• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ML321

Omega
Personligen tycker jag att EZM har för lite svärta i tavlan. Den är lite grådaskig och kontrastslös och upplevs oftast som dyster i mina ögon, så jag hade valt UX med svart vridring.
Den oljefyllda boettens betraktningsvinkel, både över och under vatten, adderar ju till utseendet och läsbarheten och gör den mer unik. Quartzverket i den har hög noggrannhet, går alltid rätt utan att behövas dras upp och ställas om och torde tåla mer spö än EZM’s mekaniska. Några bilder på min gamla;
15A34417-4027-4C1E-BF9B-5D374822EFDA.jpeg
F414A688-5A65-4E4C-8EDB-4C44F0A61B32.jpeg
3F39D6B2-AB8A-4556-92E6-1559F3612EFC.jpeg
98629CF4-D0E1-46FB-88AB-7FAF8B230728.jpeg
6C363DC7-AFD2-4C86-BADB-2902741C2281.jpeg
Tack för input och fina bilder. Håller med om läsbarheten, som är otrolig - särskilt i vinkel. Det ser nästan ut som att visarna är ditmålade!
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Byggde dom en ny klocka från grunden? 3 månader är i saftigaste laget tycker jag. Är det lika dant när man ska byta alla andra tekniska finesser såsom olja, batteri eller avfuktningskapsel? 🤔
Funderar på nerstängning pga covid men samtidigt släpper de nya klockor

Edit. För tre månader är inte ok
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Funderar på nerstängning pga covid men samtidigt släpper de nya klockor
Det är väl inte försa gången någon här på forumet fått vänta länge på reparation från Tyskland. Sånt gör mig lite orolig och fundersam på att köpa någon SINN med massa teknik som bara Tyskarna kan reparera. Är tyvärr ett vanligt fenomen när klockor ska fabrik servas. Tacka vet jag gammalt mögel som man kan lämna in till den lokala rörmokaren :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Det är väl inte försa gången någon här på forumet fått vänta länge på reparation från Tyskland. Sånt gör mig lite orolig och fundersam på att köpa någon SINN med massa teknik som bara Tyskarna kan reparera. Är tyvärr ett vanligt fenomen när klockor ska fabrik servas. Tacka vet jag gammalt mögel som man kan lämna in till den lokala rörmokaren :)
Förstår hur du tänker men då får du ju försöka överleva utan Hydro, Ar-teknologi, kapsel, 80.000 A/m och andra livsnödvändiga egenskaper 😜
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ja du.. om jag själv begrep skulle jag förklara. Den har mött samma öde som min 104 ST SA ABE och några andra klockor som jag bara gillar. Dom kan vara bra att ha när jag nött upp alla andra som jag använder sporadiskt. :)
Bra att ha! 😆
Ja, om de andra ska nötas upp så har den där gått å blivit vintage när det är dags. Premium alltså! Kan nog bli som en fin flaska lagrat rödvin en vacker dag 👍
Fast det lär väl ta ett tag.

...fast jag ska väl inte säga nåt kanske. Min 116610 har förvisso ingen plast på sig, men sen jag köpte den 2015 har jag väl använt den max ett par handfull gånger tror jag. Den har nog bara använts ett par månader totalt skulle jag gissa. Så skicket är därefter.
Kan vara bra att ha, tänker jag med. 🙄
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Bra att ha! 😆
Ja, om de andra ska nötas upp så har den där gått å blivit vintage när det är dags. Premium alltså! Kan nog bli som en fin flaska lagrat rödvin en vacker dag 👍
Fast det lär väl ta ett tag.

...fast jag ska väl inte säga nåt kanske. Min 116610 har förvisso ingen plast på sig, men sen jag köpte dem 2015 har jag väl använt den max ett par handfull gånger tror jag. Den har nog bara använts ett par månader totalt skulle jag gissa. Så skicket är därefter.
Kan vara bra att ha, tänker jag med. 🙄
Ja du ser, jag är inte ensam om att hamstra klockor för bättre tider. Är väl lite av tjusningen med att vara klocknörd. Har klockor kvar sen början på 70 och 80 talet som servas regelbundet men bara får ett par minuters handledstid varannan månad.
Den som har flest klockor med plasten kvar på när han dör vinner 😃
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ja du ser, jag är inte ensam om att hamstra klockor för bättre tider. Är väl lite av tjusningen med att vara klocknörd. Har klockor kvar sen början på 70 och 80 talet som servas regelbundet men bara får ett par minuters handledstid varannan månad.
Den som har flest klockor med plasten kvar på när han dör vinner 😃
Hur ofta servar du hyllvärmarna? Och varför? Om de inte går så händer väl inget med dem, tänker jag?

Men om du bara gör det "liksom bara därför att", så förstår jag det. Det räcker som svar 😉
 

ML321

Omega
Sinnister,

Behöver lite input. Har en 556a som jag verkligen gillar men är sugen på ett lite mer rejält och tooligt alternativ för att den verkligen ska vara en GADA för mig (slänger t ex på mig en Aqualand när det ska badas för att jag har min 556 på canvas/skinn-band som inte är så badvänligt). Har velat lite mellan 857, UX och EZM3. Efter att ha provat dem alla tre live gick 857 bort - klickade inte av ngn anledning. Då återstår UX och EZM3 - superfina båda två. Två coola dykare som absolut funkar att ta med till sandstranden. Har alltid tyckt att Sinns integrerade gummiband är galet snyggt vilket talar för UX, vars andra fördelar är att den är tegimenterad och har den oljefyllda boetten. Samtidigt gillar jag storleken och formspråket på EZM3 som, om det blir en sån, kommer att bäras på länk. Är lite orolig att UX med sina 43 mm kommer upplevas som stor?

Vad hade ni valt och varför?
Stort tack för alla kommentarer och tankar! Det blev tillslut en EZM3 som fick följa med hem. Känner mig sjukt nöjd! Passade även på att beställa ett integrerat gummiband med viklås som jag tror kommer bli grymt till sommaren!
 

Bilagor

  • 1EC2F5A5-D855-413E-8294-4A78398F39EE.jpeg
    1EC2F5A5-D855-413E-8294-4A78398F39EE.jpeg
    526.5 KB · Visningar: 18
Topp