• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Patrik72

Cartier
Stort tack för alla svaren! :D

Jag är inte orolig eller liknande, tyckte bara att det var en lustigt "avvikelse" från vad jag är normalt van vid. Ska vara ärlig och säga att detta är min första Nya Sinn som jag har köpt. (Övriga har köpts beg här på KS).

Jag väntar en månad eller två och ser hur den går. Blir det värre eller oförändrat så får jag ta kontakt med Erikson och höra hur de ser på saken.

Blir inte så svårt att vara en OWG med denna klocka. Sitter som gjord för min handled och jag älskar designen.

Ha det gott alla klockälskare!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hm, de förutsätter att man bara har EN klocka?! Vilka tokar! ;) Inte byta på två månader. Ja, jag säger då det!

Stort tack för alla svaren! :D

Jag är inte orolig eller liknande, tyckte bara att det var en lustigt "avvikelse" från vad jag är normalt van vid. Ska vara ärlig och säga att detta är min första Nya Sinn som jag har köpt. (Övriga har köpts beg här på KS).

Jag väntar en månad eller två och ser hur den går. Blir det värre eller oförändrat så får jag ta kontakt med Erikson och höra hur de ser på saken.

Blir inte så svårt att vara en OWG med denna klocka. Sitter som gjord för min handled och jag älskar designen.

Ha det gott alla klockälskare!
Två månader?:eek: Det är tydligen en jätteutmaning att klara EN månad som OWG, så passa på att var med ;) UPPSNACK inför #owgmarch 2021 | Klocksnack
 

Goflorp

Cartier
Tyska verktyg till tysk klocka, det är sen gammalt.
20210126_161140.jpg
Ja, halva verktygslådan här är Wera. Qualität!

klockan är överdängande snygg.
 

Ninna

Omega
Stort tack för alla svaren! :D

Jag är inte orolig eller liknande, tyckte bara att det var en lustigt "avvikelse" från vad jag är normalt van vid. Ska vara ärlig och säga att detta är min första Nya Sinn som jag har köpt. (Övriga har köpts beg här på KS).

Jag väntar en månad eller två och ser hur den går. Blir det värre eller oförändrat så får jag ta kontakt med Erikson och höra hur de ser på saken.

Blir inte så svårt att vara en OWG med denna klocka. Sitter som gjord för min handled och jag älskar designen.

Ha det gott alla klockälskare!
Jag hoppas den går in sig efter ett tag. Jag märkte aldrig något konstigt med min U50 i början, men nu måste jag nog dubbelkolla den ändå =)
Den är ruggigt fin och bekväm att ha på sig, det är så man kan fundera om man skulle ge sig på den där owg månaden, men då kanske 104'an skulle bli avundsjuk :eek:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hoppas den går in sig efter ett tag. Jag märkte aldrig något konstigt med min U50 i början, men nu måste jag nog dubbelkolla den ändå =)
Den är ruggigt fin och bekväm att ha på sig, det är så man kan fundera om man skulle ge sig på den där owg månaden, men då kanske 104'an skulle bli avundsjuk :eek:
Att många av oss bävar så inför att inte få byta klocka på en månad, när de flesta knappt ens bär klocka öht, säger kanske något om oss. Men jag känner lite likadant, ska jag bara få titta på de andra i lådan? Ska de ligga där och vara ledsna bara?
 

Ninna

Omega
Att många av oss bävar så inför att inte få byta klocka på en månad, när de flesta knappt ens bär klocka öht, säger kanske något om oss. Men jag känner lite likadant, ska jag bara få titta på de andra i lådan? Ska de ligga där och vara ledsna bara?
Ja man hur ju ett ansvar att alla i klockboxen mår bra och känner sig omhändertagna. Det är så skönt att man är inne i detta forum så känner sig helt normal när man klappar lite på dom då och då. (hoppas iaf att det är helt normalt)
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Jag var själv nära på den när jag såg att den kom ut, riktigt bra pris på den! Grattis! :) Det är en mycket trevlig klocka.

Tack så mycket! Jag är lite orolig att den kanske är lite för stor för mig men modellen var för fin att avstå när ett så bra tillfälle dök upp :)
Ni får komma med domen sen när jag laddar upp första bilden med klockan på armen.

Fasen, måste få sålt lite klockor nu också.. Finns så många fina modeller från Sinn.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack så mycket! Jag är lite orolig att den kanske är lite för stor för mig men modellen var för fin att avstå när ett så bra tillfälle dök upp :)
Ni får komma med domen sen när jag laddar upp första bilden med klockan på armen.

