• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Obeskrivligt trist att det naturligtvis var en av de ”vanliga” samlarna/handlarna som knep decimalkronografen framför mina ögon. Gissar att den snart kommer ut till salu x 5 i pris.

Skärmavbild 2021-01-16 kl. 18.51.19.png
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Börjar närma mig sluttampen på all små renoveringsprojekt.
Senaste var att byta ut vattenlås i köket till nytt och fräscht.
Fanns en risk att det gamla skulle börja läcka. 18 år med diskmaskinsvatten minst en gång/dag sliter på plast.
Smart renslucka på det nya ✌🏼
F6ACE433-A86D-494F-A7A0-42D3F4F8BFA2.jpeg

B294D534-DB48-4DC9-A473-35D3883C6F1E.jpeg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Börjar närma mig sluttampen på all små renoveringsprojekt.
Senaste var att byta ut vattenlås i köket till nytt och fräscht.
Fanns en risk att det gamla skulle börja läcka. 18 år med diskmaskinsvatten minst en gång/dag sliter på plast.
Smart renslucka på det nya ✌🏼
F6ACE433-A86D-494F-A7A0-42D3F4F8BFA2.jpeg

B294D534-DB48-4DC9-A473-35D3883C6F1E.jpeg
26 dagar kvar. .sen kan jag byta!
 
Klockintresset känns lite återväckt efter ett par månader på paus ändå. Trots trasig U50 som gjorde mig väldigt less för en stund. Börjar sukta efter 356 igen...
Är det någon som haft en 356 under längre tid? Känns som att ni gamla sinnrävar snarare behåller andra kronografer och att 356an får kortare uppmärksamhet?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Är det någon som haft en 356 under längre tid? Känns som att ni gamla sinnrävar snarare behåller andra kronografer och att 356an får kortare uppmärksamhet?
Ja det verkar typ så. Det var väl en eller två för ett halvår sen eller nåt men nu har jag inte sett någon på ett tag.
 
@Remofflan är nog bäst på att svara 😊
Helt korrekt.
Behåller min 756 tills jag blir 80.
Kan det vara så att 356an är snyggare på bild än verkligheten? För När jag ser den på bild blir jag alltid lite sugen. Får inte samma drag av tex 756 som verkar lite mer toolig och mindre flygaraktig men tooligheten är såklart mer praktiskt lagd än det i mina ögon eleganta från 356an. Därav längre ägande kanske?
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Kan det vara så att 356an är snyggare på bild än verkligheten? För När jag ser den på bild blir jag alltid lite sugen. Får inte samma drag av tex 756 som verkar lite mer toolig och mindre flygaraktig men tooligheten är såklart mer praktiskt lagd än det i mina ögon eleganta från 356an. Därav längre ägande kanske?
Jag tycker 356an ser jättefin ut. Har en annan tysk kronograf med närmast identiska mått och den sitter oerhört bra dessutom.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
356 Isetan är definitivt en 356 som jag kommer att äga vid något tillfälle. Lånade bilder.
En del räds höjden men för min något konkava handled på den punkt där klockan är placerad är det inte något problem.

4rkm7euwz3t51.jpg
7242-E8-A8-F6-FB-4537-949-A-1156-A38-FDC6-E.jpg
Den där är verkligen helt otroligt snygg. Hade dock gärna tagit den med kritvita index istället. Äsch, jag tar den som den är 😁
 
Senast ändrad:

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
356an är supersnygg, blev väldigt frestad när det låg några ute på KS fast jag vet att t.o.m 856an med sina 40 känns nästan lite för liten ur mitt felgängade perspektiv.

Hade jag haft lite bättre klädstil än en kvartersalkis som lånat kläder från olika polare på fyllan så skulle jag lätt sikta på Flieger III - klart i topplista på vackraste klockor jag sett!
0D8F0DE1-CF45-4508-AF60-AC11F8150BB5.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
356an är supersnygg, blev väldigt frestad när det låg några ute på KS fast jag vet att t.o.m 856an med sina 40 känns nästan lite för liten ur mitt felgängade perspektiv.

