir kul att se livebilder på denna i all dess färgspektra. Det är den 556 som ligger överst på min lista tack vare detaljer som applicerade index och avsaknad av datum. Tavlan har jag inte fått kläm på ännu med det kommer ordna sig nu .
När vi höll på att kolla vikten på klockor i oktober hade väl du ngn vintage titanare som vägde sjukt lite?Riktigt jäkla bra! Visst är det stor skillnad på tyngden i titanklockorna? Ett gult nato och så har du en riktig sommarkaramell
När vi höll på att kolla vikten på klockor i oktober hade väl du ngn vintage titanare som vägde sjukt lite?
Alltså - det är ju löjligt lite!
En 556A fråga, vad är ett lämpligt pris beg på den?? En 2015 som inte haft service. @Clark Kent , du brukar ha koll....
Allt prat om 556or har fått mig att vilja testa igen...
Snyggt! Hur är kvalitén på viklåset? Ni som ägtFanns bilder på en 556A på den här tråden;
Simple rubber strap recommendations for 556
I'm looking for a simple natural rubber, high quality strap for my 556. Probably constant width 20x20. Something along the style of these Bonetto Cinturini straps: Model 270: Model 320 (too thin? yes, only 2mm): Model 306 (too thick? maybe, but it tapers right away to 18mm): Any first...www.watchuseek.com
Hade samma band och lås på min 756 i tio år - bra. Bandet har dock fått sprickor.Snyggt! Hur är kvalitén på viklåset? Ni som ägt
På gummi, kör dock med butterflylås, vilket jag gillar.Är det någon som testat sinns gummi med 556an? Släng gärna upp bild sugen till sommaren, då med viklåset.
He he tur att Batman kan läsa. annars hade det blivit en lavett .På gummi, kör dock med butterflylås, vilket jag gillar.
Viktigt! Gamla bilder mtp att det är mars
Bandets matta yta är så snyggt.På gummi, kör dock med butterflylås, vilket jag gillar.
Viktigt! Gamla bilder mtp att det är mars
Vore cooltTycker nog att de kunde stretcha sig lite emot de specialare de släpper österut.
Den här tavlan skojar man inte bort.
Sinn x The Hour Glass (Commemorative Edition) - The Hour Glass Official
Sinn x The Hour Glass (Commemorative Edition) - The Hour Glass Officialwww.thehourglass.com
Tycker Japan-limiterade konsekvent är ruggigt mysiga! Inte alls avundsjuk. Nej då... inte alls.