Fasen, måste få sålt lite klockor nu också.. Finns så många fina modeller från Sinn.
Jag har själv smala handleder, knappt 16 cm, och den funkar. Bandhornen är lite vinklade nedåt vilket hjälper mycket. Boettformen är väldigt lik 103:an.
 

Ninna

Omega
Tack så mycket! Jag är lite orolig att den kanske är lite för stor för mig men modellen var för fin att avstå när ett så bra tillfälle dök upp :)
Ni får komma med domen sen när jag laddar upp första bilden med klockan på armen.

Fasen, måste få sålt lite klockor nu också.. Finns så många fina modeller från Sinn.
Jag har 16+cm och 104:an ligger väldigt fint, tycker inte den känns oproportionerlig eller något sådant. Hoppas du kommer bli nöjd, det är en riktigt fin modell =)
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Jag har 16+cm och 104:an ligger väldigt fint, tycker inte den känns oproportionerlig eller något sådant. Hoppas du kommer bli nöjd, det är en riktigt fin modell =)

Ah, det låter riktigt lovande ju! Jag har 17,5cm så det bör ju fungera bra. Hade en Tudor BB (första modellen med ETA) som jag fick sälja för att den kändes för stor (gränsfall). Samtidigt hade den ju 50mm lug-lug och var ganska klossig i formen.
Nä, detta blir nog bra. Jäkligt bra :) :)
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Ah, det låter riktigt lovande ju! Jag har 17,5cm så det bör ju fungera bra. Hade en Tudor BB (första modellen med ETA) som jag fick sälja för att den kändes för stor (gränsfall). Samtidigt hade den ju 50mm lug-lug och var ganska klossig i formen.
Nä, detta blir nog bra. Jäkligt bra :) :)
Stor skillnad i höjd på BB och 104an samt utformning av bandhorn m.m. Har själv testat den klossigare BBn och tyckte inte att den flög men 104an tycker jag ej känns för stor. Hade samma oro och har runt 16 cm handled.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Stor skillnad i höjd på BB och 104an samt utformning av bandhorn m.m. Har själv testat den klossigare BBn och tyckte inte att den flög men 104an tycker jag ej känns för stor. Hade samma oro och har runt 16 cm handled.

Kanon! Ja, det är ju inte så lätt som att bara jämnföra diameter. Ska bli jäkligt nice att få testa den på handleden. Tack igen för tipset @Canee :)
 

kottme

Cartier
Ah, det låter riktigt lovande ju! Jag har 17,5cm så det bör ju fungera bra. Hade en Tudor BB (första modellen med ETA) som jag fick sälja för att den kändes för stor (gränsfall). Samtidigt hade den ju 50mm lug-lug och var ganska klossig i formen.
Nä, detta blir nog bra. Jäkligt bra :) :)
Då bör den passa dig perfekt!
Mina handleder är 15,5cm , och även fast den är 41mm har den en lug-to-lug som väldigt nätt, mycket på grund av dom vinklade bandhornen! Jag hade då inga som helst problem att rocka den med mina bebisvrister haha :D
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Tack så mycket! Jag är lite orolig att den kanske är lite för stor för mig men modellen var för fin att avstå när ett så bra tillfälle dök upp :)
Ni får komma med domen sen när jag laddar upp första bilden med klockan på armen.

Fasen, måste få sålt lite klockor nu också.. Finns så många fina modeller från Sinn.
Vänta du till du får katalogen, för den har du väl beställt från Sinn, det är då habegäret kommer! Big time!!!😀😀😀
 

Goflorp

Cartier
Fick både ett roligt och ett tråkigt besked idag.

Leveransbesked (preliminärt) från @ERIKSON URHANDEL i mailen.
Klockan vi gissade skulle komma runt max 15 Feb, dyker istället upp efter månadsskiftet....

Tråkigt då det dröjer längre. Roligt när vi nu faktiskt har ngt bättre än en höftning.
Också roligt att man nu vet att de slöjdar friskt i utkanterna av Frankfurt - på min klocka!

Men, som jag sa till dem, vad gör det om jag får vänta ngn månad till - jag kommer ju ha den så många månader sedan....

Jag har redan mentalt börjat snegla på vad 2021's julklapp ur Sinn-lådan skall bli...

Jag har gjort ett "tröstköp" med - fast den lär komma i posten efter UX:en ...
(det är inte en Sinn, så jag postar länk för den nyfikne)

 
Topp