Hade jag haft lite bättre klädstil än en kvartersalkis som lånat kläder från olika polare på fyllan så skulle jag lätt sikta på Flieger III - klart i topplista på vackraste klockor jag sett!
0D8F0DE1-CF45-4508-AF60-AC11F8150BB5.jpeg
Håller med-den är väldigt fin!
Måste ju hända en hel del med den där tavlan.

FCEEA341-52D2-46BC-BABE-303642507A09.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Klockintresset känns lite återväckt efter ett par månader på paus ändå. Trots trasig U50 som gjorde mig väldigt less för en stund. Börjar sukta efter 356 igen...
Fasen vad tradigt att behöva vänta i flera månader. :( Vad var det för fel på den?
356 Isetan är definitivt en 356 som jag kommer att äga vid något tillfälle. Lånade bilder.
En del räds höjden men för min något konkava handled på den punkt där klockan är placerad är det inte något problem.

4rkm7euwz3t51.jpg
7242-E8-A8-F6-FB-4537-949-A-1156-A38-FDC6-E.jpg
Fantastisk vintageosande design! Men vad är kopplingen till Japan? Jag antar att det är en av Sinns största marknader med tanke på att det i stort sett verkar vara den enda regionen som får en hel drös med egenframtagna varianter och unika färgkombinationer men har de ett eget lokalt designteam till detta och att de tas fram i samarbete med olika ÅF eller sker all design hemma i Frankfurt men att modellerna sedan endast släpps till försäljning i Japan? 🤔
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Fasen vad tradigt att behöva vänta i flera månader. :( Vad var det för fel på den?

Fantastisk vintageosande design! Men vad är kopplingen till Japan? Jag antar att det är en av Sinns största marknader med tanke på att det i stort sett verkar vara den enda regionen som får en hel drös med egenframtagna varianter och unika färgkombinationer men har de ett eget lokalt designteam till detta och att de tas fram i samarbete med olika ÅF eller sker all design hemma i Frankfurt men att modellerna sedan endast släpps till försäljning i Japan? 🤔
Ah, nej nu var jag otydlig kanske. Mitt klockintresse har varit lågt några månader men U50-knaset kom in på slutet av den perioden. Nu har jag inte ens koll på hur länge den varit borta. Men omkring 2 veckor och nu alltså väntar ytterligare 3-4 veckor.
 
  • Like
Reactions: HSK

Dr. D

Patek
2-Faktor
Fasen vad tradigt att behöva vänta i flera månader. :( Vad var det för fel på den?

Fantastisk vintageosande design! Men vad är kopplingen till Japan? Jag antar att det är en av Sinns största marknader med tanke på att det i stort sett verkar vara den enda regionen som får en hel drös med egenframtagna varianter och unika färgkombinationer men har de ett eget lokalt designteam till detta och att de tas fram i samarbete med olika ÅF eller sker all design hemma i Frankfurt men att modellerna sedan endast släpps till försäljning i Japan? 🤔
Håller med-vore intressant att även få höra varför vissa specialare kan tillverkas i så små batcher. Isetan 356 gjordes ju bara i 50 ex.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fasen vad tradigt att behöva vänta i flera månader. :( Vad var det för fel på den?

Fantastisk vintageosande design! Men vad är kopplingen till Japan? Jag antar att det är en av Sinns största marknader med tanke på att det i stort sett verkar vara den enda regionen som får en hel drös med egenframtagna varianter och unika färgkombinationer men har de ett eget lokalt designteam till detta och att de tas fram i samarbete med olika ÅF eller sker all design hemma i Frankfurt men att modellerna sedan endast släpps till försäljning i Japan? 🤔

Håller med-vore intressant att även få höra varför vissa specialare kan tillverkas i så små batcher. Isetan 356 gjordes ju bara i 50 ex.

Det är privata initiativ, i det här fallet ett japanskt varuhus. Så det är upp till beställaren på samma sätt som Erikson kommer styra över sin upplaga om det blir en jubileumsSinn.
 
Topp