• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Michael.

Rolex
Haft denna 5 månader, fortfarande nykär
39DDFCD0-90D9-458E-BDE5-07C48DE14736.jpeg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
D5CF9CBB-A1A6-4AED-820A-C63E81335251.jpeg

Nytt in. min fjärde 103 och sjätte Sinn overall. Men, första i titan. Mkt bra!

Edit: efter lite minnesrannsakan är summan fortfarande sex men bara tre 103. Dessutom är det min första automatiska 103 då de jag haft tidigare varit manuella. En date only och en day/date. Jag har även haft en 6000, en EZM3 och en UX. Min fru har en 456 sen närmare 18 år, hennes första premiumköp. Sinn är roligt och med överkomliga priser 🤙🏻
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tack. OT så vi lämnar det därhän, men då har jag bättre förståelse. Extra NATO kan man ju köpa till. ;)

Nu fokuserar vi på Sinn och deras underbara modeller! Jag är owg med min Sinn 103 sen jag fick hem den för fjärde gången. Nu har den fastnat, så att säga (i samlingen). Väldigt kompetent klocka. Min nästa blir en mer avskalad pjäs som kan kontrastera mot den. Är sugen på en field watch, men tänker ofta på 556i och 104i, som trots att de sorteras in under flygare lätt kan brukas som fältur, enligt min ringa mening! :)
104:an är väldigt trevlig men kanske lite stor för att klassas som fältur?
Oavsett vilket en mycket trevlig klocka som gör sig mycket bra som vit. Blank tavla med en liten aning apelsinskalsstruktur. Inte som en halvrisig billack, utan mer med en struktur som man kan se, om man verkligen vill, när ljuset är sådant.
20210303_133118.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
104:an är väldigt trevlig men kanske lite stor för att klassas som fältur?
Oavsett vilket en mycket trevlig klocka som gör sig mycket bra som vit. Blank tavla med en liten aning apelsinskalsstruktur. Inte som en halvrisig billack, utan mer med en struktur som man kan se, om man verkligen vill, när ljuset är sådant.

Undrar om det inte är dags snart för vita tavlor till 103/356 i ordinarie sortiment.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Riktigt jäkla bra! Visst är det stor skillnad på tyngden i titanklockorna? Ett gult nato och så har du en riktig sommarkaramell :)
Gah, njä, sommarkarra har jag redan men på kulörta gummin. Nato och jag är inte jättepolare. Dock fick jag viklås/svart gummi med till denna så ett blått gummi kanske vore nåt.
107 gram med full länk, bekvämt!
 

NKS

Omega
2-Faktor
Blir kul att se livebilder på denna i all dess färgspektra:). Det är den 556 som ligger överst på min lista tack vare detaljer som applicerade index och avsaknad av datum. Tavlan har jag inte fått kläm på ännu med det kommer ordna sig nu :).
Om/när du har möjlighet ska du prova den. Tog några foton utomhus och utan filter skiftar tavlan mellan blått och violett. Kan antireflexbehandlingen av glaset inverka på färgskiftningen?

Annars var det detaljerna du nämner som intresserade mig för modellen framför den blanksvarta, som jag nära på lika gärna hade anskaffat. Tyvärr passade jag inte på att utvärdera MOP-varianten när jag ändå var på plats hos ÅF. Dessa val..
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
En 556A fråga, vad är ett lämpligt pris beg på den?? En 2015 som inte haft service. @Clark Kent , du brukar ha koll....

Allt prat om 556or har fått mig att vilja testa igen...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En 556A fråga, vad är ett lämpligt pris beg på den?? En 2015 som inte haft service. @Clark Kent , du brukar ha koll....

Allt prat om 556or har fått mig att vilja testa igen...

Där kan jag inte vara vidare mycket till hjälp dessvärre. Det är ingen modell jag har bevakat, så jag har inte mer att komma med än rekommendera en titt bland avslutade annonser på KS.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Fanns bilder på en 556A på den här tråden;

1614781145211.png

1614781317682.png
 

Michael.

Rolex
Fanns bilder på en 556A på den här tråden;

1614781145211.png

1614781317682.png
Snyggt! Hur är kvalitén på viklåset? Ni som ägt
 
Topp