• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Hur ofta servar du hyllvärmarna? Och varför? Om de inte går så händer väl inget med dem, tänker jag?

Men om du bara gör det "liksom bara därför att", så förstår jag det. Det räcker som svar 😉
Jag servar bara klockorna när dom inte längre fungerar som dom ska, tex att dom inte håller tiden eller börjar bli tröga att dra upp vilket sker när oljan börjar torka. Min gamla Yema Flygraf tex fick sin första service efter ca 45 år eftersom kronografen inte fungerat de senaste 20 åren, bara föra att det var kul att ha den fullt fungerande. Är det en klocka som jag använder mer regelbundet så blir det naturligtvis lite oftare service. Att serva bara för att fabrikanten har en angiven service intervall struntar jag i. Ett argument jag ofta hört är att olja torkar, mekaniken nöts osv om man inte servar men den erfarenheten har jag inte. Flera av mina klockor går felfritt även om vissa är över 30 år gamla och aldrig sett en urmakare i vitögat. :)
 

JeppeH

Omega
Herregud. Vad var det som gjordes? Jag har ju min U50 på garantiärende där just nu. Senaste budet var 3-4 veckor. Det var ungefär 2 veckor sen. Och jag lämnade in den först 13e februari.
Garantiärende på ny klocka. Gick som som påse nötter och tjuvstannade. Sägs vara pga covid men 3 månader är verkligen inte ok anser jag.

Edit: hoppas du inte behöver vänta lika länge. Men jag fick också buden först att det var några veckor bort. Men det fortsatte dröja.. tur man inte är owg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Garantiärende på ny klocka. Gick som som påse nötter och tjuvstannade. Sägs vara pga covid men 3 månader är verkligen inte ok anser jag.

Edit: hoppas du inte behöver vänta lika länge. Men jag fick också buden först att det var några veckor bort. Men det fortsatte dröja.. tur man inte är owg
Fy fasen... nej det är inte okej. Får hoppas det är tillfälligt med pandemin. Men ja, jag får väl förbereda mig på något liknande...
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Edit: Felpost men ändå inte :).

1616048875069.png
 

David71

Rolex
2-Faktor
Garantiärende på ny klocka. Gick som som påse nötter och tjuvstannade. Sägs vara pga covid men 3 månader är verkligen inte ok anser jag.

Edit: hoppas du inte behöver vänta lika länge. Men jag fick också buden först att det var några veckor bort. Men det fortsatte dröja.. tur man inte är owg
Samma för mig, min tappade 30-35 spd, skickades till Tyskland, tog tre månader. Iofs var det i somras, så kanske både semestertider och Covid bidrog?

Dock gjorde dom ett bra jobb, den nu går ca -1 till -2 spd :)
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Jaha, då har jag shoppat igen, en beg 556a,eller jag har iaf betalat den, nu ska den bara hitta hit oxå....jag föll för grupptrycket! Många är ju så glada i sina 556or så jag var tvungen att ge den en andra chans. Får se om det blir bättre denna gång, annars blir det en annons på K&S! :cool:
 

Jonteh

Cartier
Det tycker jag inte. Har funderat själv, har testat både läder och Nato. Slutsatsen är att 556i trivs bäst på H länk!
Körde på Nato i drygt sju månader sedan läder i tre innan jag gick tillbaka till länken. Nu har jag kört länk i ungefär tre månader och funderar som bara den. Gillade alla kombinationer men länken känns mer klassiskt. Har lite beslutsångest... Får kanske bli länken fram till sommaren 😉
 

Jonteh

Cartier
Absolut ska du byta band. Varför inte ett snyggt SINN läderband men alligatorprägling och vit söm. Kanske ett mörktbrunt skulle sitta fint också Tror det skulle lyfta klockan till nya höjder :)
Jag köpte ett snyggt Sinn läderband som satt på klockan. Ett mörkbrunt som satt riktigt bra på klockan 😀
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Et litet besök hos @ERIKSON URHANDEL idag. Många frestelser finns det där. Dom har fått in SINN.s klocklåda så en sådan fick följa med hem.
Kan varmt rekommendera den lådan, otroligt välgjord och klockorna verkar stormtrivas. :)


IMG_0146.JPG
En sådan låda förpliktigar. Måste väl ha 6 st Sinn för att den inte ska halta. Därutöver allt i multiplar om 6 såklart så att även nästa låda blir balanserad
 
Topp